Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne telefonen i rundt 8 mnd, og er veldig fornøyd med det meste med den, men har nå fått et lite "problem" med skjerm.

Jeg har alltid vært ekstremt kresen med skjerm og ble derfor glad da jeg fikk denne telefonen, som da var helt uten blå eller gult skjær når man ser fra siden. Ingen pixel problemer heller, inntil nå.

Under den ene nav bar knappen har jeg plutselig fått en svart prikk. Om jeg ser veldig nøye et prikken avlang, mer som en stripe.

Jeg har vært i kontakt med Huawei Norge som sier att garantien er slik att det må være minimum 3 døde pixler før noe blir gjort.

Har også snakket med mobilife som er reparatør, og de sier att de skifter skjerm LETT på Nexus 6P..

Lurer litt på dette med lett, da jeg har sett utallige videoer på nett, samt lest att det å skifte skjerm på en Nexus 6P er alt annet enn lett, og er derimot også risikabelt. Om byttet går fint, risikerer jo også jeg å få en skjerm uten pixel problem, men I stedet få en som har mye "yellow tint".

Et det andre her som har fått byttet skjerm på garanti? I så fall, var den nye skjermen perfekt, eller kom den med blåskjær/gult?

Hadde jeg fått ny telefon hadde jeg ikke vært i tvil, men skjerm..?

Det er også mulig att jeg er EKSTREMT pirkete også, og att jeg bare burde godta den som den er..?

post-389521-0-78127500-1487235366_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvem er det dere kontakter når dere skal snakke med kundeservice? Telefonen min har begynt å slå seg av rundt 20-40% når jeg er ute i kulda, ganske irriterende. Eneste jeg klarer å finne å google store, er et alternativ der de ringer meg opp igjen. Finnes det ingen chat eller epost, der man kan få en skriftlig korrespondanse? 

Lenke til kommentar

Hvem er det dere kontakter når dere skal snakke med kundeservice? Telefonen min har begynt å slå seg av rundt 20-40% når jeg er ute i kulda, ganske irriterende. Eneste jeg klarer å finne å google store, er et alternativ der de ringer meg opp igjen. Finnes det ingen chat eller epost, der man kan få en skriftlig korrespondanse? 

 

Jeg brukte det samme kontaktskjema hvor det sto de ville ringe meg, de ringte aldri meg men fikk en mail fra dem hvor de spurte litt mer utdypende hva problemet var så ble resten av korrespondansen over mail. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er også mulig att jeg er EKSTREMT pirkete også, og att jeg bare burde godta den som den er..?

Ja du er ekstremet pirkete :p Leter du etter feil finner du ALLTID noe å pirke på og du blir aldri fornøyd.

Ja, jeg vet. Har alltid pirket på skjermer..

Er fremdeles litt usikker da, men frister litt med ny skjerm siden jeg vet att denne prikken er der..

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av batteriproblemene jeg også, tror jeg kjøper meg en Huawei Mate 9 Pro og sender Nexusen til service. :p Senest i går slo den seg av når det var 55% igjen på batteriet.

 

Og der hadde Chess fått Mate 9 Pro på lager, så da var det bestilt. So long Nexus!

Endret av VikingIM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem er det dere kontakter når dere skal snakke med kundeservice? Telefonen min har begynt å slå seg av rundt 20-40% når jeg er ute i kulda, ganske irriterende. Eneste jeg klarer å finne å google store, er et alternativ der de ringer meg opp igjen. Finnes det ingen chat eller epost, der man kan få en skriftlig korrespondanse? 

 

Jeg brukte det samme kontaktskjema hvor det sto de ville ringe meg, de ringte aldri meg men fikk en mail fra dem hvor de spurte litt mer utdypende hva problemet var så ble resten av korrespondansen over mail. 

 

 

Ba du dem om å ringe deg på et tidspunkt utenfor normal åpningstid? Har nå prøvd å komme i kontakt med dem i en halvtime, uten at jeg kommer gjennom... 

Lenke til kommentar

Husker ikke hva jeg gjorde egentlig da det er over ett år siden. Etter jeg brukte kontaktskjemaet fikk jeg en mail som sa følgende.

 

"Hi,

We’re reviewing your message, and we’ll contact you as soon as possible. 

In the meantime, you can reply to this email if you have more details to add, or you can call our support team at the numbers listed on our Help Center.

Thanks,
The Google Support Team"

 

 

Denne fikk jeg rett etter skjemaet var sendt in, som for meg var klokken 22:54. Videre fikk jeg en ny mail fra en norsk kundebehandler klokken 13:19 dagen etterpå. 

Lenke til kommentar

Eg har ikke problemer med batteriet mitt(bank i bordet).

 

Men i går fikk eg en merkelig feil. Hjem-knappen og "siste apper"-knappen sluttet å fungere, og når eg dro ned notification bar så fikk eg kun dratt den litt ned(kun øverste rad viste), ikke helt. Og mye sluttet å fungere i bakgrunnen(fikk bla ikke byttet bruker osv). Wifi fungerte ikke og når eg slo på data så ble det ett kryss over signalstatusen øverst(selv om eg da hadde dekning og data).

 

Søkte rundt på nettet og prøvde mye, men resultatet var at eg måtte tilbakestille telefonen til fabrikkoppsett. Veldig irriterende :/

Lenke til kommentar

Jeg og broren min har begge 6p og han sin driver å skrur seg av plutselig med 60% +- flere ganger og han får ikke skrudd den på uten å trykke låseknapp+volum ned. Jeg har ikke hatt det problemet bare at den sluker strøm. Og føler tlfen har blitt veldig treg selv etter flere factory resets. Veldig skuffet egentlig... Har alltid elsket android, men nå merker jeg er jeg gleder meg veldig til å gå over til iPhone som er virkelig optimalisert mellom software og hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...