AfterGlow Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 De populære VR-brillene vil trolig koste en del tusenlapper.Prisen på Oculus Rift-brillene kan være avslørt Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 så med andre ord. Altfor dyrt. Kjenner jeg kan stå over uten problemer med den prisen. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) så med andre ord. Altfor dyrt. Kjenner jeg kan stå over uten problemer med den prisen. Det må jeg si meg uenig i. Folk betaler gladelig 4-6 tusen for en "litt oppgradert mobil", og dette er vesentlig mer spennende for å si det mildt. Har testet Oculus noen ganger og det var en fantastisk opplevelse. Når disse kommer på markedet og veldig mange blir eiere, vil også programvare/spill selskapene komme etter og begynne å produsere spill med offisiel støtte. Dette er den første teknologiske dingsen jeg virkelig har gledet meg til på mange år. Endret 30. september 2015 av Galen Absalom 6 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Prisen har vel ikke gått nevnverdig opp siden DK2, er vel heller dollarkursen som jobber litt mot oss nordmenn nå for tiden. Både VIVE og Rift er dag 1 kjøp i min bok, så lenge de ikke beveger seg veldig mye over 5k:-) 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Prisen er som forventet. Helt OK. Om en har maskinvaren til å kjøre VR på en skikkelig måte så er dette ikke store summen for hva en får. Bare få en dato og mulighet til å forhånds bestille via Komplett nå så er jeg fornøyd.. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Penger reservert på konto. En virtuell verden med et univers av muligheter for 4000? Count me in! 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg solgte min Oculus Rift DK2 for 3500kr brukt i 2014. 3-4k for et helt nytt med utrolig bedre komponenter (sensorer, oppløsning ol) er jo bare småpenger 5 Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg kommer uansett til å investere i denne! Sitte nå og venter på Virtuix Omni som er en "tredemølle" man bruker til VR headset. Vil si jeg er mer en entusiast! Lenke til kommentar
stigzy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Prisen har vel ikke gått nevnverdig opp siden DK2, er vel heller dollarkursen som jobber litt mot oss nordmenn nå for tiden. Både VIVE og Rift er dag 1 kjøp i min bok, så lenge de ikke beveger seg veldig mye over 5k:-) Skal du kjøpe begge 2? Hvorfor ikke bare vente på reviews og kjøpe den beste? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Lyst på begge:-) Kommer til å investere mye penger i VR fremover tror jeg. Bilspill og romsimulatorer(E:D) som desktopgaming er forlengst ødelagt av DK2, kan aldri gå tilbake... Prøvde E:D på vanlig skjerm etter at E:D på DK2 ikke lenger fungerer i Win 10, og for en nedtur det var...fra følelsen av å være i verdensrommet, til å sitte på et vanlig kontor med en trøtt skjerm var en solid showstopper! Endret 30. september 2015 av BioNor Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jaja, når det sto "en del tusenlapper" så var det ikke tre hundre dollars jeg tenkte på. Jeg er gammel nok til å huske prisene fra første VR-bølge. 2 Lenke til kommentar
lifeisgood Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Siden det er forbrukervariant så regner jeg med at prisen på 300 $ er inkl mva for å få en reel pris må du trekke ifra amerikansk mva og deretter legge til norsk mva. Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg sammenligner det med å kjøpe en god skjerm, og i den sammenhengen er det ikke spesielt dyrt... Jeg er imidlertid mer spent på prisen til konkurrentene, først og fremst HTC/Valve... -ED- 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvilke plattform kan den brukes mot. Kun Xbox? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Gammelt nytt... Henger meg på de som sier det er verdt det. Når du prøver det ser du verdien i det. Personlig gleder jeg meg til å bruke dette i simracing. Men kommer mest sannsynlig til å gå for HTC Vive dog. Et produkt som stiller seg høyere på funksjonalitet og derfor også pris. Synes også OSVR (Open-Source Virtual Reality) virker interessant. Et billigere alternativ du kan bygge selv. Endret 30. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Siden det er forbrukervariant så regner jeg med at prisen på 300 $ er inkl mva for å få en reel pris må du trekke ifra amerikansk mva og deretter legge til norsk mva. Priser i USA oppgis gjerne uten mva, også til forbrukere. AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvilke plattform kan den brukes mot. Kun Xbox? Windows og var det Linux? OSX droppet dem vel nå i første omgang tror jeg. Og du kan bruke den som en monitor til Xbox om du streamer til PC. Men kun monitor bruk og ikke VR. 1 Lenke til kommentar
Defo Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvilke plattform kan den brukes mot. Kun Xbox?Windows og var det Linux? OSX droppet dem vel nå i første omgang tror jeg. Og du kan bruke den som en monitor til Xbox om du streamer til PC. Men kun monitor bruk og ikke VR. Kan den brukes som monitor til Windows? Lenke til kommentar
lifeisgood Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvilke plattform kan den brukes mot. Kun Xbox?Windows og var det Linux? OSX droppet dem vel nå i første omgang tror jeg. Og du kan bruke den som en monitor til Xbox om du streamer til PC. Men kun monitor bruk og ikke VR. Kan den brukes som monitor til Windows? kommer vell noen nye tiles til dette Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Kan den brukes som monitor til Windows? Det er forskjellige programmer ute til DK2 idag som gjør at en kan gjøre det. Om det blir en offisiell ting du kan gjøre i Windows 10 vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg