Complexity Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Da har jeg bestilt en Samsung EVO 850 120Gb. Får den over helga. Ettersom SSD'er er helt nytt for meg har jeg lest litt rundt dette og ser at det har vært endel problemer med at de taper seg i ytelse over tid, og noen allerede etter få måneder. Dette var artikler skrevet for 1-3 år siden, men har man fortsatt idag, litt av det samme problemet med SSD'er som taper seg i ytelse? Og gjelder dette for alle produsenter? Bruk softwaren Samsung Magician som holder øye med disken og passer på topp ytelse. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2015 LMH1 Hva er dette med AHCI? Har så vidt skjønt at dette må være aktivert for å kunne utnytte egenskapene til en SSD fullt ut osv...., men der stopper det for mitt vedkommende. Når jeg sjekker for min HDD i BIOS står det under "Advanced" --> "Integrated Peripherals" --> On board SATA mode [RAID]. De to andre alternativene er "Native IDE" og AHCI. Er det slik at etter at jeg har montert inn SSD'en må jeg gå inn i BIOS og sjekke at det står AHCI bak SATA mode før jeg installerer Windows 10 på SSD'en? Kan også nevne at det under en annen innstilling i BIOS --> "Advanced" --> "Miscellaneous" --> er ramset opp Port 0, Port 1...... Port 5. Foran hver "Port #" står det AHCI. Hvor Port 0 er Harddisken og Port 4 DVD spilleren. Puuh. Hadde jeg vært ung i dag ville jeg nok tatt dette på strak arm. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Velg AHCI før du installerer windows 10 ja. Er litt mere knot å få byttet i ettertid. ACHI er nyere å bedre enn gamle IDE rett å slett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå