Zicos Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hypen rundt dette produktet. Mange sier at den trådløse ladningen er en game changer, men den tilbyr jo ikke noe som helst sammenlignet slags fordel sammenlignet med en tradisjonell fysisk kontakt som den vi for eksempel ser på Surface.Jeg er stor fan av trådløs ladning på mobiler, men for dette tastaturet utgjør det absolutt ingen forskjell.Og i denne artikkelen står følgende: for her slipper du både å tenke på et løst tastatur og utslagbare holdere som på henholdvis iPad og Surface-produktene. Istedenfor holdes tastaturet på plass av kraftige magneter, med en støtte som kan slås opp fra tastaturet og festes i Pixel-skjermen. Gjør du egentlig det? Tastaturet er da like løst som på en Surface, og eneste forskjellen Surface og Pixel-C har til Ipad Pro sin løsning er at de har noen magneter.Og som dere selv påpeker så har den faktisk en utslagbar holder, den er bare flyttet fra tableten til tastaturet, noe som i mine øyne er en stor feil fra Google sin side.Hva er poenget med å ha ett trådløst tastatur når tableten er nødt til å stå på tastaturet for å stå oppreist? Om de hadde hatt en "fot" som for eksempel på Surface, så hadde det vert langt mer logisk med ett trådløst tastatur, for da kunne du slått ut foten og satt den på bordet for så å sitte med tastaturet nærmere deg selv, evt. i fanget. Endret 1. oktober 2015 av Zicos Lenke til kommentar
apollo4 Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Pixel C har i det minste en mer fordøyelig prisklasse, selv om Microsoft Surface 3/4-modell (ikke Pro-utgaven) kan konkurrere på dette punktet. Jeg tviler ikke på at Apple og Google vil klare å selge produktene sine (for Apples del, kan de lansere svette sokker, og fortsatt selge det som varmt brød) med stort pluss. Men inntil de klarer å implementere en løsning der man kan integrere fullverdige OS med nettbrettet, som for eks. MacOSX med iOS, og Android med Chrome OS, så er de helt fullstendig underlegn. For noen som har brukt (eller bruker) en Macbook, bør såpass være enkelt å forstå. Det skal ikke være så vanskelig å skrape hele Macbook Air-serien, og bytte det ut med iPad Pro med MacOSX? Selv fjorårets iPad Air 2 skal kunne klare kjøre MacOSX glatt og bra, med den ytelsen den har. De har tross alt allerede gjort en skamløs kopi av Surface RT med iPad Pro: hvor ikke bare ta det lenger og faktisk introdusere et produkt med ekte nytteverdi? For Googles del er jo dette enda mer latterlig, mtp. at Chrome OS er praktisk talt like enkelt å kjøre som Android, og eksisterer allerede i produkter med nVidias eldre prosessoren. Ytelsen på mobile enheter er allerede i dag langt over det som i virkeligheten utnyttes av de mest brukte applikasjoner; det er noe Microsoft forutså for 3 år siden med Surface. Hvorfor kan ikke disse to selskapene gjøre det? Er egentlig ChromeOS et mer fullverdig OS enn Android? ChromeOS føles nok mye mer gjenkjennelig for Windows-brukere, og Chrome-browseren oppfører seg som en fullverdig PC-browser, men utover det er det ganske begrenset. Jeg har f.eks. hatt store problemer med å få til print i ChromeOS (og måttet gi opp enkelte printere), mens jeg ikke har hatt noen problemer med dette i Android. Jeg vil tro print fortsatt er viktig for mange hvis man skal gjøre produktivt arbeid. Jeg vet ikke om (evt. hvor mye) ChromeOS er touch-optimalisert heller, og kan ikke tenke meg at det er noe bedre valg for et slikt produkt enn Android. Nå har helt sikkert Android også sine mangler, men hvis valget bare stod mellom Googles OS ville jeg valgt Android på et slikt produkt. Android har for øvrig også støtte for mus, noe iOS ikke har så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Når blir den å finne i norsk butikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå