Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store

Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvorfor følgende skjer?

Hver gang jeg legger igjen mobilen i bilsetet når jeg er på trening (1t) så skrur den seg av det sekund jeg plukker den opp igjen. Skjer kun når det er ca 1-2 grader og kaldere. Aldri ellers!?

Et utbredt problem hos 6P for tiden. Min kan skru seg av uansett hvor mye strøm som er igjen så lenge det blir kaldt nok. Skal ikke mye kulde til for at den skru seg av om man har rundt 40% strøm og under da. Skjer under plussgrader liksom.

Veldig plagsomt og tenker jeg skal ta en samtale med Telia om å få en ny. Tror jeg har sånn idiotforsikring også, men dette går jo på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd det på så høy prosent som 40%, men gjerne fra 25% og nedover. Jeg kan skjønne at den gjør det fra 10% og nedover, det er vel ganske vanlig. Men ja, at den slår seg av uten videre har skjedd litt hyppigere med min i det siste. 

På en eller annen måte klarer jeg også å aktivere kameraet når jeg skal putte telefonen i lomma, selv om den er låst. Smålig irriterende, er jo ikke sånn at jeg dobbeltklikker på låsknappen heller. 

Men er det en reklamasjonssak at batteriet slår seg av før den bikker ~10%?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte gjennom Google Store og fikk ny telefon pga problemene med at den skrudde seg av med 20-30 % strøm igjen. Det samme har skjedd et par ganger med erstatningen, men mye sjeldnere, så gadd ikke å reklamere igjen. Er neppe noe som kan fikses med software-oppdatering, så vi får trøste oss med at det går mot varmere tider. Og de fleste her inne har gjerne byttet ut telefonen før neste vinter.

Lenke til kommentar

Har også opplevd dette. 1 gang ved sånn ca. 50-55% batteri, men ellers rundt 15-25%. Tror rett og slett det er batteriet som har blitt dårligere fordi jeg ikke opplevde noe slikt vinteren 2015-2016.

Vurderer nesten å bytte til en mobil med utskiftbart batteri ved neste kjøp.

Men jeg lurer jo litt på hvorfor det skjer, hadde en HTC Desire HD og Note 3 i flere år med samme batteri uten at jeg opplevde det en eneste gang. 

Lenke til kommentar

En av teoriene går på at det er fast charge/quick charge som er synderen. Den skader deler av batteriet og gjør at dette skjer. Er litt rart at det har skjedd plutselig, men det skjer med så mange samtidig at enten så er det en software feil eller så betyr det at "levetiden" før dissen skadene kommer er ca fra release av 6P til nå. Har visstnok vært et problem på tidligere telefoner med quick charge.

Det er synd. For foruten om dette problemet så er 6P den definitivt beste telefonen jeg har hatt og jeg har ikke lyst å bytte til noe annet. Selv å bytte til Pixel XL ville vært en nedgradering fra 6P på flere områder. (Størrelse, stereo-høyttalere, utseendet (pixel xl er stygg)).

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte gjennom Google Store og fikk ny telefon pga problemene med at den skrudde seg av med 20-30 % strøm igjen. Det samme har skjedd et par ganger med erstatningen, men mye sjeldnere, så gadd ikke å reklamere igjen. Er neppe noe som kan fikses med software-oppdatering, så vi får trøste oss med at det går mot varmere tider. Og de fleste her inne har gjerne byttet ut telefonen før neste vinter.

Men måtte du sende den inn først, slik at de kunne se på den? Eller er de greie der hvis man beskriver årsaken og lar deg swappe raskt? 

Lenke til kommentar

Men måtte du sende den inn først, slik at de kunne se på den? Eller er de greie der hvis man beskriver årsaken og lar deg swappe raskt?

Nei. Beskrev problemet. Fikk først et svadasvar om at batteriet blir dårlig over tid, med masse tips for strømsparing. Svarte at raskere utlading ikke var problemet, men at den plutselig skrur seg av med mye strøm igjen. Fikk da link til å bestille erstatning uten kostnad og tror det var to uker på å returnere den gamle etter at jeg hadde mottatt erstatningen. Fikk tilsendt returetikett og alt, veldig enkelt og ryddig.

Lenke til kommentar

Noen som har fått 7.1.2 beta enda?

http://www.androidauthority.com/android-7-1-2-nougat-beta-746261/

"Android 7.1.2 beta will roll out to Pixel, Pixel XL, Nexus 5X, Nexus Player and Pixel C devices who are enrolled in the Android Beta Program starting today, while the company says the Nexus 6P will get the update “soon.”

Hvorfor de har det klart til 5X og ikke 6P er ikke godt å si...

Lenke til kommentar

Hvis du ser på mitt innlegg over bildet jeg postet, så vil ikke Preview komme til Nexus i det hele tatt, ihvertfall ikke ifølge lista til Google.

Ja så det, men egentlig ganske rart de har gitt det ut til 5X (står på lista) og ikke 6P :/

Som det står på AP: "The Nexus 6P will be eligible, but not yet, with Google saying they expect the 7.1.2 beta will be "released soon."

Endret av Hes.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...