Joffer Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Skjermdumpen av nettverk viser IKKE nye chromecast, den kom på slide nr2.. 1 Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder. Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt. Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette. Men så sett på en lengre HDMI kabel da vel. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder. Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt. Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette. Men så sett på en lengre HDMI kabel da vel. Skal du si det til alle som kjøper en chromecast? 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Skjermdumpen av nettverk viser IKKE nye chromecast, den kom på slide nr2.. Jeg var nysgjerrig på hvordan diagrammet burde vært og fant det hos Anandtech: 2 Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder. Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt. Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette. Men så sett på en lengre HDMI kabel da vel.Skal du si det til alle som kjøper en chromecast? Regner med at folk som klarer å bruke en chromecast er litt oppegående!! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Chromecast Audio er da gull selv om du har blåtannstøtte i høyttalerne? Er vel snakk om FLAC kontra SBC og du har fordelen av å ha "dekning" så lenge du er koblet til WiFi-nettverket og ikke begrenset til rekkevidden på blåtann osv.. Lol fordi du hører liksom forskjellen på FLAC og mp3 i bilen din? Hvor har du fått for deg at jeg skal bruke den i bilen? Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Er det noe poeng i å oppgradere til denne om man har den gamle? Har to fra før, og tenkte forsåvidt å kjøpe et par til, men er det noe poeng i bytte ut de gamle? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder. Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt. Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette. Har du sett hvor liten den er? Veier sikkert under 100gram, tviler på at den kan bøye en hdmi kontakt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Skal du si det til alle som kjøper en chromecast? På dem første Chromecast fulgte det med en kort HDMI-kabel i tilfelle der ble trangt om plassen. Det følger sikkert med på den nye versjonen også. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Fremdeles ikke mulig å speile skjermen fra datamaskin? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Du kan det men det er eksperimentelt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg var nysgjerrig på hvordan diagrammet burde vært og fant det hos Anandtech: Tek med sitt bilde har jo bare skapt feilinformasjon... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Skal du si det til alle som kjøper en chromecast? På dem første Chromecast fulgte det med en kort HDMI-kabel i tilfelle der ble trangt om plassen. Det følger sikkert med på den nye versjonen også. Nei ledningen sitter nå fast i chromecast'en, se bilde her: http://techaeris.com/wp-content/uploads/2015/09/Screenshot-95.jpg Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvorfor leveres den med separat strømforsyning? Får den ikke strøm via USB? Det er ikke alle TVer som nødvendigvis har USB. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Fortsatt kun MP4 og VP8 støtte. Lite aktuell pga den dårlege format støtta. Med f.eks programmet Videostream (PC) kan du streame omtrent hvilken videofil du vil til Chromecasten din. Også med surround. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg var nysgjerrig på hvordan diagrammet burde vært og fant det hos Anandtech: Tek med sitt bilde har jo bare skapt feilinformasjon... Skulle gjerne hatt litt detaljer bak dette diagrammet. Hva er det som gjør at Chromecast v2 skal være markant bedre enn konkurrentene? Og hva mener de egentlig med "Competitor"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Jeg skulle gjerne også hatt flere detaljer, men "Competitor 1 og 2" er bare en måte å anonymisere konkurrentene. Det er flere grunner til anonymisering. En er at uautorisert bruk av merkenavn kan føre til juridisk trøbbel, en annen er at målingene kan utført på en annen måte en produsenten selv slik at de kan saksøke Google for å rakke ned på deres produkter med noe de mener er en metode som stiller de i ufortjent dårlig lys. Det er sikkert flere grunner til anonymiseringen også. Uønsket oppmerksomhet til konkurrentenes merkevare og produkter. Endret 30. september 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Jeg var nysgjerrig på hvordan diagrammet burde vært og fant det hos Anandtech: Tek med sitt bilde har jo bare skapt feilinformasjon... Skulle gjerne hatt litt detaljer bak dette diagrammet. Hva er det som gjør at Chromecast v2 skal være markant bedre enn konkurrentene? Og hva mener de egentlig med "Competitor"? Det er flere ting, men hovedgrunnen er at det er 3 antennter inne sirkelen der, en peker ned og de 2 andre til hver sin side. de har bygd inn en algoritme som hele tiden skal beregne hvilken antenne som skal brukes, siden wifi signaler i huset hele tiden varierer. Hvis du ser den delen av pressekonferansen som omhandler chromecast så blir det forklart bedre (edit: starter på ca 54min her ). Competitor er nok feks Roku eller appleTV , evt FireStick eller hva amazon sin heter(tipper det er competitor 1 og 2) Endret 30. september 2015 av madmats Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Chromecast audio, vil dette fungere med Tidal? Lenke til kommentar
Fjordskvulp Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har den gamle Cromcasten koblet rett inn i en Onkyo surround receiveren.. funker gull det, og ser ikke behovet for atter ett trådlåst signal i luften (blåtann) Det spilles både spotify, soundcloud, nettflix, hbo og viaplay fra alle nettbrett, mobiler og pcer i huset. Hadde jeg derimot hatt bruk for en mobil "strømmepinne" så hadde denne vært førstevalget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå