walde^ Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei, Lurer på om jeg har forstått dette korrekt: Jeg skal kjøre 2 CSGO dedicated server på en server Disse skal f.eks. kjøre på10.0.0.100:27015 10.0.0.100:27016 (Command line arguements: srcds -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_active -sv_pure 1 -sv_lan 0 +map de_dust2 -port 27015 -tickrate 128) La oss si at jeg skal bruke NOIP.com for å ha en fast adresse. Jeg setter opp 'csgoserver.noip.com' som host, og legger inn klienten til NOIP.com for å opprettholde korrekt IP til dns'en automatisk. Da skal vel portene i router gjøres slik: from WAN port 27015 to LAN (10.0.0.100) port 27015 from WAN port 27016 to LAN (10.0.0.100) port 27016 Da skal det i hodet mitt bare være å koble til følgende adresser: csgoserver.noip.com:27015 og csgoserver.noip.com:27016? Jeg skal også kjøre en TeamSpeak-server, og den fungerer fint allerede. Problemet er at jeg ikke får kontakt med 'csgoserver.noip.com:27015' når jeg prøver å connecte.. Input anyone? :-) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Antar dette er på ditt eget LAN ? Og du prøver å koble til fra ditt eget LAN med noip addressen? I så fall er det ikke rart du ikke får svar, årsaken er at du må i så fall ha en funksjon kallt "NAT Loopback" evt må du teste fra ett nettverk utenfor LANet ditt for å verifisere at serveren er oppe og fungerer. 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Som 007CD sier så må du nok få testet utenfra. Koble til WiFi hotspot fra mobilen om du ikke har noe annet tilgjengelig. Du kan jo også sjekke om server og port svarer utenfra på f.eks. http://www.canyouseeme.org Prøv også med ekstern IP i stedet for noip dynamic dns name. Lenke til kommentar
walde^ Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Virker som om problemet lå i routern.. Tok en reset av routern og satte opp portene på nytt, og da fungerte det. Selv om det ble satt opp helt likt. Jeg testet fra en ekstern linje, så det var nok ikke problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå