Gå til innhold

Oppkjøring for tredje gang... Hjelp!

blomster124

Anbefalte innlegg

Er man god nok så får man ikke panikk fordi det da ikke oppstår utfordrerne situasjoner i trafikken, eller det kan jo skje, men ikke 3 oppkjøringer på rad. Øvelseskjør mye privat så tar du ny oppkjøring når du føler deg tryggere i trafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var utrolig nervøs da jeg kjørte opp. Gjorde en del småfeil (enerfeil) helt i begynnelsen av oppkjøringen, og halvveis uti la sensor vekk blokka og "satt bare på". Der og da tenkte jeg at jeg hadde strøket, for han var ivrig til å notere i begynnelsen. Nå hadde jeg kanskje så mange feil at det ikke var vits i å notere lengre?

Så ikke mange minuttene senere sa han bare "okay, du kan snu ved første mulighet og kjøre tilbake til trafikkstasjonen". Jeg satt i bilen og svetta. Var litt småshaky når jeg parkerte og var klar for worst case.

Men neida, han la vekk blokka fordi han så han ikke trengte å notere mer - jeg bestod "med glans".

...så, jeg skjønner veldig godt at det er mulig å være overnervøs når man skal til oppkjøring.

Lenke til kommentar

Nerver før oppkjøring er noe herk. Og det gjør selvsagt vondt verre til mer du tenker på det uønskede utfallet. Jeg satt 2 timer og ventet på min oppkjøring, det  var rene torturen. Noen gang hørt uttrykket "du er din egen verste fiende"?

Med mer erfaring kan kanskje noe av angsten/uroligheten/anspentheten din erstattes med selvsikkerhet, men det kan bli dyrt om du er et av de "håpløse tilfellene".

Siden du bor så langt unna og er pengelens har jeg kun tre forslag:

- Ikke forsøk å kjør perfekt slik du tror kjørelærer eller sensor vil ha det. Slapp heller av, se i speil, pass deg for vikeplikt, se langt frem og kjør på din egen måte i passende fart. Nå er det DU som bestemmer hvordan du skal kjøre. Ikke tenk så mye på sensor. Inni hodet ditt kan du be han om å reise til helvete.

- Finn noen som er over 25, har lappen, og som kan hjelpe deg med privattimer. Du kan også røpe sånn ca hvor du bor, kanskje er det folk her inne som kan hjelpe deg.

- Mosjoner mest mulig før oppkjøringen for å kvitte deg med negativ energi. Det høres kanskje litt 'new age'-aktig ut, men det hjelper faktisk veldig på humøret. Man tenker så mye klarere etterpå.

Når dagen kommer slår du av en prat med sensor og bryter isen. Og uansett utfall belønner du deg selv med en is i etterkant og sier "whatever".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...