TorWhale Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hei. Jeg har tenkt å skaffe en ny ruter, f.eks. denne, siden vår gamle ruter fra telenor er ustabil og fungerer dårlig. I følge telenor sine sider er det mulig å bruke egen ruter med dems bredbånd vis jeg kobler den nye ruteren etter telenor ruteren og setter den nye ruteren i "bridgemodus". Jeg vet ikke så mye om dette så jeg har noen spørsmål. For det første så lurer jeg på om den gamle telenor ruteren vil begrense den nye ruteren på noen måte, med tanke på at signalet går gjennom begge? Jeg lurer også på om det i det hele tatt er vits i å kjøpe en ny ruter og om problemet faktisk ligger i ruteren og ikke i selve bredbåndet. De problemene jeg opplever hjemme er at internettet forsvinner i en viss periode fullstendig, eller at kun "opplastingen" slutter å fungere som gjør at jeg fortsatt kan laste ned nettsider og video, men jeg kan f.eks. ikke spille nettspill og kompiser kan ikke høre meg i program som Skype og TS. Ligger disse problemene i ruteren eller rett og slett fordi jeg ikke har et raskere bredbånd enn "Bredbånd 10" fra telenor? Gidder ikke kjøpe ny ruter vis problemene vil fortsette. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Hva med å prøve å deaktivere Quality of service (QoS eller sjekke brannmuren i første omgang? Har du prøvd både kabel og trådløs? Zyxell skal være dårlig på trådløs forbindelse men 10 mbit burde den klare. Endret 30. september 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
TorWhale Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Har ikke mulighet for kablet forbindelse, men ruteren er kun noen meter unna i samme etasje. Skal prøve det du linket til. Men vis jeg velger å kjøpe ny ruter, vil det å bruke den gamle Telenor ruteren som moden påvirke ytelsen til den nye ruteren? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har ikke mulighet for kablet forbindelse, men ruteren er kun noen meter unna i samme etasje. Skal prøve det du linket til. Men vis jeg velger å kjøpe ny ruter, vil det å bruke den gamle Telenor ruteren som moden påvirke ytelsen til den nye ruteren? bare hvis modemet er så gammelt at det ikke takler farten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå