-Just-Me- Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Har ingen erfaring eller utdannelse innen feltet, men forumet på fitnessbloggen er et sted du muligens kan få gode tips Er en bruker, Kjetil1234, som virker å ha god erfaring på mange felt, bare et tips fra meg Lykke til og god bedring, dette ekke mye gøy Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Har ingen erfaring eller utdannelse innen feltet, men forumet på fitnessbloggen er et sted du muligens kan få gode tips Er en bruker, Kjetil1234, som virker å ha god erfaring på mange felt, bare et tips fra meg Lykke til og god bedring, dette ekke mye gøy Takk for tipset. Det blir vel kanskje samme Kjetil som har kommentert her alt? En annen ting også, til dere som har hatt/har prolaps; greier man noensinne sitte/kjøre bil over lengre tid igjen uten å bli helt mongo i ryggen? Har seg sånn at jeg er glad i å kjøre bil, men det blir et problem når ryggen sier klart ifra dersom bilturen skulle vare lengre enn 10-15 minutter. Stivner til, sår, vondt, øm, nummenheten tar til over hele korsryggsregionen. Dessverre sitter jeg også en del på jobben. Er oppe og går flere ganger i timen, men allikevel blir det mye vriing og vending og kreative sittestillinger for å unngå ryggvondten Hvor lenge må jeg drive på sånn før ryggen finner ut at den skal bli frisk igjen...? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Du kan jo prøve å rulle sammen et badehåndkle og legge det bak ryggen i nedkant av der ribbeina slutter. Dette hjalp meg da ryggen min stod på som verst. Ha det der i ca. 18 minutter og ta det vekk i 10 minutter, ellers venner kroppen seg til det. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Har ingen erfaring eller utdannelse innen feltet, men forumet på fitnessbloggen er et sted du muligens kan få gode tips Er en bruker, Kjetil1234, som virker å ha god erfaring på mange felt, bare et tips fra meg Lykke til og god bedring, dette ekke mye gøy Takk for tipset. Det blir vel kanskje samme Kjetil som har kommentert her alt? Whopps, det har han visst! Av en eller annen grunn trodde jeg at jeg var en av de første til å svare deg Gikk visst litt fort i svingene her. Jaja, kompliment til han Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 5. oktober 2015 Del Skrevet 5. oktober 2015 Takk for omtalen! 2 Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 Fått henvisning til ortoped fra lege nå. Fatter ikke hvorfor jeg fortsatt har vondt i ryggen, når jeg fikk et LITE prolaps UTEN isjassmerter? Overalt leser jeg symptomfri på 6-8 uker osv... Arghh :@ Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Tenkte jeg kunne oppdatere litt her: Har fortsatt ikke vært hos ortoped. Det er nå tre uker siden jeg ble henvist, og har ikke fått noe brev om time enda, men det er en annen sak... Men i alle fall, ryggen er fortsatt ikke frisk. Tror ikke jeg har så mye smerter fra selve prolapset lenger, merker ikke så mye til det. Men er derimot noe sinnsykt sår og stiv rundt om i korsryggen. Det varierer fra dag til dag, men sånn jeg opplever det skulle jeg nesten tro jeg hadde fått betennelse i korsryggen, hvis jeg ikke visste bedre. Noen som vet hvordan man kan bli dette? Virker som om det er dette jeg "sitter igjen" med etter at selve prolapset har sluttet å gjøre så veldig vondt. Eller må dette kanskje bare få gå over av seg selv? Har holdt på med dette omlag 4,5 mnd nå og begynner å bli ganske lei. Går ikke en dag uten at jeg går og stadig blir minnet på at jeg har vondt i ryggen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg sier bare paracet og ibux. Dette er vidundermiddel som hjelper mot det meste OG det er betennelsesdempende! Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg sier bare paracet og ibux. Dette er vidundermiddel som hjelper mot det meste OG det er betennelsesdempende! Takk har som sagt stort sett ikke tatt noe smertestillende i løpet av dette. Kan jo forsøke det på de dårlige dagene, føler vel ikke at jeg trenger det hver dag. Ryggen og smertene oppfører seg som sagt forskjellig fra dag til dag. Men smertestillende vil vel kanskje bare maskere problemet istedet for å løse det? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Jeg sier bare paracet og ibux. Dette er vidundermiddel som hjelper mot det meste OG det er betennelsesdempende! Takk har som sagt stort sett ikke tatt noe smertestillende i løpet av dette. Kan jo forsøke det på de dårlige dagene, føler vel ikke at jeg trenger det hver dag. Ryggen og smertene oppfører seg som sagt forskjellig fra dag til dag. Men smertestillende vil vel kanskje bare maskere problemet istedet for å løse det? Hvis du har vondt kan det være at du kompenserer med dårlig holdning, og dette kan du unngå ved hjelp av smertestillende. Lenke til kommentar
JaxSpacyyy Skrevet 28. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Jeg sier bare paracet og ibux. Dette er vidundermiddel som hjelper mot det meste OG det er betennelsesdempende! Takk har som sagt stort sett ikke tatt noe smertestillende i løpet av dette. Kan jo forsøke det på de dårlige dagene, føler vel ikke at jeg trenger det hver dag. Ryggen og smertene oppfører seg som sagt forskjellig fra dag til dag. Men smertestillende vil vel kanskje bare maskere problemet istedet for å løse det? Hvis du har vondt kan det være at du kompenserer med dårlig holdning, og dette kan du unngå ved hjelp av smertestillende. Er veldig bevisst på holdning både når jeg går, sitter, står og løfter. Å løfte eller sitte med krum rygg gjør vondt med en gang så det unngår jeg. Men også under løfting med feilfri teknikk og bra sittestilling klarer jeg ikke unngå alle smerter. Ligge, stå og gåing går i all hovedsak bra, men også der, selv om det ikke er noen smerter, er det en slags "følelse" som er vanskelig å beskrive, son sitter igjen i ryggen og er der hele tiden. Og som sier meg (delvis underbevisst) at alt ikke er bra i ryggen... Endret 28. oktober 2015 av JaxSpacyyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå