kaaasen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei! Jeg har en HP Envy-laptop jeg kjøpte i fjor sommer. Helt til i sommer har den fungert fint. I sommer, uten noe forvarsel begynte den derimot å gå i dvalemodus når jeg beveget eller justerte på skjermen. Nå går den ikke lenger i dvalemodus, men skjermen blir svart og jeg må trykke på 'på-knappen' for å få opp skjermbildet igjen. Jeg dualbooter Windows 10/Ubuntu 14, og problemet er det samme i begge OS'ene. Problemet var forøvrig tilstede før jeg oppgraderte fra Windows 8.1 til 10 også. Jeg antar at det er et hardware-relatert problem, som f.eks. dårlig kontakt mellom skjerm og skjermkabel, men samtidig synes jeg ikke det er logisk at maskinen gikk til dvalemodus tidligere? Jeg har også prøvd diverse innstillinger i strømstyringen (deaktivere dvalemodus når skjermen lukkes etc), men ingenting hjelper. Jeg satt inn en SSD og ga bort den originale harddisken. Er dette noe de eventuelt vil kicke på hos Lefdal/HP om jeg må levere inn maskinen? Det har jo ingenting med det aktuelle problemet å gjøre. Er takknemlig for all tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå