stue Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Fikk byttet min nexus 6p på garanti pga batteriproblemer. Nå har bytteenheten også begynt å få batteriproblemer. Slår seg av ved 4 grader, når batteriet er over 50%. Er det mulig. Kjøpte telefonen på google store, men de sender vel bare en ny 6p igjen. Er drittlei. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Har samme problem. Nå prøve å bytte. Har allerede byttet den 2 ganger pga andre ting. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Min 6P skrudde seg av med 48% batteri i går når det var tre grader ute. Tok den ut av bukselomma i noen veldig få minutter og så skrudde den seg av. Skal kontakte Telia nå. Andre gangen batteriet må fikses. Forhåpentligvis så får jeg pengene igjen fordi de ikke klarer å fikse eller ikke har et lager av 6P-er å ta av. Godtar ikke noe annen erstatning enn Google Pixel XL (1. gen) eller pengen tilbake, hvis de ikke klarer å fikse det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Er det bare jeg som reagerer litt på hvor mange det er som opplever i disse dager at Nexus 5x eller 6p plutselig slutter å funke? Synes jeg leser en ny melding om det nesten daglig nå. Death by design? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Det kan vel også ha noe med temperaturen nå om dagen og en svakhet ved telefonen, som rammer en del brukere. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Sendte tilbakemeldinger gjennom hjelp i telefonmenyen Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. november 2017 Rapporter Del Skrevet 12. november 2017 Det kan vel også ha noe med temperaturen nå om dagen og en svakhet ved telefonen, som rammer en del brukere. Uten tvil. Var forberedt på at det kom til å hende. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 Et lite spørsmål. Når man får en helt ny telefon som erstatningsenhet fordi de ikke kan reparere eller gi en lik telefon, får man ny reklamasjonsrett eller fortsetter den gamle? La oss si min 6p leveres inn, jeg får en annen telefon tilbake (Huawei p10 feks). Er det da nye fem år (er jo det nye telefoner har) eller blir det en fortsettelse? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 Du får nok ikke ny reklamasjonstid, dessverre. Det var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg ble tilkjent nytt lydkort på reklamasjon fire år etter kjøp. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 (endret) Du får nok ikke ny reklamasjonstid, dessverre. Det var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg ble tilkjent nytt lydkort på reklamasjon fire år etter kjøp. Dette gjaldt samboeren, og vi spurte CDON etter kvittering på den nye mobilen og de sa arket vi fikk telles som kvittering. Nullstilt reklamasjonsrett ble ikke nevnt, men utifra Google-søk så kan det virke som om hvis man får kvittering for ny telefon så skal den gjelde fra da med nye 5 år. At de velger å gi en ny helt annen telefon får være på deres kappe, da den på mange måter var en nedgradering (selv om den kostet mer). Nye telefoner har 5 års reklamasjonsrett. Hvis de ikke liker det så får de heller gi pengene tilbake, men de sparer vel mer på dette. Angående min egen 6P så tenker jeg at jeg må sende den inn (igjen) snart. Når den skrur seg av med 48% strøm ved 3 grader ute så er det tegn på at noe er galt. Man kan ikke godta at telefoner bare skal fungere halvparten av året her i Norge. Så blir spørsmålet om de fikser min telefon, gir meg pengene tilbake eller prøver seg på at "Nei den fungerer som den skal". Er vel ikke så mange Nexus 6P på lageret å ta av heller for tiden. Endret 21. november 2017 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 Garanti-/reklamasjonstid følger produktet. Ved erstatningsprodukt så starter ny garanti-/reklamasjonstid. Det samme som at man har en viss reklamasjonstid på arbeid som er utført på et produkt (mener det er 3 måneder), uavhengig om det aktuelle produktet er innenfor eller utenfor sin garanti-/reklamasjonstid. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. november 2017 Rapporter Del Skrevet 21. november 2017 Garanti-/reklamasjonstid følger produktet. Ved erstatningsprodukt så starter ny garanti-/reklamasjonstid. Det er jo greit å vite. Merkelig at de sa det motsatte til meg på 4sound i Oslo. Kanskje de bare ikke visste bedre. Lenke til kommentar
Jr74 Skrevet 22. november 2017 Rapporter Del Skrevet 22. november 2017 (endret) Jeg hadde samme problem med lav temp og at den slår seg av med "masse" batteri igjen. Og at den ble fort tom. Kjøpte den gjennom Google og ringte de. Fikk tilsendt en refurbished som så splitter ny ut, i starten av september. Ingen riper av noe slag. Batteriet er helt topp. Varer og varer. Fra 4.5 til 5.5 timer skjermtid. Så skift batteri eller krev å få en ny. Jeg har ihvertfall tlf ett år til. ? Endret 22. november 2017 av Jr74 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 22. november 2017 Rapporter Del Skrevet 22. november 2017 Jeg hadde samme problem med lav temp og at den slår seg av med "masse" batteri igjen. Og at den ble fort tom. Kjøpte den gjennom Google og ringte de. Fikk tilsendt en refurbished som så splitter ny ut, i starten av september. Ingen riper av noe slag. Batteriet er helt topp. Varer og varer. Fra 4.5 til 5.5 timer skjermtid. Så skift batteri eller krev å få en ny. Jeg har ihvertfall tlf ett år til. Hvordan kontaktet du dem? Jeg ga dem beskjed om samme problem under brukerstøtte i innstillingsappen for et par uker siden, men har ennå ikke fått svar. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 23. november 2017 Rapporter Del Skrevet 23. november 2017 Jeg gjorde også som Jr74 i september. Hvordan kontaktet du support under innstillinger, Magnetar? Jeg ringte derfra, og fikk svar tvert. Men du må altså ha kjøpt telefonen gjennom google store for å gå den veien. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 23. november 2017 Rapporter Del Skrevet 23. november 2017 Min 6p brukte 40% av batteriet i natt mens den lå på nattbordet Og i natt var det ikke like kaldt på rommet som det pleier å være. Jeg slo til og med av GPS for å se om det kunne hjelpe. Natt til søndag gikk den fra omtrent 70% til 25% mens jeg sov, da var det litt kaldere på rommet, og GPS var på. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. november 2017 Rapporter Del Skrevet 23. november 2017 Min equalizer fungerer ikke på min 6p. Ikke med stock, med Spotify sin eller med tredjeparts app. Gjelder Bluetooth til mdr-1000x. Lenke til kommentar
Jr74 Skrevet 23. november 2017 Rapporter Del Skrevet 23. november 2017 (endret) . Endret 23. november 2017 av Jr74 Lenke til kommentar
Jr74 Skrevet 23. november 2017 Rapporter Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Prøv med 80062041. Fikk svar tvert. Endret 23. november 2017 av Jr74 Lenke til kommentar
Patek Skrevet 26. november 2017 Rapporter Del Skrevet 26. november 2017 Jeg leverte inn min Nexus 6P i går pga dårlig batteri og innbrenning i skjermen. Har vært utrolig fornøyd lenge, men begynte å bli treg osv det siste halvåret. Har veldig lyst på en Mate 10 pro, men fungerer den fortsatt fint etter reparasjon beholder jeg den nok en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå