Gå til innhold

Treg overføringshastighet mellom PC-NAS

dustn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig gått til anskaffelse av en Synology DS214SE for å få samlet all media i én boks. Men til tross for 1Gbps begge veier, cat 5e kabel, tilkoblet til en ruter med gigabit lanporter, så får jeg ikke hastighet over 10-13 Mbps. Ruteren er en TP-LINK AC750.

Så for det litt mer komplekse spørsmålet. Over tid har jeg akkumulert en rekke rutere for å utvide wifi-signalet til hver krik og krok av huset. Nå har jeg en ruter som administrere DHCP og NAT, og 5 rutere som fungerer som AP. Så hvis jeg overfører en fil fra min PC til NAS, begge tilkoblet samme ruter, vil de koble direkte til hverandre, eller må de først gjennom hovedruteren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var ikke det en del av spørsmålet ditt, men 5 routere hørtes massivt ut. 

Jeg har selv et hus på 300 m2, men benytter 2 ap'er i huset. 

En asus rt-ac87u som hovedrouter dekker 100% første og andre etasje. 

Støpt dekke mellom hoveddel og leilighet så har kablet en lik i ap modus til leieboeren. Dette dekker hele den delen. 

Er det gigabit kort i alle disse routerene/ap'ene mellom hovedrouter? Hvor er maskina di koblet inn på veien her? 

Lenke til kommentar

Vi har hatt en del problemer med tykke vegger, samt at rutere og ledninger skal helst ikke sees. Derfor blir det mange små enheter rundt omkring siden signalet allerede blir sterkt svekket av hindringer. Én av ruterne fungere i praksis som en switch. Ja, én av ruterne er en gammel D-Link 605L, den har bare 10/100Mbps. Kan prøve å tegne opp et diagram - det har blitt mange ad-hoc løsninger ila årene for og holde tritt med teknologien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...