TheodorBjork Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Litt rart spørsmål men sikkert lett å svare på: Jeg bruker sjeldent iphonen til å gå på nett eller sjekke epost osv. Jeg sender heller aldri mms. Men jeg oppdaget nylig at for å kunne motta mms må jeg har "mobilnett"" skrudd på. Jeg får ikke engang beskjed om at noen har sendt meg mms uten at dette står på. Men ender jeg ikke opp med en større mobilregning hvis mobilnett står på hele tiden? Og mer stråling osv?Pleier folk ha mobilnett skrudd på hele tiden? (tro det eller ei, jeg er ikke 89 år gammel, bare ikke oppdatert på denne delen...) Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Det er normalt å ha på mobilnett hele tiden nå for tiden ja. De fleste av oss har abbonenter som gir oss rikelig med datamengde hver måned, så det er ikke noe problem. MMS trenger du å ha mobilnett skrudd på for å bruke ja, fordi man ikke kan sende billedmeldinger over det "enkle ringenettet" (Gsm?). Stråling? Det er de færreste redd for idag. Men det hender det kommer noen innom butikken jeg jobber i og nevner det. Alle mobiler stråler litt, men de praktiske konsekvensene av dette får vi vite om 50 år Endret 30. september 2015 av Trouble Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Enkelte Android-mobiler klarer å sende / motta MMS med mobildata skrudd av. På min Nexus 5 skrur jeg på mobildata ved behov (dvs. sjeldent), pga. da varer batteriet lengre. Jeg får beskjed når jeg mottar en MMS. Skrur så på mobildata og må trykke "last ned" på MMS-en. Når man har på mobildata, så vil jo mobilen være "på nett" hele tiden og spise av datakvoten. Men man kan sette begrensninger, f.eks. skru av bakgrunnsnedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå