McShortFuse Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Bruker idag en HTC One (M7), men vurderer enten Nexus 6P eller Sony Xperia Z5. Hvilke fordeler har Nexus 6P i forhold til Z5, utenom først til nye Android oppdateringer? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Ren Android. Smuuud som faen. Sånn mellom Android vs iOS så er alltid et av argumentene at iOS er mer smooth enn Android, men hvis du bruker en Nexus-enhet så er det minst like raskt som iOS. Det er iallefall min erfaring med 6P. Som oftest så sammenlignes iOS med Samsung sine og de er litt tregere. Det var faktisk ikke før jeg byttet til 6P at jeg virkelig så hvor tregt og hakkete Samsungen min var. Det er nok ikke ukjent for andre Android-enheter heller med 3. parts skall. Bloatwaren hjelper ikke noe særlig på det heller akkurat. Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Eneste ulempen jeg har opplevd med 6P så langt er batteritiden. Kan hende Z5 er bedre på det området. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Fikk min Nexus 6p i dag og er fornøyd så langtSer ar når jeg legger den ved siden av min nexus 4 med begge telefonene på full lysstyrke så er hvit fargen fra nexus 6p litt varmere/gulere men legger ikke noe merke til det når jeg bruker telefonen egentlig..Noen som ser det samme på sin sammenlingnet med andre telefoner? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Fikk min Nexus 6p i dag og er fornøyd så langt Ser ar når jeg legger den ved siden av min nexus 4 med begge telefonene på full lysstyrke så er hvit fargen fra nexus 6p litt varmere/gulere men legger ikke noe merke til det når jeg bruker telefonen egentlig.. Noen som ser det samme på sin sammenlingnet med andre telefoner? Sef er det varmere farger, det er jo AMOLED. Ang gulskjær så les litt tilbake, hele denne tråden er fyllt med diskusjon om det. Jeg aner kanskje litt gulfarge på min men jeg har ikke engang giddi å testa med sRGB.. Så til noe helt annet. Hbo kræsjer når jeg caster til chromecast 2. samme skjedde med min nexus 5. tror det er pga jeg bruker den chromecast 2, skjedde ikke med den chromecast 1. gen. noen her som bruker hbo og nye chromecast på sin Nexus 6P evt Nexus 5? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Har chromecast (minnepinneutgaven), og samme skjer her. Og med N5. HBO har og har alltid hatt en drittæpp til Android og det ser ikke ut til å bli bedre med det første. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 HBO Nordic Appen er vel rapportert at ikke fungerer med Android 6.0 når en caster. Lenke til kommentar
X672 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Har ett lite "problem" med min Nexus 6P, når eg dunker litt i den så lager den lyd, dudelutt eller noko i den dur, nokon andre som har det "problemet"? edit- Er vist noko med dekselet, lager kun lyd når eg har det på... edit- Endret 15. desember 2015 av X672 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 HBO Nordic Appen er vel rapportert at ikke fungerer med Android 6.0 når en caster. Takker, ikke fått med meg det. Får heller ta å starte casting fra chrome desktop så kan man pause/starte med chromecast appen Lenke til kommentar
Jr74 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hører masse på Spotify (med bluetooth headsett) på jobb. På min gamle S4 så ble musikken dempet når det kom Sms, mail osv. På nexusen så dempes ikke musikken. Noen tips?? Syns også lyden er lav ved bruk av equalizer i Spotify. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Skjønner fortsatt ikke hvorfor mobilen holder seg såpass mye våken om natta... I natt gikk jeg fra 100 % til 92 % etter 9 timer. Mye bedre enn det jeg har hatt før, men det ser allikevel ut til at Doze fortsatt ikke fungerer helt riktig med tanke på all aktiviteten når den ikke er i bruk. Har forøvrig også prøvd en fabrikkresetting uten stort hell. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Virker veldig variabelt. Noen netter synker det nesten ingenting, andre mister jeg en hel del. Synes Doze er oppskrytt, jeg pleide ikke miste mer med Nexus 5 uten Doze heller. Installert 6.0.1 i går, det drepte batteritiden min fullstendig. Gikk fra 100% batteri i morges til like over 60% på to timer, med ca. 20 minutter screen on time. Håper det går seg til. Endret 16. desember 2015 av Aasgaard Lenke til kommentar
schnoog Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Har også blandede erfaringer med doze. Noen ganger mister jeg bare 2-3 % på en natt, andre ganger 6-7%. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Har ikke sjekka men tror jeg pleier å droppe ca 5-10% hver natt. Har dog bluetooth og wifi på. Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Det er veldig varierende, alt fra 2-12% her. Doze er ikke noe tess, oppskrytt! Endret 16. desember 2015 av Sermoni Lenke til kommentar
Kenney87 Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Noen som har problemer med at spotify fortsetter å spille etter at man avslutter bluetooth streaming? Altså når jeg skrur av bilen så fortsetter sangen på full guffe via høytaleren på telefonen. Aldri vært sånn på tidligere telefoner hos meg. Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Noen som har problemer med at spotify fortsetter å spille etter at man avslutter bluetooth streaming? Altså når jeg skrur av bilen så fortsetter sangen på full guffe via høytaleren på telefonen. Aldri vært sånn på tidligere telefoner hos meg. Jeg bruker de med bluetooth headsett og sangen blir alltid satt på pause her når jeg skrur av headsettet Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hvordan har dere 100% når dere legger dere? Lader dere telefonen på kvelden først da eller? Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Hvordan har dere 100% når dere legger dere? Lader dere telefonen på kvelden først da eller?Jeg har hatt det nå når jeg har testa for å ha et mest mulig likt utgangspunkt hver gang. I tillegg resettes batteri-statsa når den når 100% slik at jeg enklere kan se hva som har brukt strøm i løpet av natta. Endret 16. desember 2015 av Nystad97 Lenke til kommentar
Hes. Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 (endret) Flere enn meg som har problemer med at det ikke kommer noe varsel lyd når man mottar snap når skjermen er skrudd av? Men om man har skjermen på når man får snap så kommer det lyd.. Endret 16. desember 2015 av Hes_InnleggNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå