Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Batteriet mitt har vært ganske svakt en god stund, men var først i dag at jeg ble meget overrasket over resultatet; 60% - 0% på ett sekund (se vedlegg) under helt normale og ideelle forhold (gåtur ute i fint vær). Får fremdeles også tilbakemelding på at motparten i telefonsamtaler hører ekko av seg selv i begynnelsen av samtaler, noe som har vedvart en vesentlig stund nå. Så har bestemt meg for å sende en reklamasjons-epost til Dustin og høre hva de har å si om saken...

 

Kan nevnes at jeg nylig har foretatt en factory-reset av telefonen og at jeg kjører siste utgave av Android: Android 8.0.0 Developer Preview 4.

 

post-266850-0-26944800-1503160649_thumb.png

Lenke til kommentar

Har kontaktet butiken angående reklamasjon og fått returlapp for innsending.

Akkurat der har jeg ett kjapt spørsmål: pleier telefonen å bli fabrikkinnstilt ved test?, er det evt. noe jeg bør gjøre selv før innsending?

Gjør forsåvidt ikke noe om det blir det, har backup av alt viktig, men hva er vanlig i sånne tilfeller?

Lenke til kommentar

Har kontaktet butiken angående reklamasjon og fått returlapp for innsending.

Akkurat der har jeg ett kjapt spørsmål: pleier telefonen å bli fabrikkinnstilt ved test?, er det evt. noe jeg bør gjøre selv før innsending?

Gjør forsåvidt ikke noe om det blir det, har backup av alt viktig, men hva er vanlig i sånne tilfeller?

Hva gjelder din reklamasjon/hvilken butikk gjelder det? Fikk akkurat returlapp selv for innsending. Vanligvis blir den fabrikkinnstilt, så lurt å ta backup av det du trenger.

 

Rakk å installere Android 8.0 Oreo igår, før jeg nå må sende den avgårde igjen...  :thumbdown:

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Batteriproblematikken.

Er hos Dustin.

 

Ok, ja, null problem med nullstilling. Tror jeg like gjerne gjør det selv før innsending da :)

Dustin her også (batteri- og ekkoproblem). Hatt en helvetes runde med dem angående lånetelefon. Har du fått det? Her er brevet jeg sendte Forbrukerrådet så skjønner du tegninga:

 

Jeg har feil på telefonen min som dekkes av reklamasjonsretten, og må derfor sende den inn for reparasjon. Ifølge kundeservice hos Dustin Home tar "en service-sak mellom 5-15 arbeidsdager fra att vi mottaket telefonen". I tillegg til dette tilkommer transporten til/fra Sørreisa der jeg bor, noe som kan beregnes til minimum 3 dager (i beste fall). På bakgrunn av dette etterspurte jeg en lånetelefon. Svaret jeg mottok var heller overraskende; "Dessverre kan vi ikke tilby lånetelefon da de ikke er noe vi har i rutinen vår." Takket være min kjennskap til Forbrukerkjøpsloven presenterte jeg vedkommende for § 30. Da fikk jeg til svar at "Du har rett til en lånetelefon når den har passert en ukes tid å i mange fall pleier telefonen vare ferdig da." Her er flere ting motstridene; for det første påsto vedkommende først at de ikke tilbyr lånetelefoner. For det andre sier vedkommende at reparasjonen + frakt ikke tar mer enn en uke allikevel. Og for det tredje mener vedkommende at jeg først har krav på lånegjenstanden etter en uke. Alt dette er jo åpenbart bare tull. Nå skal det sies at etter gjentatte henvendelser til dem både per mail og telefon, samt x-antall siteringer av § 30 i Forbrukerkjøpsloven har en lånetelefon nå blitt sendt til meg. Det litt tragi-komiske er at frakten for denne lånetelefonen er beregnet til 1 uke (forventet levering: 28.08.2017). Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at Dustin Home prøver å lure kundene sine på denne måten ved å regelrett bryte norsk forbrukerlovgivning og presentere kundene sine for løgn.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

 

Batteriproblematikken.

Er hos Dustin.

 

Ok, ja, null problem med nullstilling. Tror jeg like gjerne gjør det selv før innsending da :)

Dustin her også (batteri- og ekkoproblem). Hatt en helvetes runde med dem angående lånetelefon. Har du fått det? Her er brevet jeg sendte Forbrukerrådet så skjønner du tegninga:

 

Jeg har feil på telefonen min som dekkes av reklamasjonsretten, og må derfor sende den inn for reparasjon. Ifølge kundeservice hos Dustin Home tar "en service-sak mellom 5-15 arbeidsdager fra att vi mottaket telefonen". I tillegg til dette tilkommer transporten til/fra Sørreisa der jeg bor, noe som kan beregnes til minimum 3 dager (i beste fall). På bakgrunn av dette etterspurte jeg en lånetelefon. Svaret jeg mottok var heller overraskende; "Dessverre kan vi ikke tilby lånetelefon da de ikke er noe vi har i rutinen vår." Takket være min kjennskap til Forbrukerkjøpsloven presenterte jeg vedkommende for § 30. Da fikk jeg til svar at "Du har rett til en lånetelefon når den har passert en ukes tid å i mange fall pleier telefonen vare ferdig da." Her er flere ting motstridene; for det første påsto vedkommende først at de ikke tilbyr lånetelefoner. For det andre sier vedkommende at reparasjonen + frakt ikke tar mer enn en uke allikevel. Og for det tredje mener vedkommende at jeg først har krav på lånegjenstanden etter en uke. Alt dette er jo åpenbart bare tull. Nå skal det sies at etter gjentatte henvendelser til dem både per mail og telefon, samt x-antall siteringer av § 30 i Forbrukerkjøpsloven har en lånetelefon nå blitt sendt til meg. Det litt tragi-komiske er at frakten for denne lånetelefonen er beregnet til 1 uke (forventet levering: 28.08.2017). Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at Dustin Home prøver å lure kundene sine på denne måten ved å regelrett bryte norsk forbrukerlovgivning og presentere kundene sine for løgn.

 

Ugh, kjipt at de skal være så vrient med noe så enkelt som en lånetelefon.

Slipper heldigvis det i og med at det fortsatt er liv den gamle Nexus 4'en min, å den funker som midlertidig telefon en uke eller to

Lenke til kommentar

Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix?

Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også...

Lenke til kommentar

 

Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix?

Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også...

 

Ahh fuck, service gidder jeg ikke. Da kjøper jeg heller ny, gidder ikke dette mer .

Lenke til kommentar

Sideloadet OTA'en her om dagen mest for å få mulighet til å velge LDAC som bluetooth-protokoll mot mine Sony MDR1000X.

Resultatet er merkbart fyldigere lyd, så ganske fornøyd! Snuser på å bytte til HTC U11, se om det kommer noe bra tilbud under Black Friday. Pixel 2 XL blir nok utenfor prissjiktet desverre...

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix?

Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også...

Ahh fuck, service gidder jeg ikke. Da kjøper jeg heller ny, gidder ikke dette mer .

Opplagt garantisak. Fikk ny mobil av Google selv. Null stress.

Lenke til kommentar

Jeg har irritert meg over batteriet i lang tid, og har endelig somlet meg til å ta kontakt med support. Kjøpte telefonen på Google Store i sin tid, og slet litt med å finne ut hvordan man kontakter dem, men det enkleste er å gå på innstillinger på telefonen og velge brukerstøtte øverst til høyre. Da fyller man ut et skjema, og etter noen få sekunder ringer Google support tilbake. En rask samtale, og man har en erstatningstelefon på vei.

 

De sender en reparert telefon (altså en telefon noen andre har hatt problemer med), og når denne er mottatt skal jeg returnere min egen. Greit nok hvis det ikke er noen skader på telefonen jeg får, men det skal nok kvalitetssikringen sørge for at ikke skjer. Så lenge skjermen er uten riper og batteriet er helt nytt, så skal ikke jeg klage.

 

Kommer tilbake med en oppdatering senere i uka når jeg har mottatt erstatningstelefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...