ExcaliBuR Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Muligens forståelig, men her er det jo tydeligvis en produksjonsfeil som etter min mening burde bli dekket uavhengig om det er privat eller bedrift. Enig i det, men lovverket er slik. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Batteriet mitt har vært ganske svakt en god stund, men var først i dag at jeg ble meget overrasket over resultatet; 60% - 0% på ett sekund (se vedlegg) under helt normale og ideelle forhold (gåtur ute i fint vær). Får fremdeles også tilbakemelding på at motparten i telefonsamtaler hører ekko av seg selv i begynnelsen av samtaler, noe som har vedvart en vesentlig stund nå. Så har bestemt meg for å sende en reklamasjons-epost til Dustin og høre hva de har å si om saken... Kan nevnes at jeg nylig har foretatt en factory-reset av telefonen og at jeg kjører siste utgave av Android: Android 8.0.0 Developer Preview 4. Lenke til kommentar
knutolek Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Har kontaktet butiken angående reklamasjon og fått returlapp for innsending. Akkurat der har jeg ett kjapt spørsmål: pleier telefonen å bli fabrikkinnstilt ved test?, er det evt. noe jeg bør gjøre selv før innsending? Gjør forsåvidt ikke noe om det blir det, har backup av alt viktig, men hva er vanlig i sånne tilfeller? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Mine telefoner har blitt fabrikkkinnstilt 100% av gangene jeg har sendt de inn, og går utifra at det skjer med din også. Jeg bruker å gjøre det før jeg leverer den inn, slik at de for det første faktisk får tilgang til å bruke telefonen, men også slik at de ikke får sett noe personlig. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 (endret) Har kontaktet butiken angående reklamasjon og fått returlapp for innsending. Akkurat der har jeg ett kjapt spørsmål: pleier telefonen å bli fabrikkinnstilt ved test?, er det evt. noe jeg bør gjøre selv før innsending? Gjør forsåvidt ikke noe om det blir det, har backup av alt viktig, men hva er vanlig i sånne tilfeller? Hva gjelder din reklamasjon/hvilken butikk gjelder det? Fikk akkurat returlapp selv for innsending. Vanligvis blir den fabrikkinnstilt, så lurt å ta backup av det du trenger. Rakk å installere Android 8.0 Oreo igår, før jeg nå må sende den avgårde igjen... Endret 22. august 2017 av Nystad97 Lenke til kommentar
knutolek Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Batteriproblematikken. Er hos Dustin. Ok, ja, null problem med nullstilling. Tror jeg like gjerne gjør det selv før innsending da Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Batteriproblematikken. Er hos Dustin. Ok, ja, null problem med nullstilling. Tror jeg like gjerne gjør det selv før innsending da Dustin her også (batteri- og ekkoproblem). Hatt en helvetes runde med dem angående lånetelefon. Har du fått det? Her er brevet jeg sendte Forbrukerrådet så skjønner du tegninga: Jeg har feil på telefonen min som dekkes av reklamasjonsretten, og må derfor sende den inn for reparasjon. Ifølge kundeservice hos Dustin Home tar "en service-sak mellom 5-15 arbeidsdager fra att vi mottaket telefonen". I tillegg til dette tilkommer transporten til/fra Sørreisa der jeg bor, noe som kan beregnes til minimum 3 dager (i beste fall). På bakgrunn av dette etterspurte jeg en lånetelefon. Svaret jeg mottok var heller overraskende; "Dessverre kan vi ikke tilby lånetelefon da de ikke er noe vi har i rutinen vår." Takket være min kjennskap til Forbrukerkjøpsloven presenterte jeg vedkommende for § 30. Da fikk jeg til svar at "Du har rett til en lånetelefon når den har passert en ukes tid å i mange fall pleier telefonen vare ferdig da." Her er flere ting motstridene; for det første påsto vedkommende først at de ikke tilbyr lånetelefoner. For det andre sier vedkommende at reparasjonen + frakt ikke tar mer enn en uke allikevel. Og for det tredje mener vedkommende at jeg først har krav på lånegjenstanden etter en uke. Alt dette er jo åpenbart bare tull. Nå skal det sies at etter gjentatte henvendelser til dem både per mail og telefon, samt x-antall siteringer av § 30 i Forbrukerkjøpsloven har en lånetelefon nå blitt sendt til meg. Det litt tragi-komiske er at frakten for denne lånetelefonen er beregnet til 1 uke (forventet levering: 28.08.2017). Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at Dustin Home prøver å lure kundene sine på denne måten ved å regelrett bryte norsk forbrukerlovgivning og presentere kundene sine for løgn. Endret 23. august 2017 av Nystad97 Lenke til kommentar
knutolek Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Batteriproblematikken. Er hos Dustin. Ok, ja, null problem med nullstilling. Tror jeg like gjerne gjør det selv før innsending da Dustin her også (batteri- og ekkoproblem). Hatt en helvetes runde med dem angående lånetelefon. Har du fått det? Her er brevet jeg sendte Forbrukerrådet så skjønner du tegninga: Jeg har feil på telefonen min som dekkes av reklamasjonsretten, og må derfor sende den inn for reparasjon. Ifølge kundeservice hos Dustin Home tar "en service-sak mellom 5-15 arbeidsdager fra att vi mottaket telefonen". I tillegg til dette tilkommer transporten til/fra Sørreisa der jeg bor, noe som kan beregnes til minimum 3 dager (i beste fall). På bakgrunn av dette etterspurte jeg en lånetelefon. Svaret jeg mottok var heller overraskende; "Dessverre kan vi ikke tilby lånetelefon da de ikke er noe vi har i rutinen vår." Takket være min kjennskap til Forbrukerkjøpsloven presenterte jeg vedkommende for § 30. Da fikk jeg til svar at "Du har rett til en lånetelefon når den har passert en ukes tid å i mange fall pleier telefonen vare ferdig da." Her er flere ting motstridene; for det første påsto vedkommende først at de ikke tilbyr lånetelefoner. For det andre sier vedkommende at reparasjonen + frakt ikke tar mer enn en uke allikevel. Og for det tredje mener vedkommende at jeg først har krav på lånegjenstanden etter en uke. Alt dette er jo åpenbart bare tull. Nå skal det sies at etter gjentatte henvendelser til dem både per mail og telefon, samt x-antall siteringer av § 30 i Forbrukerkjøpsloven har en lånetelefon nå blitt sendt til meg. Det litt tragi-komiske er at frakten for denne lånetelefonen er beregnet til 1 uke (forventet levering: 28.08.2017). Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at Dustin Home prøver å lure kundene sine på denne måten ved å regelrett bryte norsk forbrukerlovgivning og presentere kundene sine for løgn. Ugh, kjipt at de skal være så vrient med noe så enkelt som en lånetelefon. Slipper heldigvis det i og med at det fortsatt er liv den gamle Nexus 4'en min, å den funker som midlertidig telefon en uke eller to Lenke til kommentar
schnoog Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Android 8 virker fjellstabilt. Kjapt og sømløst. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Problemer med bluetooth i Oreo? Har lest at enkelte har rapportert dette, bruker mye bt-headphones. Btw, viss eg unlocker bootloader teller det som at tlf er rootet for apper som eks vipps? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Har ingen problemer vedrørende BT og 8.0 men Google selv ber jo om feedback: http://www.androidpolice.com/2017/08/23/users-reporting-bluetooth-issues-android-8-0-oreo-google-wants-feedback/ 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Ingen problemer her heller. Hadde en del hakking under musikkstreaming med DP, men ikke final. 1 Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Tror dere ikke at Dustin greide å sende meg en telefon med støtte for micro-SIM, selv om jeg utallige ganger sa at lånetelefonen måtte ha støtte for nano-SIM... Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix? Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix? Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også... Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix? Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også... Ahh fuck, service gidder jeg ikke. Da kjøper jeg heller ny, gidder ikke dette mer . Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) Lurer på når android 8 kommer til huaweitelefonene, noen som vet? Endret 2. september 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 2. september 2017 Del Skrevet 2. september 2017 Sideloadet OTA'en her om dagen mest for å få mulighet til å velge LDAC som bluetooth-protokoll mot mine Sony MDR1000X. Resultatet er merkbart fyldigere lyd, så ganske fornøyd! Snuser på å bytte til HTC U11, se om det kommer noe bra tilbud under Black Friday. Pixel 2 XL blir nok utenfor prissjiktet desverre... Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Nå er det rett før jeg knekker denne dritt telefonen i to, om jeg har ca 30% strøm igjen så skrur den seg helt av, og umulig å få slått på førjeg setter i lader, det skjer hver eneste gang. har noen samme problem? evt vet om en fix?Derfor jeg har min på service nå. Eneste forskjellen er at det begynte nylig å skje på 60 % også... Ahh fuck, service gidder jeg ikke. Da kjøper jeg heller ny, gidder ikke dette mer . Opplagt garantisak. Fikk ny mobil av Google selv. Null stress. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg har irritert meg over batteriet i lang tid, og har endelig somlet meg til å ta kontakt med support. Kjøpte telefonen på Google Store i sin tid, og slet litt med å finne ut hvordan man kontakter dem, men det enkleste er å gå på innstillinger på telefonen og velge brukerstøtte øverst til høyre. Da fyller man ut et skjema, og etter noen få sekunder ringer Google support tilbake. En rask samtale, og man har en erstatningstelefon på vei. De sender en reparert telefon (altså en telefon noen andre har hatt problemer med), og når denne er mottatt skal jeg returnere min egen. Greit nok hvis det ikke er noen skader på telefonen jeg får, men det skal nok kvalitetssikringen sørge for at ikke skjer. Så lenge skjermen er uten riper og batteriet er helt nytt, så skal ikke jeg klage. Kommer tilbake med en oppdatering senere i uka når jeg har mottatt erstatningstelefonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå