rhydon Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg har selvstudiumsvarianten i exphil, altså har jeg skoleeksamen 1. desember hvor jeg kan få hva som helst fra pensum i oppgave uten hjelpemidler. Har ennå ikke begynt å lese/forberede meg, men har dratt på alle forelesninger og skal fortsette med det.Jeg er ikke interessert i å høre hvor dumt det er å ikke lese - det er jeg fullt klar over. Det jeg lurer på er rett og slett hva som skjer HVIS jeg velger å konte eksamen? Har det noen konsekvenser i det hele tatt (annet enn at jeg får ekstra mye å gjøre neste semester) eller er det fremdeles slik at jeg får tre nye forsøk?Og vil det gå utover stipendet mitt, eller går det greit så lenge jeg står på eksamen før skoleåret er omme?Og en siste ting - hva er forskjellen i konsekvensene av å konte og å gjøre et forsøk men likevel stryke?Håper det er noen som vet! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Lånekassen er fornøyd så lenge du tar normert antall studiepoeng til slutt. De andre spørsmålene dine har jeg ikke svar. Det siste spørsmålet ditt forstår jeg ikke en gang. Men jeg vet at du kan finne informasjon om eksamener og antall forsøk på UiOs sider. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Exphil er pengeprinteren til universitetene, så der skal en virkelig gjørs på å stryke. Går du på alle forelesninger og ikke er helt kokt i hodet skal det godt gjøres å komme fra det uten gyldig karakter. Dessuten får man vel et umiddelbart nytt forsøk om oppgaven ikke er godkjent, sånn var det i hvert fall i min tid. Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Fra UiO sine hjemmesider. Fristen for å trekke eksamensmeldingen din er 14 dager før eksamen. Dersom du har dokumentert gyldig forfall vil du få din eksamen registrert som ikke tellende forsøk. Det arrangeres ikke utsatt eksamen i dette emnet. Du må melde deg opp til ordinær eksamen ved en senere anledning. Ex.phil skiller seg med andre ord fra andre fag, da det ikke arrangeres konteeksamen i dette emnet. Hos lånekassen så kan du henge opptil 60 studiepoeng bak normert tid, før du mister støtte. Så om du stryker i ex.phil, så vil du henge etter med 10 poeng. Dette kan du ta igjen til våren, eller om to år, det spiller ikke så stor rolle. Selv om det beste selvfølgelig er å bli ferdig med det så fort som mulig. Ex.phil teller ikke til opptak på master, så gjør ikke så mye å få dårlig i det. Endret 29. september 2015 av blured Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå