snapshooter Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har et problem med å installere skriver i Windows 10 som jeg ikke klarer å finne ut av. Skriveren er en Canon Pixma MG5350, som fungerer fint via klablet nettverk fra en stasjonær PC med Win10, og via wifi fra Android-enheter. På den bærbare oppgradert til Win10 (Acer Aspire E1-572) dukker det imidlertid opp problemer. Skriveren ble automatisk lagt til ved installasjon av Win10 (clean install), men ved forsøk på utskrift dukker den ikke opp. I listen over enheter/skrivere står det under skrivernavnet at "Driveren er utilgjengelig". Jeg har forsøkt å fjerne driveren, og kjøre vanlig installasjon via "Legg til enhet". Windows finner da skriveren (med riktig modellnavn og under kategori multifunksjon/skriver/skanner) og installerer driveren uten feilmeldinger, men resultatet blir det samme etterpå med at skriveren dukker opp i enhetslisten men med status "Driver er utilgjengelig". Imidlertid fungerer skannerfunksjonen, men altså ikke utskrift. Feilsøk på enheten finner ingen feil Har forsøkt å laste ned driveren fra Canon og installere, med samme resultat. Har også forsøkt ulike metoder for å legge til skriveren manuelt, da enten med samme resultat eller at den ikke finner enheten. Noen som har noen løsningsforslag? Har satt meg frustrerende fast nå... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Prøv en annen driver. Universal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå