AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 jeg har bestemt meg for å slutte å snuse nå. pælma snusboksen bestemt i søpla rundt klokka 8-9tida i kveld, og nå begynner jeg for alvor å kjenne suget. det jeg lurer på er: planen min er at fra i morgen skal jeg aldri mer ha snus i kjeften, og er veldig bestemt på det. nå sitter jeg her å tenker at det er jo ikke morgen enda, jeg kan jo bare hente den boksen opp fra søpla og snuse som en jævel til i morgen tidlig. men er det egentlig bedre å bare begynne nå? vil jeg da føle meg bedre i morgen med tanke på at kroppen min har vært fri for nikotin lenger enn om jeg slutter fra i morgen tidlig? Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 ønsker helst svar fra snusere/ekssnusere siden ingen andre enn dere vet hvor jævlig jeg har det akorat nå Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Om du begynner igjen nå så utsetter du bare problemet. Ta deg heller en tur ut uten lommebok. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tygger på tanken selv, og ser for meg hvordan du har det nå.. jeg tror innerst inne at du allerede vet svaret på spørsmålet ditt. Skal du nå målet må du nok bare kjøre på, og holde deg helt borte. Ikke utsett det nå, du er allerede godt på vei! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 ja jeg vet vel det.. bare greier ikke tenke klart akkurat nå men damå jeg nok hive søppelet utcontaineren ute for å sette et endelig punktum. ligger den her kommer jeg garantert til å sprekke i natt og jeg henter opp snusboksen. bli med du også da vel? eller anyone else? trenger litt motivasjon Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 "Sluttet" for to dager siden, pga altfor høyt forbruk. Har ikke merket noe særlig nikotinsug, går egentlig relativt greit. Lommeboken koser seg da Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Da jeg sluttet for to år siden hadde jeg boksen liggende på peishylla, slik at jeg hadde den tilgjengelig. Da ble det på en måte mer et valg jeg gjorde enn ren tvang. Jeg kunne ta en når som helst, men jeg kunne også la være, hvilket jeg gjorde. Det funket fint, men jeg var også motivert og det var en rolig periode i livet, faktorer som definitivt gjorde det hele lettere. Det skal sies at jeg begynte igjen sist vinter, grunnet mye stress på jobben. Jeg har siden prøvd å slutte igjen, og har hatt boksen tilgjengelig slik som forrige gang, men har så langt ikke lykkes (det gikk en uke, men det var ikke spesielt hyggelig for meg eller de rundt meg). Jeg tilskriver dette at jobbsituasjonen fortsatt er en stressfaktor, og at dette gjør det svært mye vanskeligere å slutte enn når livet ellers er mer harmonisk. Jeg kommer til å fortsette å prøve, men venter på motivasjonen og roligere tider på jobb. Jeg vet av erfaring at om jeg skulle prøvd å slutte nå vil det bare gå ut over humøret, og jeg vil ende opp med å begynne igjen. Ta gjerne opp boksen fra søpla igjen, men prøv å bare ha den i lomma, og spør deg selv hver gang du får lyst på en snus om ikke du heller kan la det være. Skader uansett ikke å prøve Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 72 timer.... 72 timer til det fysiske suget gir seg. Så har du nye 72 timer med glede over at du "har klart å slutte", så kommer en 2 ukers periode med psykisk avhengighet hvor hjernen din prøver å lure deg til å "ta en bare, du har jo klart å slutte, bare en for å kjenne hva for noe tull du drev med før"..... så etter 2 uker TOTALT uten nikotin kan du tenke at det kan være en sjanse for at du ikke begynner igjen hvis du ikke har lyst.... hvis du har lyst til å begynne igjen vil du gjøre det. Lykke til. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Kvitt deg med med lette muligheter for å ta en ny, altså kast den i søppelet slik at du ikke kan snuse de. Da mener jeg tømme boksen i matavfallet eller noe slikt. Gå på butikken og kjøp deg tyggis og annet "knesk" som du kan sutte på når suget kommer for fult. Gikk selv å tygget som en gal i noen måneder etter snusslutt, aldri tatt en snus siden. Er vell 4 år siden ca. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Distrahér deg selv mest mulig til det fysiske er over. Gjør ting som føles belønnende: Spill morsomme spill, se på morsomme TV-serier/filmer, lag mat fra grunnen av uv, tren og gå lange turer. Hvis du får sug så aksepter at du har sug, men bestem deg for at du ikke skal gjøre mer ut av det. Gjør noe annet til det går over. Legg en tyggis eller pastill i overleppa. Det rare med hjernen vår er at den gjennom assosiasjonslæring vil lære at det å kjenne noe i overleppa betyr at du snart får påfyll av nikotin, sånn at det i seg selv kan gjøre deg mer avslappa (klassisk betinging) til den lærer at det ikke lenger fungerer. Etter det fysiske må du takle en periode hvor hjernen din gjennom korrupt programmering ønsker å få deg til å begynne igjen. Husk at motivasjonen for å fortsette hos de som røyker/snuser i realiteten primært er å unngå abstinenser, så ikke la deg lure! Finn sunnere ritualer for å bearbeide de psykiske impulsene, og fortsett til hjernen din slutter å mase. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har slutta 2 ganger selv, begge ganger varte ca et 1 år. De første dagene er verst, så går det sånn passe greit utover. For min del når det verste snus suget kom så gikk jeg bort ifra situasjonen jeg var i og gjorde noe annet. Rydda litt i leiligheten, gikk en kort tur osv. Knaska gulerøtter eller annet. Jeg og hadde igrunnen boks snus liggende hele perioden, men det å ta seg en pris ville være ett nederlag. De første 3 til 4 månedene var ok, men så syntes jeg savnet etter snus bare ble større utover. Det kunne gå et par uker uten at man tenkte på det, men plutselig fikk jeg kjempelyst på snus. Det var en slik som endte første periode med snusfri. Andre gangen var mye det samme, men jeg merka at jeg begynte å legge på meg noe jævlig. Da tar jeg heller helseplagene med snusen enn å bli smellfeit. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg småspiste mere den perioden enn den første. Vi får se neste gang jeg vurderer å slutte om det går noe bedre. Nikotion fri snus funker til en viss grad, det fyller tomrommet over tennene, men det mangler liksom noe. Men herregud så god den første prisen er når man har hatt et lengre avbrudd. Nesten verdt å slutte for å kjenne den iblant Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 takk til alle dere som har skrevet. jeg tok meg ikke noe snus i går og heller ikke i dag. jeg tenker litt mindre på snus i dag enn i går, men kjenner jeg savna morgensnusen noe helt forjævlig. tok faktisk meg sjøl i å gå å leite etter noe sånn helt uten å tenke meg om. så slo det meg at det var snusen jeg drev og lette etter det. når jeg kom på at jeg nå har tatt valget om å være snusfri ble jeg jævlig deppa. det som er vanskelig for meg er at jeg sitter mye alene hjemme. har en jobb men når jeg ikke er på jobb sitter jeg for det meste hjemme. har ikke rare nettverket her jeg bor nå, og egentlig ingen hobbyer, så det er vanskelig å få tankene over på noe annet enn snus. føles ganske håpløst akkurat nå for snusboksen var mitt lille lyspunkt i hverdagen. når jeg rushet ut døra på morgenen for å dra på jobb var det ikke så farlig om jeg hadde glemt igjen matpakka eller mobilen.. så lenge snusboksen var med ordnet alt seg. hehe sikkert noen som kjenner seg igjen. jeg prøver å tenke på alle de negative tingene med snus. få snussaft i kjeften/halsen tar jeg meg en pris når jeg har lagt meg fåf jeg så hjertebank at jeg får problemer med å sove. økonomi. blir ofte veldig sliten og giddeløs av snus. daff slipper å tenke på at jeg ser ut som en idiot med snus i kjeften når jeg møter på fine jenter. bedre tenner/munn. Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 halla igjen. snart 1 døgn som snusfri og nå har jeg vært på butikken å kjøpt så mye godteri, is krem og drit som jeg bare kunne. spist meg kvalm nå....... Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
Quote Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg har prøvd å slutte to ganger. Begge gangene gikk det rundt 3-4 måneder før jeg begynte igjen. Det som hjalp meg var å opprette et veddemål med noen. Sekser med øl, lage mat osv. Det er ikke så nøye hva veddemålet går ut på, men det skal svi litt å sprekke. Jeg tenkte på nikotinsugene som at det bare er noe som går over etter få minutt. Etterhvert så går det lengre og lengre tid mellom hver gang, og det er artig når du selv merker det. Problemet mitt ble etterhvert at jeg følte et sterkt savn. Omtrent som å savne en veldig god venn. Høres rart ut. Etterhvert fikk jeg en "gi faen"-holdning hvor det bare fikk briste eller bære. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 "Jeg skal aldri snuse igjen" er et løfte det er vanskelig å holde. Mye lettere å si "nå skal jeg ikke snuse på en stund". Lenke til kommentar
dafuuq Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 På de verste dagene danderte jeg et tørk kleenex e.l til en slags pris og stappet opp i overleppa Lenke til kommentar
Hurmlumhei Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har "sluttet" å snuse flere ganger og nesten alle gangene har vært etter en skikkelig hard kveld på byen. Når jeg våknet opp så fyllesyk at jeg ikke tenkte tanken på snus engang. Denne fyllesyken har som regel vart i et par dager og da har det værste suget gitt seg. Jeg prøvde meg en gang på bråstopp-slutting. Det var den verste uka i mitt liv. Gikk rundt å trippa, mens jeg tygde et par pakker tyggis om dagen. Anbefales ikke. Selv brukte jeg tyggis under leppa, gjerne tygd bare et par ganger så den fortsatt har masse smak. Det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2015 da har jeg (ts)greid å være snusfri i 5 dager. kjenner jeg sliter fremdeles,men tipset om å ha tørkerull og tyggis i overleppa har fungert bra når jeg har hatt det verst så takk for det:D nå gruer jeg meg til helga for jeg skal ut med gutta både fredag og lørdag. nesten alle kompisene mine snuser og jeg er så redd for at jeg kommer til å sprekke i de sene nattetimer og ta meg en fyllasnus og da vet jeg at jeg kommer til å sprekke fullstendig, for d har jeg prøvd maaaaaaange ganger.. tips tilhelga??? Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
TobleroneDrone Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 tips tilhelga??? Anonymous poster hash: 93feb...48c Finne på noe å gjøre edru sammen med noen som ikke snuser Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Hei folkens.....er fremdeles snusfri! Men er skikkelig deppa pga snussavnet. I helga var jeg i sverige og det ble kjøpt ruller med snus i bøtter å spann. Ble så deppa av å se kompisene mine i lykkerus når de kjøpte all den snusen. Ligger en rull med 8snusbokser hjemme hos meg nå, gjenglemt........ I mårra er en krevende dag på jobb. En sånn typisk drittdag hvor snusen alltid har vært min bestevenn. Kjenner meg jævla svak i kveld. Hvordan kan jeg motstå fristelsen? Og hvorfor. Begynner lure på hvorfor jeg skal pine meg gjennom detta. Savnet etter snusen er heeeeelt jævlig Anonymous poster hash: 93feb...48c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå