Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Uregjerlig sveis Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Ja, en slags kombinasjon av yankey sveis og Beatles cabriolet. Nært, skarpt og detaljert. Tror du godt kan kutte vekk det uskarpe nede og la flugua tråkke omtrent nedpå bildekant for det uskarpe blir lett forstyrrende. Roar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 flott å stilig Makro. Takk for det, Knut Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Ja, en slags kombinasjon av yankey sveis og Beatles cabriolet. Nært, skarpt og detaljert. Tror du godt kan kutte vekk det uskarpe nede og la flugua tråkke omtrent nedpå bildekant for det uskarpe blir lett forstyrrende. Roar Takk for hyggelig kommentar, Roar Du er stadig inne på å skjære inn til beinet(!) motivmessig, men flua trenger formatet kompositorisk på samme måte som dine bilder trenger rammeverket du bruker som element i komposisjonen. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Et kjempeflott og superskarpt makrobilde dette hvor farger og beskjæring er meget bra Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Har aldri syntes at fluer er pene, ei heller når en får de i superskarpt makroformat. Men som bilde er det ikke noe å si på. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Et kjempeflott og superskarpt makrobilde dette hvor farger og beskjæring er meget bra Mvh Torbjørn Takk for hyggelig tilbakemelding, Torbjørn Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Har aldri syntes at fluer er pene, ei heller når en får de i superskarpt makroformat. Men som bilde er det ikke noe å si på. Vennlig hilsen Ragnar Takk for fin tilbakemelding, Ragnar Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Flott makro med herlige fargetoner Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Flott makro med herlige fargetoner Tusen takk Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja, en slags kombinasjon av yankey sveis og Beatles cabriolet. Nært, skarpt og detaljert. Tror du godt kan kutte vekk det uskarpe nede og la flugua tråkke omtrent nedpå bildekant for det uskarpe blir lett forstyrrende. Roar Takk for hyggelig kommentar, Roar Du er stadig inne på å skjære inn til beinet(!) motivmessig, men flua trenger formatet kompositorisk på samme måte som dine bilder trenger rammeverket du bruker som element i komposisjonen. Ja, hadde vært enig med deg om det nedre feltet hadde vært skarpt. Men siden det er uskarpt trekker det ufortjent oppmerksomhet bort fra selve motivet for som de gamle fotografer sa - uskarpt hører bakgrunnen til, uskarpt både foran og bak er en uting. Ikke alltid jeg husker det i kampens hete, men prøver å få med mer foran motivet enn jeg trenger i eksponeringen slik at det uskarpe kan skjæres bort i etterkant. Derfor anså jeg det som bedre med beskjæring framfor uskarpt som drar oppmerksomhet. Roar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Ja, en slags kombinasjon av yankey sveis og Beatles cabriolet. Nært, skarpt og detaljert. Tror du godt kan kutte vekk det uskarpe nede og la flugua tråkke omtrent nedpå bildekant for det uskarpe blir lett forstyrrende. Roar Takk for hyggelig kommentar, Roar Du er stadig inne på å skjære inn til beinet(!) motivmessig, men flua trenger formatet kompositorisk på samme måte som dine bilder trenger rammeverket du bruker som element i komposisjonen. Ja, hadde vært enig med deg om det nedre feltet hadde vært skarpt. Men siden det er uskarpt trekker det ufortjent oppmerksomhet bort fra selve motivet for som de gamle fotografer sa - uskarpt hører bakgrunnen til, uskarpt både foran og bak er en uting. Ikke alltid jeg husker det i kampens hete, men prøver å få med mer foran motivet enn jeg trenger i eksponeringen slik at det uskarpe kan skjæres bort i etterkant.Derfor anså jeg det som bedre med beskjæring framfor uskarpt som drar oppmerksomhet. Roar Hei Roar Så ikke denne før nå. Takk for ytterligere presisering av hvordan du ser dette. Det er veldig interessant hvordan vi vektlegger ting forskjellig. Jeg er med på at uskarp forgrunn kan være vanskelig, spesielt når den skiller seg kraftig ut fra billedinnholdet forøvrig. I dette tilfellet forstyrrer det ikke meg all den tid farge og valør harmonerer med bak og mellomgrunn og det skarpe området faktisk er en helt ubetydelig del av omgivelsene. Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg