Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

 

Noen som bruker android N ? Funker den bra ? Lurer på å prøve det og se om wifien blir bedre :)

Ja, jeg har to telefoner, kjører M på hovedtelefonen og N Preview 1 på den andre, og har veldig få problemer. De første par ukene var det litt heng av og til, men det kom en oppdatering som fjernet det aller meste av småproblemene. Får av og til feilmeldinger når jeg starter app-er (bl.a. Netflix og NRK TV), men de ser ikke ut til å ha noen betydning, for app-ene fungerer uten problemer. Noen få ganger har kameraet hengt seg opp, så jeg har måttet gå ut og inn igjen.

 

Vil si at Preview 1 er tilnærmet bra nok til å være "daily driver". Preview 2 kommer i begynnelsen/midten av april, kanskje det kan være et bra tidspunkt for å oppdatere. Det er lett å rulle tilbake til M hvis du får problemer, men telefonen blir da nullstilt. For meg hadde ikke det vært noe problem, har alltid automatisk synkronisering av kontakter, bilder, SMSer m.m, så trenger sjeldent/aldri å ta manuelt backup av noe.

Installerte den i går kveld, må si jeg er imponert, batteriet holder mye lenger en tidligere å, når får jeg 5 timer SOT, hadde bare rundt 3,3-4 tidligere og wifien har blitt mye bedre, fortsatt noen ganger jeg må skru den av og på men stor forbedring. Merket jeg får også feilmelding på nrktv appen men den funker fortsatt :) merker faktisk ikke noe til Bugs egentlig ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dere anbefaler å installere android N? Er det en ny versjon av OSet, eller?

The Android Beta Program gives developers an opportunity to try out pre-release versions of Android. The program is currently targeted towards developers and is not suitable for use on your primary device (see known issues).

Devices that you opt into the program will receive an over-the-air (OTA) update to the latest beta version of Android N. The updates that you’ll receive as a part of this program are unstable pre-release versions, and may contain errors and defects that affect your device.

You may remain in the Android Beta Program beyond the N release to preview future Android N maintenance releases (MRs). If you choose to do so, you will automatically get an OTA update to pre-release versions of the MRs as they become available. At the end of the program, you will begin to receive regular public updates.

You may opt-out of the program at any time to return to the stable, public version of Android. Note: If you opt-out when your device is running a beta version of Android, all user data on the device will be wiped.

 

https://www.google.com/android/beta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant, men synes den har en litt for liten screen-to-body ratio.

5.7 inches (~71.4% screen-to-body ratio)

Huawei Mate 8 har en STB ratio på ~78.0%, men gitt den er litt nyere.

 

Vel N6P har stereo høgtalere på forsiden, mens Mate 8 har to griller men bare et element på undersiden.

Ekstra høgde gjør at den også gir bedre grep i landskapsmodus holdt med begge hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Interessant, men synes den har en litt for liten screen-to-body ratio.

5.7 inches (~71.4% screen-to-body ratio)

Huawei Mate 8 har en STB ratio på ~78.0%, men gitt den er litt nyere.

 

Vel N6P har stereo høgtalere på forsiden, mens Mate 8 har to griller men bare et element på undersiden.

Ekstra høgde gjør at den også gir bedre grep i landskapsmodus holdt med begge hender.

Stereo høyttalere, en av grunnene til jeg har en HTC One M7. Denne blir bare bedre og bedre.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

6Pen er helt klart stor. Spesielt med deksel, men man blir vant til det. Galaxy S7 Edge er faktisk merkbart mer kompakt, mye mer enn forskjellen i skjermstørrelse skulle tilsi (5,7" vs 5,5"). Likevel, det er Samsung, som bruker en halv evighet på å pushe oppdateringer og slutter med større vedlikehold etter 12-18 mnd. Og så har man Touchwiz. Så det utgår for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

telefonen min går plutselig fullstendig i sirupmodus innimellom. F.eks inne i snapchat kan det plutselig gå noe helt sykt tregt, og til slutt låser hele enheten seg. 

 

Andre som har dette problemet ?

 

Har forsøkt å slette cache i på telefonen og i tillegg slettet cache i snapchat, chrome etc.

 

Fant forresten ut hvorfor min doze ikke var spesielt imponerende. Måtte inn å skru av en god del google sync som til stadighet hengte seg opp. Nå fungerer doze ypperlig igjen og jeg taper 3-4 % på en natt.

Endret av schnoog
Lenke til kommentar

telefonen min går plutselig fullstendig i sirupmodus innimellom. F.eks inne i snapchat kan det plutselig gå noe helt sykt tregt, og til slutt låser hele enheten seg. 

 

Andre som har dette problemet ?

 

Har forsøkt å slette cache i på telefonen og i tillegg slettet cache i snapchat, chrome etc.

 

Fant forresten ut hvorfor min doze ikke var spesielt imponerende. Måtte inn å skru av en god del google sync som til stadighet hengte seg opp. Nå fungerer doze ypperlig igjen og jeg taper 3-4 % på en natt.

Samme her, ang sirup og snap. Antar det er snap som er synderen.

Fungerer greit etter en restart.

Lenke til kommentar

Fant forresten ut hvorfor min doze ikke var spesielt imponerende. Måtte inn å skru av en god del google sync som til stadighet hengte seg opp. Nå fungerer doze ypperlig igjen og jeg taper 3-4 % på en natt.

Vet du hvilke "syncs" som hang seg opp og som du skrudde av (har alle på for øyeblikket)? Sliter med doze selv...

Lenke til kommentar

 

Fant forresten ut hvorfor min doze ikke var spesielt imponerende. Måtte inn å skru av en god del google sync som til stadighet hengte seg opp. Nå fungerer doze ypperlig igjen og jeg taper 3-4 % på en natt.

Vet du hvilke "syncs" som hang seg opp og som du skrudde av (har alle på for øyeblikket)? Sliter med doze selv...

 

 

Var en del uviktige syncs som jeg kaller det: Disk, dokumenter, google fit, google play aviskiosk, google play bøker, filmer, musikk, keep. 

 

Forskjellige som hang seg til forskjellige tider.  Bare å gå inn å se hvor sync ikonet står på konstant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...