kjartt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei Jeg lurer på om/eventult hvordan det er mulig å fjerne horisontal scrolling i en tabell der jeg bruker iframe. Når innholdet i denne er "høyere" får jeg opp begge scroll-barene, men det er ønskelig med bare den vertikale og bredden på innholdet tilpasses layout'en på siden. Jeg ønsker også at bildene som brukes til meny'en, merkes med en annen farge når musepeker blir ført over dem. Bruker DreamWeaver MX 2004. Hvordan kan dette gjøres? Samtidig hadde vært greit med hint/kommentarer til siden min (mrkn. min første hjemmeside ) http://home.broadpark.no/~kjartant På forhånd takk for tilbakemeldingene jeg måtte få på alt dette Mvh kjartt Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 For å få fjernet den horisontale, vil vel det enkleste og beste være å gjøre den siden som er inni såppas smal at du ikke får horisontal scroller, rett og slett. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 div eller iframe eller whatever du har i midten der, har en x-overflow property som du kan sette til noe annet enn default (som jeg tror innebærer scroll) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 har en x-overflow property som du kan sette til noe annet enn default (som jeg tror innebærer scroll) For ikke å få scroll brukes "hidden overflow", men jeg har aldri hørt om noe x- eller y-overflow. Har du prøvd hvordan det blir med "overflow: auto"? Eller er det slik at du har et bilde som er for stort? Da kan du evt forandre størrelsen på det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) ser av subject at det var en iframe, men burde ikke ha mye å si. overflow-x: http://msdn.microsoft.com/workshop/author/...s/overflowx.asp ser imidlertid ikke ut som om det hjelper i tilfellet her. Endret 13. november 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Lag bredden på html-dokumentet du har inni iframen 20 px mindre enn iframen. Så setter du scrollen til iframen på "auto". Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Takker for svar Har prøvd med å sette html-siden som skal være inne i iframen 20 px eller enda mindre og satt scrolling til auto i iframe'en. Dette har desverre ikke hjulpet meg. Toolshed skrev noe om overflow til auto...dette har jeg ikkje peiling på hvor jeg skal implementere i koden. Kanskje dere vet det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har prøvd med å sette html-siden som skal være inne i iframen 20 px eller enda mindre og satt scrolling til auto i iframe'en. Dette har desverre ikke hjulpet meg. Det kan jeg nesten ikke tro Lykke til! Lenke til kommentar
kjartt Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Men det er sant Det virker som om horisontal scroll kommer uansett når siden er lang nok til at vertikal scrolling kommer på. Har prøvd med bare en tabell som er 10 px bred og med en bokstav på hver linje akkurat likt dersom høyden blir større enn iframe'en.Noen av sidene mine funker bra, blant annet en liste over filmer. Denne har bare horisontal scrolling. Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) ser av subject at det var en iframe, men burde ikke ha mye å si. overflow-x: http://msdn.microsoft.com/workshop/author/...s/overflowx.asp ser imidlertid ikke ut som om det hjelper i tilfellet her. er ikke det dhtml? Greit å lage sidet som virker for andre browsere og... Grunnen til at du får horisontal scroll kan være at du har glemt å trekke fra x antall pikser den vertikale scrollen tar. Altså: du har en iframe på 300px bredde. innholdet ditt er 280px bredt og venstrejustert (har vel egentlig lit å si...). Uten vertikal scroll har du faktisk 300px å boltre deg på, men straks scrollen dukker opp stjeler vel den etparogtjue pixler..? auto owerflow kan implementeres med inline css: <iframe style="overflow:auto" blabla="</span>"><<span style='color:blue'>/iframe> Hvor style="overflow:auto" er nøkkelelementet. Det jeg derimot stusse ved er at auto bare sier noe om scroll skal skjules når den ikke er nødvendig. Hvis noe gjør scrollen nådvending så kommer den uansett... edit; leste nettopp posten din over... Prøv med overflow. Bruker alltid det, og jeg har ikke vertikal scroll Endret 13. november 2003 av enden Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 nei, det er ikke DHTML, det står forklart hvordan du bruker det for DHTML og hvordan du gjør det med CSS (style properties) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Lag bredden på html-dokumentet du har inni iframen 20 px mindre enn iframen. Så setter du scrollen til iframen på "auto". Det måtte svares 5 ganger før noen svarte riktig! Dere kan html gutter!!!!!!!!!!!!111111111 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Lag bredden på html-dokumentet du har inni iframen 20 px mindre enn iframen. Så setter du scrollen til iframen på "auto". Det måtte svares 5 ganger før noen svarte riktig! Dere kan html gutter!!!!!!!!!!!!111111111 Kanskje det var det at noen faktisk leste hva han skrev? Har prøvd med å sette html-siden som skal være inne i iframen 20 px eller enda mindre og satt scrolling til auto i iframe'en. Dette har desverre ikke hjulpet meg. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Tydeligvis ikke meg. Men uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå