Nuffern Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Skal kjøpe meg et trådløst nettverkskort til laptopen i form av et pcmcia-kort. Har hørt at det er store forskjeller på slike kort, og at det har mye å si hvordan basestasjon du har. Skal nemlig bruke maskinen på skolen (NITH), og tar jeg ikke helt feil skal de ha en basestasjon levert fra Dell. Har som sagt hørt at ikke alt går like greit, men hvorfor skal det være så sabla vanskelig. Er ikke 802.11b-standarden slik at "alt" skal passe? Noen som har noen erfaringer og råd? Kan det være forskjeller selv om man bruker det samme kortet på forskjellige bærbare? Har selv en Compaq EVO N160.. Takker og bukker for informasjon.. mvh. André Neufeld Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Har selv brukt Compaq, Zyxel og 3Com kort om hverandre uten probelmer. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Når det gjelder trådløst, så kan du vel nesten kjøpe hva som helst. Men jeg ville alikavel ha sjekket ut om den type kort du kjøper, om det kan kommunisere med base stasjonen til f.eks Dell. En annen ting, jo billigere trådløst nettverk du kjøper deg, jo større er sansynligheten for at det ikke funker helt. Det kan være distansen er for stor. Hvis skolen din bruker en base stasjon i vært klasserom, så burde det ikke være noe problemer. Da ville jeg kun ha sjekket opp om at du kan bruke ditt kort opp mot det skolen skal bruke Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hallo, så lenge kortene følger Wi-Fi spesifikasjonene skal det ikke være noe problem. Annet at skolens oppsett er satt opp feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå