kjekset Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg slutta på fredag, kjøpte en drøss av forskjellige tyggiser som jeg nå bruker som snus. Tygger, legger den under leppa mens jeg slapper av foran dataskjermen. Fungerer sålangt veldig bra. Savnet etter snusen er der, men tyggisen kompenserer godt, i tillegg er snus egentlig noe dritt vi skandinavere klarer oss fint uten. Bare se i andre land. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har sluttet før fordi suget etter snusen forsvant med at helsen min ble bedre. Etter at helsen vart dårligere igjen begynte jeg igjen. Har funnet ut at har en inderlig ikke lyst å slutte så går det ikke. Lysten må virkelig være der og hos meg er den der ikke nå. Selvom jeg vet at vet slutt vil kondisjonen bli merkbar bedre, men nå er det ikke kondisjonen som er mitt helse problem. Lykke til Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Kvitt deg med med lette muligheter for å ta en ny, altså kast den i søppelet slik at du ikke kan snuse de. Da mener jeg tømme boksen i matavfallet eller noe slikt. Gå på butikken og kjøp deg tyggis og annet "knesk" som du kan sutte på når suget kommer for fult. Gikk selv å tygget som en gal i noen måneder etter snusslutt, aldri tatt en snus siden. Er vell 4 år siden ca.Nja, vil heller si at å ha det man er avhengig av, enten der er snur, røyk, snop, damp eller cola liggende lett tilgjengelig. Når man vet man er helt tom, får man ofte litt angst. Alltid slik med meg da jeg fortsatt brukte tobakk. Tok jeg røyk nr 19 i en 20pk, gikk det helt fint. Når jeg tok nr 20 og det var siste pakken jeg hadde tilgjengelig, måtte jeg ha en ny med en gang, og dro ned til butikken på sekundet. Rett og slett fordi jeg var tom, og det stressa meg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Klart, alle fungerer ikke likt. Men ta meg som ett eksempel. Tar ofte en røyk når jeg er ute på byen, og det hender ofte at jeg kjøper en pakke. Har jeg mer igjen på søndagen heller jeg vann på pakken og kaster den i bosset. Om jeg ikke gjør det vet jeg at jeg kommer til å ta meg en den dagen og kanskje de påfølgende også. Fjerner jeg muligheten gjør jeg ikke det og ikke kjøper jeg ny heller for det er for flaut Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Klart, alle fungerer ikke likt. Men ta meg som ett eksempel. Tar ofte en røyk når jeg er ute på byen, og det hender ofte at jeg kjøper en pakke. Har jeg mer igjen på søndagen heller jeg vann på pakken og kaster den i bosset. Om jeg ikke gjør det vet jeg at jeg kommer til å ta meg en den dagen og kanskje de påfølgende også. Fjerner jeg muligheten gjør jeg ikke det og ikke kjøper jeg ny heller for det er for flaut Sant, folk er jo forskjellige, og det er ingen fasit på hvordan man fjerner en avhengighet, man må finne ut hva som funker for en selv Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Fæl samboer som jeg er, har jeg tvunget samboeren til å slutte å snuse fordi det alltid var snus > meg. Han har stort utbytte av å bruke onico jevnt over dagen, og nicorette tyggis (som han dobler dosen av og legger som snus) i situasjoner hvor han savner snusen veldig (type etter måltid, på fylla, eksamensperiode osv). Det er mindre helseskadelig enn snus, pluss at det er en grei måte å trappe ned bruken på. Han kommer nok aldri til å bli helt nikotinfri, men der kommer tyggisen godt med Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Nå har snuscravingen min forsvunnet helt. Kan kjenne litt savnt et par sekunder hvis jeg ser en snusboks, men går fort over. Hvordan går det med deg TS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå