virrum audio Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg brukte inntill nylig en WD 1tb ekstern HD (mypassport) til alt av bilder og video fra div turer og ferie Nå dukker den ikke opp i "min datamaskin" lengere. Den har ikke ekstern strømforsyning, og lyser og surrer som normalt. Høyreklikker på min datamaskin så behandle, der dukker den opp som ikke tildelt. (Disk 0 må initialiser) noe som ikle lar seg gjennomføre pga feil i UI evt IU.... Har aldri brukt disken på noen annen maskin enn min egen med Windows 7. Prøvde den i dag på en pc med vista, men samme feil. Kan jeg redde/ finne igjen alt jeg har lagret der,eller er den tapt....? MAYDAY MAYDAY Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Alt er nok ikke tapt. Forsøk dette http://www.easeus.com/data-recovery/drive-recovery-software/recover-not-recognized-external-hard-drive-data.htm PS: En ekstern disk med alt av bilder og video er ikke backup. Beklager hvis dette ikke hjelper å høre, men det er så mange som tror at en singel disk er backup bare fordi den er ekstern. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 En ekstern disk kan brukes som backup, men det forutsetter at du har en primær lagringsplass på en intern disk. Å lagre kun på ekstern disk er ikke lurt, da disse er mindre driftsikre. Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Backup har jeg hørt om O:) Var veldig lite lurt å lagre alt på en ekstern ja. Ser den nå. Her skal det taes backup i framtiden ja. Skal se på linken når jeg våkner igjen :-D Tusen takk så lenge Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Da var programmet ferdig med sin 7 dagers scanning, men ingen filer funnet. :'( F... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 https://www.piriform.com/recuva Kan jo prøve dette prog. og men, men.. Lenke til kommentar
virrum audio Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 Takker :-D Her skal alt prøves :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå