Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store

Peppep

Anbefalte innlegg

Er det noen som har mottat skjermbeskyttelse i glass enda? Om noen har en til overs, så vil jeg gjerne få kjøpe en! PM om du har en temepered glass liggende ^^

Har bestilt 2 selv, men nå kommer jo telefonen allerede imorgen :p

Kan eventuelt "sende tilbake" en av mine, når enn jeg mottar de :)

#Inb4Haters

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående tidligere innlegg om klage til Google Store; har mottatt første svar fra dem:

"Jeg har eskalert saken videre i forhold til lovgivningen du nevnte i den første mailen. Når jeg mottar svar fra min spesialist, vil jeg kunne gi deg svar på dette. 

Når det kommer til mottaks-tiden av Nexus 6P, er dette forskjellig fra kjeder og butikker. Det norske markedet venter fortsatt på først runde av enhetene og vi håper at den er rett rundt hjørnet. 

Det er også forskjell på leveringstiden fra produsenten Huawei, i forhold til leveransemetoden brukt og prioritet på markedene. De jobber på spreng for å få telefonene ut til hvert market og butikk, så forhåpentligvis vil vi også kunne motta telefonene snart."

For de resterende som ikke har fått produktene til avtalt tid, kan det være lurt å klage med tanke på eventuell kompensasjon eller lignende! Sendte forøvrig følgende svar tilbake:
"Takk for hjelpen! Har forøvrig også forhørt meg med en del andre som også har bestilt tilbehør og som ikke har mottatt dette i henhold til fristen dere har satt. Disse har heller ikke mottatt noe som helst informasjon fra dere jfr. § 25 i forbrukerkjøpsloven. Som tidligere nevnt er jeg avhengig å ha tilbehøret som ble bestilt innen telefonen ankommer meg (mest sannsynlig på fredag)."

Mail #2:
"I tillegg er det, i henhold til markedsføringsloven § 7 b), villedende å opplyse forbruker om at produktene "Sendes fra lageret om 1–2 virkedager" når så ikke er tilfellet. Dere visste også på det gitte tidspunktet at dere ikke hadde flere på lager og at en sending mellom 1-2 virkedager ikke var mulig. Allikevel fortsatte dere å opplyse den villedende informasjonen på deres nettside over en lengre periode. I tillegg er det først når man betaler at man får det fulle leveringsestimatet: "Behandling (1–2 virkedager) + levering (2–7 virkedager)"."
Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Angående tidligere innlegg om klage til Google Store; har mottatt første svar fra dem:

"Jeg har eskalert saken videre i forhold til lovgivningen du nevnte i den første mailen. Når jeg mottar svar fra min spesialist, vil jeg kunne gi deg svar på dette.

Når det kommer til mottaks-tiden av Nexus 6P, er dette forskjellig fra kjeder og butikker. Det norske markedet venter fortsatt på først runde av enhetene og vi håper at den er rett rundt hjørnet.

Det er også forskjell på leveringstiden fra produsenten Huawei, i forhold til leveransemetoden brukt og prioritet på markedene. De jobber på spreng for å få telefonene ut til hvert market og butikk, så forhåpentligvis vil vi også kunne motta telefonene snart."

For de resterende som ikke har fått produktene til avtalt tid, kan det være lurt å klage med tanke på eventuell kompensasjon eller lignende! Sendte forøvrig følgende svar tilbake:

"Takk for hjelpen! Har forøvrig også forhørt meg med en del andre som også har bestilt tilbehør og som ikke har mottatt dette i henhold til fristen dere har satt. Disse har heller ikke mottatt noe som helst informasjon fra dere jfr. § 25 i forbrukerkjøpsloven. Som tidligere nevnt er jeg avhengig å ha tilbehøret som ble bestilt innen telefonen ankommer meg (mest sannsynlig på fredag)."

Bra jobba!

Kan forsåvidt ikke skjønne at Google, som står bak Nexus-navnet, ikke er første prioritet for Huawei? Hmm...

Lenke til kommentar

Det var Huaweis norske representanter som i dag fortalte at Norge bare får 32 GB-versjonen.

Hmm... Virker litt rart?

Jeg blir irritert om det er tilfellet, og man må drive med gråimport og jalla, da kan man plutselig ikke få det via jobb. Ekstremt merkverdig valg isåfall, men samme latterligheten skjedde jo med nexus5

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig at det endelig er kommet telefoner i markedet! Ser frem til å høre tilbakemeldinger fra dere som har fått bestilt. Ventet selv på 64GB, men har nå bestilt Edge+ i stedet. Får se om TouchWiz gjør at jeg angrer...

Det var Huaweis norske representanter som i dag fortalte at Norge bare får 32 GB-versjonen.

Hmm... Virker litt rart?

Kanskje i "first wave". So kjem dei andre versjonane over nyttår eller liknande.

^ This, tipper jeg :)

Lenke til kommentar

Stilig at det endelig er kommet telefoner i markedet! Ser frem til å høre tilbakemeldinger fra dere som har fått bestilt. Ventet selv på 64GB, men har nå bestilt Edge+ i stedet. Får se om TouchWiz gjør at jeg angrer...

Hmm... Virker litt rart?

Kanskje i "first wave". So kjem dei andre versjonane over nyttår eller liknande.

^ This, tipper jeg :)

Kan nesten virke sånn med tanke på det Huawei Sverige skrev til meg tidligere i dag: "20:e november släpper vi 32 gb varianten och de andra två kommer i slutet av november."

Lenke til kommentar

Noen flere som sitter å sjekker sporingsnummer fra dustin litt for ofte da? :confused:

Har det skjedd noe på din sporing enda? "Kun Forhåndsmeldt" siden ca 16:30 på min :) Bring kjører og leverer jo til terminaler 24/7 i motsetning til posten, så plutselig er det en oppdatering though! Hehehe. #ivrig

EDIT: #utålmodig hehe

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Noen flere som sitter å sjekker sporingsnummer fra dustin litt for ofte da? :confused:

Har det skjedd noe på din sporing enda? "Kun Forhåndsmeldt" siden ca 16:30 på min :) Bring kjører og leverer jo til terminaler 24/7 i motsetning til posten, så plutselig er det en oppdatering though! Hehehe. #ivrig

EDIT: #utålmodig hehe

Ja til alt haha.

Men jeg tok egentlig for gitt at det ble fredag jeg, så nå kommer jeg sikkert til å sjekke enda oftere.

Lenke til kommentar

Fikk som sagt bestilt 32 GB Aluminium fra Dustin tidligere i dag, men usikker på hvorvidt jeg kommer til å angre med tanke på 64 GB for 200,- ekstra... Spørsmålet er jo hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig for utsending. Hva tenker dere, lurt å vente eller gå for 32 GB som blir sendt i morgen? Har brukt omtrent 6 GB på min nåværende Nexus 4 (16 GB). #Dilemmaer  :hmm:

Heller mot å gå for 32 GB, men veldig kjipt hvis 64 GB blir tilgjengelig om bare noen dager... Er ikke godt å si med alle datoene som kommer og går! Ble jo tydelig vist i dag da Dustin "plutselig" fikk inn et parti...  :rofl:

Lenke til kommentar

Fikk som sagt bestilt 32 GB Aluminium fra Dustin tidligere i dag, men usikker på hvorvidt jeg kommer til å angre med tanke på 64 GB for 200,- ekstra... Spørsmålet er jo hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig for utsending. Hva tenker dere, lurt å vente eller gå for 32 GB som blir sendt i morgen? Har brukt omtrent 6 GB på min nåværende Nexus 4 (16 GB). #Dilemmaer :hmm:

Heller mot å gå for 32 GB, men veldig kjipt hvis 64 GB blir tilgjengelig om bare noen dager... Er ikke godt å si med alle datoene som kommer og går! Ble jo tydelig vist i dag da Dustin "plutselig" fikk inn et parti... :rofl:

Benytter meg av angreretten om det kommer noe bedre innen 14 dager :) Kommer det noen med 64GB Alu på lager innen 14 dager, bestiller jeg en slik en :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk som sagt bestilt 32 GB Aluminium fra Dustin tidligere i dag, men usikker på hvorvidt jeg kommer til å angre med tanke på 64 GB for 200,- ekstra... Spørsmålet er jo hvor lang tid det tar før den er tilgjengelig for utsending. Hva tenker dere, lurt å vente eller gå for 32 GB som blir sendt i morgen? Har brukt omtrent 6 GB på min nåværende Nexus 4 (16 GB). #Dilemmaer  :hmm:

Heller mot å gå for 32 GB, men veldig kjipt hvis 64 GB blir tilgjengelig om bare noen dager... Er ikke godt å si med alle datoene som kommer og går! Ble jo tydelig vist i dag da Dustin "plutselig" fikk inn et parti...  :rofl:

Avheng veldig av bruken din. Eg hadde Nexus 6 med 64 GB, og når eg hadde stappa den full med "alt" som eg trengde (og ein del om eg ikkje trengde som store spel osb) so hadde eg berre brukt 17 GB. Hadde egentleg bestemt meg for å kjøpe 64 GB, men tilgjengelegheit (kjøpte Nexus 6P med 32 GB frå dustinhome idag) vann over "kanskje eg treng ekstra plass" - og vil vente til 64 GB kjem 

Endret av KlamiLysken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde også egentlig tenkt til å gå for 64gb, men kom til at jeg har masse plass til overs med 32gb nå. Slik jeg tenker går mer og mer over i sky uansett, datapakkene til operatørene kommer til å øke og dekning stadig bli bedre, så jeg tror ikke det for min del er sannsynlig at plassbehovet vil øke.

De som er enten skeptiske til skylagring og streaming, og/eller eventuelt veldig glad i 4k-opptak, bør sikkert tenke annerledes enn meg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...