Gå til innhold

Oktoberfest 2015 – JorunT – 45 mm f/1,8

Anbefalte innlegg

Stemningsfullt med vinglass på bordet. (Trenger ikke oppvaskmaskin da.....)

Takk, trenger ikke oppvaskmaskin når jeg har en mann i huset, vey du.

Blant de siste bildene her, så likte jeg spesielt godt portrettet av den blide karen og "borddekkingen"... :)

Takk, det siste var et nødbilde, men hyggelig at du likte det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

12. oktober - Sjefen sjøl

Siden dette objektivet synes å være best til portretter, får jeg vise et hanebilde. De er ikke så lette å samarbeide med, hodet står sjelden i ro og de tar ikke instruksjon.

22089169416_00a1c2b922.jpg

PA120829 Portrait of the boss.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Ellers var jeg fornøyd med dette blomsterbildet

21492744294_7dc9118ebe.jpg

PA120861-Edit Three stages of Mandevilla splendens.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Lenke til kommentar

10: He, he. Jeg ser du har satt badehus i anførselstegn, ikke helt uten grunn. Temmelig forlatt stemning her.

11: Ikke helt sikker på hvilket bilde jeg ville valgt av de to, kanskje spoileren faktisk. Men det må uansett være greit med "oppvaskmaskin".

12: Uansett hvor urolig den hanen måtte være, så har du allikevel fått tatt et godt og skarpt portrett. Tror ikke det har noe for seg å sjefe instruksjon til en hane i hvert fall.

Lenke til kommentar

Du verden! Det var nærgående og sylskarpt - riktig et morskt portrett det der ja. (Hils oppvaskeren da - heldige du...)

Takk, det var vel helst jeg som var nærgående, men hanen var nysgjerrig. Oppvaskeren hilser tilbake

10: He, he. Jeg ser du har satt badehus i anførselstegn, ikke helt uten grunn. Temmelig forlatt stemning her.

11: Ikke helt sikker på hvilket bilde jeg ville valgt av de to, kanskje spoileren faktisk. Men det må uansett være greit med "oppvaskmaskin".

12: Uansett hvor urolig den hanen måtte være, så har du allikevel fått tatt et godt og skarpt portrett. Tror ikke det har noe for seg å sjefe instruksjon til en hane i hvert fall.

Takk og takk. Vi bader faktisk fortsatt, i går  var det 27 grader i lufta og litt kaldere i vannet, men vi har god plass.

Jeg lærte en gang å hypnotisere haner (har tidligere arbeidserfaring som fjøslærling, faktisk et helt år), men har drevet lite med dette senere. 

Portrettet 9. oktober er favoritten! Skarp hane. Liten tvil om at dette objektivet er verdt tusen kroner. :)

Tusen takk, prisen på objektivet må nok dobles, men du får mye for pengene allikevel.

Lenke til kommentar

13. oktober - Gatebilde i Metaggitsi

Dette er nokså typisk for denne lille landsbyen, en traktor i hver hage, og i det jeg skulle ta bilde av huset til Barba Jannis (hans om var en slags eiendomsmegler da tomta ble kjøpt), kom nok en traktor med fullastet møkkaspreder på slep, på vei til jordene. Landsbyen har noen hundre innbyggere, tre små supermarkeder, ørten spisesteder, to bakere, slaktebutikk og postkontor, men men du får ikke kjøpt en avis her.

21952517748_d0f7ecf171.jpg

PA130900 Streeet corner in Metaggitsi.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Lenke til kommentar

Jeg lærte en gang å hypnotisere haner

Hmm. Hanehypnotisør må være greit å ha på CV'en.

Dagens var jo også jordbruksrelatert. Ikke den største møkkaspredern jeg har sett akkurat, har selv kjørt temmelig mye større spreder enn det der (jada, jeg har hatt noen timer på traktor i ungdommen). Men det er ikke sikkert jordet er så svært da. At slike doninger kjører rundt tyder ikke på at dette dreier seg om en storby (heller ikke det faktum at det er en traktor i hver hage). Men så kaller du det også for "denne lille landsbyen". Meget god bekreftelse på det med dette bildet.

Lenke til kommentar

Jeg lærte en gang å hypnotisere haner

Hmm. Hanehypnotisør må være greit å ha på CV'en.

Dagens var jo også jordbruksrelatert. Ikke den største møkkaspredern jeg har sett akkurat, har selv kjørt temmelig mye større spreder enn det der (jada, jeg har hatt noen timer på traktor i ungdommen). Men det er ikke sikkert jordet er så svært da. At slike doninger kjører rundt tyder ikke på at dette dreier seg om en storby (heller ikke det faktum at det er en traktor i hver hage). Men så kaller du det også for "denne lille landsbyen". Meget god bekreftelse på det med dette bildet.

Bøndene her har masse smålapper her og der, så stor redskap ville være overkill, du har helt rett i at Metaggitsi ikke er noen storby. Hovedproduktet her er oliven, og olivenoljen fra denne landsbyen har i våres fått sin egen beskyttelsesmerking fra EU, såkalt PDO (protected designation of origin)og PGI (protected geographical indication), en kvalitetsbetegnelse.

hanen ble jo skarp og fin,godt utsnitt også :)

Takk for kommentaren, Thebon.

Lenke til kommentar

14. oktober - Berre ein hund

Denne fine, eierløse hunden dukket opp så snart vi kom hit, og vi må jo bare fôre den mens vi er her. Den er utrolig sky, den må ha fått utrolig mye juling, men vil gjerne ha selskap. Den fotfølger meg når jeg er ute, men jeg får ikke lov til å ta på den eller klappe den. Det har vært et større prosjekt å få tatt et bilde uten at den stikker av, kamera er visst farlig, og det er vanskelig å få øyekontakt, men i dag lykkes det sånn noenlunde.

22144470606_674de085bc.jpg

PA141026 Stray dog.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Lenke til kommentar

Det var en spesiell traktor - og vakkert hundeportrett. Du er flink til å få både dyr og menneskere til å "posere".......

Traktor er ikke spesielt i Metaggitsi i det hele tatt, har til og med sett folk som drar til kirken på påskeaften på traktoren. Er nok ikke så god til dirigere hverken folk eller fe, men tar mange bilder og håper på treff

Bilde i fra 13 oktober likte jeg. Det har noe organisk over seg.. :)

Tusen takk, denne lille landsbyen er ganske spesiell, ganske urørt av turisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...