Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store

Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har denne støtte for 4g+ ?

Ja, det har den. Se link til Telenors sider om 4G+

http://www.telenor.no/privat/dekning/4g-pluss.jsp

På siden står det også en link til telefoner som støtter 4G+  Der står Nexus 6p oppført. Har fått opplyst av Telenor på mail at både 6p og 5x skal ha støtte for 4G+. Man må ha sim-kort som støtter 4G., noe rimelig mange skulle ha etter hvert.

På siden du referer til er jo ikke Huawei sin Nexus oppført??

Huawei sine modeller er kun oppført med 4G

Linken var angitt med: "Sjekk ut hvilke mobiler som har støtte for 4G+"

Det hadde jo ikke vært noen vits å henvise til telefoner som kun støtter 4G.

Nexus 6p var med i samlingen; se skjermdump tatt i dag. I tillegg har jeg, som angitt ovenfor, fått bekreftet fra Telenor at begge de nye Nexus-ene støtter 4G+. Da er det ikke mer jeg kan gjøre. 

Jeg har ikke fått sjekket skikkelig om det står et lite 4G+ ikon på telefonen når den er i område med denne dekningen. På min Samsung Galaxy S6 Edge+ kan jeg derimot bekrefte å ha sett det. Den er også i 4G+-sortimentet.

post-53963-0-89916300-1451251928_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei :)

Hvordan er kameraet og batteritiden på denne telefonen ?

Jeg har ikke tatt så mye bilder enda, men de jeg har tatt har veldig bra kvalitet. Har sett flere tester på youtube der 6p har vunnet. Også årets telefon.

Batteriet er for min del helt strålende. Hadde S4 før og ladet flere ganger om dagen. Nå lader jeg fullt før jeg legger meg, slår av wifi og 4g, og mister ingen % i løpet av natta. Se post lenger opp. Doze funker utmerket her.

Endret av Jr74
Lenke til kommentar

Noen som vet om en butikk i Norge som selger en lader jeg kan bruke i bilen?

E: Dette er vel den mest fornuftige på eBay, men skulle gjerne hatt en lader før juleferien. Link

Hadde ikke gått for den der, 6P trenger 3A for quickcharge og den gir bare 2.4
Jeg har den. Telefonen rapporterer at den lader raskt, og det er ingen tvil om at den er raskere enn jeg har vært i nærheten av tidligere. Hvordan den står seg opp mot den offisielle veggladeren vet jeg ikke. Jeg har ikke undersøkt om det finnes bedre alternativer etter at jeg kjøpte den, men jeg må si meg fornøyd selv da iallefall. Minus for fast kabel, pluss for ekstra usb-a-kontakt.

Oppdatering: telefonen rapporterer ikke lenger at den lader raskt med denne laderen. Mulig dette skjedde ved oppdateringen sist, jeg har ikke sett etter igjen før idag.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt så mye bilder enda, men de jeg har tatt har veldig bra kvalitet. Har sett flere tester på youtube der 6p har vunnet. Også årets telefon.

Batteriet er for min del helt strålende. Hadde S4 før og ladet flere ganger om dagen. Nå lader jeg fullt før jeg legger meg, slår av wifi og 4g, og mister ingen % i løpet av natta. Se post lenger opp. Doze funker utmerket her.

Doze fungerer selv om du ikke skrur av wifi/4G.

Lenke til kommentar

Doze fungerer selv om du ikke skrur av wifi/4G.

Vet det. Men trenger ikke nett når jeg sover. Derfor jeg slår av wifi/4g.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått opp 4G+-symbol på Nexus 6p?

Jeg har en Nexus 5x, som ifølge opplysninger fra Telenor også skal ha støtte for 4G+. Jeg har likevel ikke opplevd å se noe annet enn 4G til nå. Sist jeg sjekket, var på et sted jeg vet det er 4G+-dekning. Jeg har testet det ut på en Samsung-mobil, som viste nettopp det. 

Lenke til kommentar

Sikker på at det finnes noe symbol for det på stock android (eller på andre versjoner forøvrig edit: ok så du skrev at samsung hadde det nå :p)? 

Apple har ikke noe symbol for det vet jeg

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Sikker på at det finnes noe symbol for det på stock android (eller på andre versjoner forøvrig edit: ok så du skrev at samsung hadde det nå :p)? 

Apple har ikke noe symbol for det vet jeg

Har kontaktet både Djuice og Google, og begge bekreftet at telefonen skal ha 4G+ støtte. Hun fra Google venter fortsatt på svar fra ingeniørene angående om det da vises som 4G eller 4G+.

Lenke til kommentar

Jeg har en Nexus 5x, som ifølge opplysninger fra Telenor også skal ha støtte for 4G+. Jeg har likevel ikke opplevd å se noe annet enn 4G til nå. Sist jeg sjekket, var på et sted jeg vet det er 4G+-dekning. Jeg har testet det ut på en Samsung-mobil, som viste nettopp det. 

Er det noen praktisk forskjell mellom 4G og 4G+? Finnes det noen abonnement som kan utnytte hastighetene som 4G+ gir?

Lenke til kommentar

Er det noen praktisk forskjell mellom 4G og 4G+? Finnes det noen abonnement som kan utnytte hastighetene som 4G+ gir?

Står en del her blant annet.

"Markedssjefen mener at 4G+ er en god nyhet for absolutt alle med mobiltelefon. Nettet blir raskere fordi data sendes over flere frekvenser samtidig. 

- For den gjennomsnittlige brukeren betyr dette at du vil få mer ut av abonnementet du allerede har. Du vil for eksempel i større grad oppnå makshastighet når dere er flere i husstanden på samme nett samtidig, sier Ræstad."
Lenke til kommentar

Viser til det jeg ellers har skrevet ovenfor i tråden.

Ifølge Telenors sider, skal det stå angitt med 4G+ dersom telefonen er koblet til dette. De skriver:

"Så lenge du har en telefon som støtter teknologien vil 4G+ tas i bruk der det er tilgjengelig, og du vil se et 4G+-symbol på skjermen der det vanligvis står 4G."

Dette sto oppgitt pr 01.01.2016. Link: 

http://www.telenor.no/privat/dekning/4g-pluss.jsp 

Telenor har også bekreftet på mail at 6p og 5x støtter 4G+, men uten at dette er angitt i displayet, som Telenor hevder, i alle fall slik jeg har erfart. Så da vet søren ikke jeg hva som er rett eller galt...

Som ovenfor nevnt, viser 4G+ i displayet på min Samsung-telefon, men ikke på Nexus 5x, målt på samme sted. Nexus-en viser kun 4G. 4G+ skal visstnok bruke en ekstra frekvens (800 Mhz) som gir bedre dekning innendørs. Dette er viktig for blant annet de som bor eller jobber i betongbygninger.Det gjør en del av oss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...