Gå til innhold

Hvordan kan jeg låne 4000 kroner fort?

378-873

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i en situasjon der husleien forfaller i dag, men jeg har ikke mulighet til å betale før den 15. 

Huseier har gjort det klinkende klart at utsatt betaling ikke er greit, og jeg ønsker heller ikke å være forsinket, derfor lurer jeg på hvordan jeg før den tid kan låne 4000 kroner? Jeg har hatt problemer med økonomien noen måneder, og har derfor lite på kontoen nå. Begynte i jobb for en måned siden og forventer 20 000 på kontoen om 15 dager, men har hatt lite inntekt tidligere og vil derfor ikke få forbrukslån. (Er også svært lite interessert i å ta dette.) 

Låne av foreldre er ikke aktuelt, og lån av venner er tvilsomt. Har jeg noen muligheter når jeg evner å tilbakebetale hele summen om 14 dager? 

Hjertelig takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ikke ut for at du har flere alternativ. Har du noe av verdi som kan omsettes i kontanter? En bil, TV, PC eller lignende? Om ikke så foreslår jeg at du flytter ut fra boligen da den tydeligvis koster mer enn hva du har råd til å betale for.

Vet ikke hvordan du har prioritert å disponere dine penger, men noe har du tydeligvis gjort galt underveis. Hva med å ta seg ekstrajobb noen kvelder slik at du kommer deg ovenå?

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Kreditt hos banken din. Dette er vanligvis ikke noe jeg anbefaler, men siden du er garantert god for pengene innen 15 dager så skal det være uproblematisk.

Jalla forbrukslån hos diverse selskaper vil jeg ikke anbefale. Lån fra en skikkelig bank.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Kreditkort, problem solved.

Selv om økonomien er skranten burde det være mulig å få tak i et kredittkort hvor du kan få tatt ut 4000 med mer enn 15 dagers rentefri utsettelse.

Ingen Norske kreditkort har rentefrie uttak, det gjelder kun ved direktekjøp.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Får man innvilget og utbetalt forskudd på lønn fra arbeidsgiver og lån fra banken på dagen da?

Jeg har ihvertfall null problem med det i Skandiabanken. Kan enten bruke kreditt direkte til overføring, sette inn kreditt på kontoen som et lån, eller bruke et kredittkort. Husker ikke om det var venting involvert når jeg opprettet denne funksjonen, men nå som jeg har et kredittkort så er det bare snakk om å overføre fra kredittkonto til bankkonto, så har jeg tatt opp et kredittlån på sekundet.

TS: Om du har en god venn så kan du jo låne i veldig kort tid til du får tatt opp et banklån, istedet for å vente til du får lønn.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Huseier har gjort det klinkende klart at utsatt betaling ikke er greit, og jeg ønsker heller ikke å være forsinket, derfor lurer jeg på hvordan jeg før den tid kan låne 4000 kroner?

Betalingsvilje burde da vitterligen trumfe betalingsevne sånn hvis det dreier seg om en enkelt krisesituasjon. Huseier kan jo selvsagt være vrang og nekte å hjelpe deg, men rent praktisk, hva kan han gjøre dersom du ikke betaler på tiden? Har du ikke penger så har du ikke penger. Han får jo ikke gjort noe med det. Det han kan kreve, er forsinkelsesrenter fra forfall, men over 15 dager er ikke dette store summen det er snakk om.

Klart, å gjøre alt du kan for å få betalt i tide slik du nå gjør er jo det eneste riktige å gjøre i din situasjon, men jeg stusset litt over huseiers tilsynelatende urokkelighet her.

Lenke til kommentar

Kommer man ikke rundt dette ved å kjøpe noe småtteri og ta ut ekstra? Evt er man litt sleip, går på Elkjøp og kjøper noe til 4000 og leverer det tilbake pronto og får pengene i retur.

Lenke til kommentar

Huseier har gjort det klinkende klart at utsatt betaling ikke er greit, og jeg ønsker heller ikke å være forsinket, derfor lurer jeg på hvordan jeg før den tid kan låne 4000 kroner?

Betalingsvilje burde da vitterligen trumfe betalingsevne sånn hvis det dreier seg om en enkelt krisesituasjon. Huseier kan jo selvsagt være vrang og nekte å hjelpe deg, men rent praktisk, hva kan han gjøre dersom du ikke betaler på tiden? Har du ikke penger så har du ikke penger. Han får jo ikke gjort noe med det. Det han kan kreve, er forsinkelsesrenter fra forfall, men over 15 dager er ikke dette store summen det er snakk om.

Klart, å gjøre alt du kan for å få betalt i tide slik du nå gjør er jo det eneste riktige å gjøre i din situasjon, men jeg stusset litt over huseiers tilsynelatende urokkelighet her.

Jeg har leid ut mye og i mange år og har som et ufravikelig krav at fristene for betaling av husleie overholdes. Etter ca 100 utleieforhold så har jeg hatt 3 utkastelser. To av dem som følge av manglende overholdelse av betalingsfristen. Jeg skjønner ikke hvorfor leietaker ønsker å beholde en leilighet som han/hun ikke har råd til. Det må da være mulig å bo på hybel, hos venner eller i telt til økonomien har ordnet seg. Å oppfordre til fikse metoder for å ta opp lån når banken har sagt nei synes jeg er veldig dårlige råd. Har du ikke råd så har du ikke råd. Da bør du finne noe du har råd til. Hva med å kutte ut røyk, snop, internettlinje og alkohol først (dersom det er det du bruker penger på) og hva med å jobbe litt mer (dersom det er inntekten som er for svak). Alt annet blir bare som å pisse i buksa. Neste måned så er det samme nøa dersom du forskyver gjelden med å ta opp nye lån.

Lenke til kommentar

Kommer man ikke rundt dette ved å kjøpe noe småtteri og ta ut ekstra? Evt er man litt sleip, går på Elkjøp og kjøper noe til 4000 og leverer det tilbake pronto og får pengene i retur.

Jeg vet ikke om uttak ved siden av kjøp funker. Kjøper du noe på elkjøp og returnerer det er det krav til at elkjøp refunderer pengene til kortet det ble kjøpt med om dette var et kreditkort, samme gjelder netthandel.

Lenke til kommentar

Kontokreditt hos banken din bør du vel kunne få på dagen ?  Bør være null problem å få 10K eller mer i kontokreditt - dvs du kan overtrekke kontoen din med så mye ( og dermed kunne ta ut 4K i minibank f.eks.).

Også endel gratis kredittkort (gebyrfritt.no) osv tilbyr dette, men det tar noen dager å få kort osv.  

Lånet som man pådrar seg bør betales raskt da rentene koster mye.

En annen mulighet er å gå til personal-/lønnsansvarlig der du jobber og legge fram fakta og be om å få et forskudd på lønn. 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om uttak ved siden av kjøp funker. Kjøper du noe på elkjøp og returnerer det er det krav til at elkjøp refunderer pengene til kortet det ble kjøpt med om dette var et kreditkort, samme gjelder netthandel.

Jaja, det koster uansett ikke mer enn 89kr å låne 4000 i en mnd, det er vel verdt en utepils det om man er i en engangsknipe.

https://gebyrfri.santanderkredittkort.no/

Lenke til kommentar

Jaja, det koster uansett ikke mer enn 89kr å låne 4000 i en mnd, det er vel verdt en utepils det om man er i en engangsknipe.

https://gebyrfri.santanderkredittkort.no/

Ja, jeg vet det. Der er derfor det første jeg sa i denne tråden var kreditkort.

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar! :) Har foreløpig ikke funnet noen løsning, så ser ut som det hvertfall blir en dag forsinket dessverre. Kontokreditt tenkte jeg ikke på, skal kontakte banken min om dette i morgen. Eller er dette noe som finnes bortgjemt i nettbanken? Har fortsatt ingen registrert inntekt på meg utover stipend siste årene, så usikker på om jeg får dette og. (Er 21 år) 

Ellers er jeg allerede "kastet" ut av leiligheten, så dette får ingen konsekvenser utover at huseieren (og jeg) blir veldig irritert. To uker etter at jeg flyttet inn fikk jeg beskjed om at han skulle selge huset, så har bare 2 måneder igjen av oppsigelsestiden uansett. 

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar! :) Har foreløpig ikke funnet noen løsning, så ser ut som det hvertfall blir en dag forsinket dessverre. Kontokreditt tenkte jeg ikke på, skal kontakte banken min om dette i morgen. Eller er dette noe som finnes bortgjemt i nettbanken? Har fortsatt ingen registrert inntekt på meg utover stipend siste årene, så usikker på om jeg får dette og. (Er 21 år) 

Ellers er jeg allerede "kastet" ut av leiligheten, så dette får ingen konsekvenser utover at huseieren (og jeg) blir veldig irritert. To uker etter at jeg flyttet inn fikk jeg beskjed om at han skulle selge huset, så har bare 2 måneder igjen av oppsigelsestiden uansett. 

Salg av bolig er ingen gyldig oppsigelsesgrunn. Manglende betaling av husleie er alltid en oppsigelsesgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...