xClaymanx Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei Har et merkelig problem som har oppstått de siste mnd uten at jeg helt har funnet ut hva som forårsaker problemet. ADDS Server har stått og gått i ca 2 år uten problemer. Nå i de siste mnd mister alle maskinene på nettverket/domenet nettet, men ikke helt. Skype og IP Telefoni fungerer fortsatt fint. Chrome gir meg feilmeldingen "DNS Probe finished no internet". Kjører jeg tracert kommer jeg til Gateway, etter det får jeg gjerne brudd (*) på alle tre forsøkene før nettet til slutt kommer tilbake 2-3 minutter senere. Når det kommer tilbake har jeg enten korrekt ping eller høy ping (3000+) før nettet stabiliserer seg. Eventlog viser ingenting relatert til DNS eller noe annet. Har sjekket og ryddet opp i DNS registeret da jeg har 1 år lease satt. Dette skjer ca 1 gang pr dag. Det er ingen IP konflikt som jeg kan se heller. Hva jeg har gjort for å sjekke hva som kan føre til dette, om det er en switch eller lignende som resetter en port eller lignende. Brannmur byttet. Kabler byttet fra intern nettverk til brannmur. Kabel byttet fra ekstern switch til ISP switch. ISP Switch byttet. Prøvd IP6 disable Det virker å ha blitt bedre i det siste, men er absolutt ikke fornøyd at nettet forsvinner etter som jeg kan se helt tilfeldig. Alle hjelp eller forslag til hva som kan være problemet taes imot med stor takknemmelighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå