Huginn Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Kanskje noen erfarne Apple-folk kan hjelpe her? Titter på Macbook Pro 13 med 2,7ghz, 256gb og 16gb ram. Bruksområdet er primært redigering av 1080p 60fps i Premiere Pro, mye på batteri imens jeg pendler. Videoer på 10-20 minutter. Er det et lurt kjøp, eller bør jeg legge inn ekstra på prosessoren? Tenker å kompensere for harddiskstørrelsen med ekstern SSD-disk, det bør vel gå fint? Noen som bruker maskinen til det samme som har erfaringer å dele? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 i7 er å foretrekke når det kommer til videoredigering, men det går fint med i5 også - det tar bare lengre tid. Så, er det i5 eller i7? Og, regner med det er snakk om en Macbook Pro retina? Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Det er i5, er det mye forskjell opp til i7? Retina ja. Forstår det slik at både i5 og i7 har hyperthreading på Macbook Pro så eneste forskjellen er vel eventuelt cache? Edit: og 0,2 eller evt 0,4ghz klokkehastighet så klart! Endret 30. september 2015 av Huginn Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Det er i5, er det mye forskjell opp til i7? Retina ja. Forstår det slik at både i5 og i7 har hyperthreading på Macbook Pro så eneste forskjellen er vel eventuelt cache? Edit: og 0,2 eller evt 0,4ghz klokkehastighet så klart! Skal vel stemme bra det, mulig det også er noe forskjell på hva de støtter av virtualisering men det er jo ikke relevant om du ikke har tenkt til å kjøre VMWare eller noen annen form for virtualisering i stor grad som neppe er aktuelt på en bærbar uansett. Det er ikke lenger sånn at Intel Core i7 automatisk tilbyr deg noe mer enn Intel Core i5 annet klokkefrekvenser osv.. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Skal vel stemme bra det, mulig det også er noe forskjell på hva de støtter av virtualisering men det er jo ikke relevant om du ikke har tenkt til å kjøre VMWare eller noen annen form for virtualisering i stor grad som neppe er aktuelt på en bærbar uansett. Det er ikke lenger sånn at Intel Core i7 automatisk tilbyr deg noe mer enn Intel Core i5 annet klokkefrekvenser osv.. Tror jeg spanderer på meg 2,9ghz i5 og holder igjen de siste tusenlappene i så fall! Takk for hjelp. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Det er helt sikkert gjort tester på det, men jeg er enig i at det nok ikke er verdt det å gå for i7, med mindre du er villig til å betale for "the best of the best". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå