Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store

Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle telefoner går egentlig under dette spørsmålet, men siden Nexus 6P er telefonen jeg skal kjøpe så spør jeg her!

Har lest at batteriet i Nexusen bare holder til ca 300 oppladninger eller noe slikt. Hva skjer etter et års bruk når batteriet er finito? Må jeg få et godkjent verksted for mobiltelefoner til å bytte batteriet for meg? Eller få de til å sende telefonen til Japan, og betale 5000 kroner for hele prosessen. Eller kan jeg faktisk bytte batteriet selv og fortsatt ha garanti på telefonen.

300 ladinger? Hvorfor bare 300? Og hva er kilden?
Lenke til kommentar

Alle telefoner går egentlig under dette spørsmålet, men siden Nexus 6P er telefonen jeg skal kjøpe så spør jeg her!

Har lest at batteriet i Nexusen bare holder til ca 300 oppladninger eller noe slikt. Hva skjer etter et års bruk når batteriet er finito? Må jeg få et godkjent verksted for mobiltelefoner til å bytte batteriet for meg? Eller få de til å sende telefonen til Japan, og betale 5000 kroner for hele prosessen. Eller kan jeg faktisk bytte batteriet selv og fortsatt ha garanti på telefonen.

Første avsnitt.

Lenke til kommentar

Første avsnitt.
Det der er ikke unikt for Nexus 6P, gjelder alle mobiltelefoner. Og det er jo ikke sånn at batteriet slutter å fungere etter 300 ladninger, det blir bare dårligere og dårligere

Er også uansett 2 års reklamasjonstid på batteri

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Første avsnitt.
Det der er ikke unikt for Nexus 6P, gjelder alle mobiltelefoner. Og det er jo ikke sånn at batteriet slutter å fungere etter 300 ladninger, det blir bare dårligere og dårligere

Er ikke redd for at batteriet skal bli ødelagt. Er heller at jeg kunne tenkt meg å hatt et friskt batteri å bytte til når det ble gammelt.

Lenke til kommentar

Første avsnitt.

Er ikke redd for at batteriet skal bli ødelagt. Er heller at jeg kunne tenkt meg å hatt et friskt batteri å bytte til når det ble gammelt.

Ser ut som Nexus 6P ikke er lett å bytte batteri på:

https://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+6P+Teardown/51660

Du mister garantien hvis du gjør dette selv, hva som må til for å gjøre det mer garanti er jeg litt mer usikker på. 

Selv satser jeg på at batteriet holder bra i 2 år ca, så kjøper jeg ny nexus da

Lenke til kommentar

Hei

Da har jeg også fått meg nexus 6p. Går fra iPhone og det føltes godt.

Uansett i google noe. Så ble det vist nyheter på engelsk når jeg brukte engelsk språk. Når jeg nå har norsk får jeg bare været å foreslått en rute til jobben.

Hvis jeg bruker nyhets appen til google får jeg nyheter fra alle norske aviser. Har prøvd å bruke tilpass men får inne noe valg

Lenke til kommentar

Noen forøvrig som kan anbefale deksel/skjermbeskytter til 6P.

De hadde ikke noe i butikken.

https://store.google.com/product/adopted_protective_case_n6p

Syntes denne så fin/grei ut.

Har dette dekselet sammen med denne skjermbeskytteren (bruker du rabattkoden "WDG20" får du 20 % rabatt) og er veldig fornøyd! Kan anbefales på det sterkeste!  :)

Noen som har fått sikkerhetspatch for januar som OTA?

Har riktignok ikke mottatt den OTA, men sideloadet OTA-zipen da den ble tilgjengelig i starten av januar.

Lenke til kommentar

Noen forøvrig som kan anbefale deksel/skjermbeskytter til 6P.

De hadde ikke noe i butikken.

https://store.google.com/product/adopted_protective_case_n6p

Syntes denne så fin/grei ut.

Jeg kjøpte dette dekselet fra ebay. Her er bilder så du ser hvordan det ser ut på ordentlig.

Også har jeg denne skjermbeskytteren. Fant ut at denne hadde en slags anti spy funksjon etter at jeg fikk den, men det går helt greit. Her er noen bilder tatt ovenfra og fra siden.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem med gmail. Tok en restart av telefonen for noen dager siden, og ser ut til å fungere greit igjen etter det. Men vet ikke hvor lenge det varer. Er visst en kjent problemstilling som du sier.

Takk for tipset. Restartet tlf og nå fungerer det.

Veldig imponert over tlf så langt og et friskt pust etter 1 år med ios.

Bare to ting som er uvant. Auto brightness er litt wonky. Skal laste ned lux eller hva det het. Så blir det bedre håper jeg.

Sammenlignet med ios. Så er det litt rart at du har notifications i settings. Men du må også fintjune det inni appene. Fks når jeg fikk snaps i går. Finn jeg ikke lyd eller vibrering. Måtte inn i appen og fikse dette selvom notifikasjoner var huket av i settings på tlf.

Noen apper har ikke innstillinger. Så facebook vibrerer bare når jeg får venne requests etc. Ingen lyd. Blir ikke klok på det. Men en tilvenning sak.

Uansett så er jeg veldig imponert :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...