Gå til innhold

Hvor økonomisk fucked er du? Tråden til skrekk og advarsel

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som sliter økonomisk her? Så hvilken

Gjeld

Sismo: 350 000

Inkasso: ca 30 000

Ikke kreditverdig

Formue:

Er leieboer og eier verken bil eller hus eller noe annet av stor salgbar verdi.

Arbeid:

Bemanningsbyråd - fikk meg endelig en vikariatstilling men usikker på hvor lenge jeg har denne.

Årsak:

En blanding av:

- Dårlig økonomisk styring. Jeg legger ikke skjul på at jeg kunne ha styrt pengene bedre

- Abeidsituasjon er kanskje det som er en stor grunn til at det har gått så langt som det har gjort. Over en altfor lenge periode har jeg vært i arbeid hvor utbetalingen har vært fra 8-14 i måneden når den burde ha vært på 19-24 000 for å få meg økonomisk ovenpå i en allerede trang økonomi. Dette er pga jeg først gikk ned drastisk i stillingsprosent og slet altforlenge med å finne meg en ny jobb. Og når jeg endelig fikk meg ny jobb var det hos en usseriøs arbeidsgiver som ikke gav meg de timene jeg var lovet i kontrakten, brøt flere arbeidslover og

- en stor del av grunnen er også psykisk (over en lengre periode måtte jeg bruke alle kreftene mine på å ikke ta selvmord) Er frisk nå , men det gikk alikevell hardt utover økonomien.

Så det var en fyr som vant 500 000 på flakslodd her om dagen.....2 ganger på en uke(totalt 1 000 000)... Han fyren kan brenne??

Løsning:

- Første pri er å få en fast og sikker jobb som betaler minst 20 000 i måneden etter skatt (helst mer, selv om sismo uansett tar alt over leieutgifter +8000)

- Andre pri, men like viktig, er å få bort inkassokravene fort som faen. Lurer på om jeg må skaffe et nødlån av

- Få en biintek: enten småjobber via finn eller gå på "skattejakt" (salg/kjøp av brukte ting). Starte eget firma av no slag hvor en starter i det små og bygger seg opp.

- Få bedre styring på økonomien. Få oversikt og bedre logistikk på alt. Kutte ut unødvendige utgifter.

Anonymous poster hash: 571ff...228

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jeg var litt kjapp på avtrekkeren med å poste og ser at det er et par settninger som ikke er skrevet ferdig:

- Så hvilken økonomisk situasjon er du i?

- Vurderer nødlån av en eller annen sort, men er ikke kredittverdig så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Svar gjerne med likt oppsett

Gjeld:

Formue:

Arbeid/lønn

Årsak:

Løsning:

Anonymous poster hash: 571ff...228

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Inkasso: Ca. 100 000,- spredt på flere forskjellige inkassoselskaper.

Har en 3-4-5 betalingsanmerkninger.

Årsak:

- ble arbeidsledig og NAV nektet å gi økonomisk støtte til livsopphold. Makset derfor over tid et kredittkort på 10 000,-. 

- pga. etterskudd i studiene på over 60 studiepoeng fikk jeg ikke innvilget støtte fra Lånekassen. Kjøpte bøker og betalte husleie på kreditt. 

Har tatt igjen etterskuddet mitt i studiene og er bare to år igjen til jeg har en mastergrad i hånda. Satser på å få betalt ned gjelda når jeg får meg jobb etter det.

I det minste har jeg ikke kostet på meg noen dyre luksusgjenstander med kreditten… selv om pensumbøker i og for seg er dyrt. :p

Anonymous poster hash: 474cc...048

Anonymous poster hash: 474cc...048
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...