gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hei. Jeg har kjøpt ny bærbar PC for første gang for ei uke siden. I går oppsto det problemer pga det jeg tror er en windows 8.1 update error eller disk error.. Maskinen er MSI GP70 med windows 8.1 I dag klarte jeg endelig å komme inn i Windows Recovery og valgte først startup Repair fordi jeg fikk opp meldingen ved oppstart av windows: - Vi kunne ikke fullføre funksjonene Angrer endringer Ikke slå av datamaskinen og dette kunne ikke startup Repair reparere fikk jeg beskjed om.. Så jeg prøvde noe annet. Refresh your PC het det tror jeg.. Den gjorde jobben bra! Det jeg lurer på nå, jeg har aldri hatt bærbar PC eller Windows 8.1 Har en stasjonær PC jeg har bygd selv med Windows 7.. Så etter å ordnet problemet på denne bærbare PCen da.. så dukker det opp en slags skjerm som gjør at jeg må berøre musa for å komme til innloggingen.. Dette er en såkalt "Låsesskjerm". Jeg har søkt i kontrolpanel på denne pcen med Windows 8.1 og fant Låsesskjermen i PC innstillinger. Men jeg vil at maskinen ved oppstart skal gå direkte til innlogging uten denne låsesskjerm. Jeg vil altså fjerne denne låseskjermen. Men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg gjør. Er jo ingen alternativer der.. Noen som vet hvordan jeg fjerner låseskjermen og sånn at PCen kommer direkte til innlogging\passord? Takk for svar! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Du kan gå inn på konto innstillingene og lage en Lokal konto (istedenfor microsoft konto som krever innlogging). Da mener jeg det ikke skal komme opp noen låseskjerm når du starter PCen.Vil du bruke microsoft kontoen kan du lage til auto loggin.http://www.howtogeek.com/112919/how-to-make-your-windows-8-computer-logon-automatically/ Endret 29. september 2015 av PantZman Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Nei må ha passord når jeg starter opp pcen. For det er ikke min PC så kan ikke endre på noe annet.. Vil bare fjerne låseskjermen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Vet ikke om det går an, men det er i hvert fall ikke nødvendig å fomle etter musa først; det holder å trykke ned 'spacebar'. Da har du i det minste allerede hendene på tastaturet når du skal begynne å skrive passordet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Nei må ha passord når jeg starter opp pcen. For det er ikke min PC så kan ikke endre på noe annet.. Vil bare fjerne låseskjermen. Bestem deg. er det din PC eller ikke... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Om du har Windows 7 og 8, her er et tips: Microsoft lar deg oppgradere til Windows 10 gratis. Du må bare få Win7 og 8 til å virke såpass at du kan trykke på Oppdater, så får du ny Windows-versjon. Vær oppmerksom på at det kan finnes restriksjoner ved bytte av hardware. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Jeg visste ikke man kunne bruke tastaturet.. Bare trykka på musa.. og så skiftet den til passordet. Som sagt aldri hatt bærbar PC eller Windows 8.1.. Nei det er ikke min PC. Jeg kjøpte den til noen jeg kjenner. Jeg bare fikser den for vedkommende. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Microsoft lar deg oppgradere til Windows 10 gratis. Du må bare få Win7 og 8 til å virke såpass at du kan trykke på Oppdater, så får du ny Windows-versjon. Så man går fra et lock screen-problem i Windows 8.1 til et lock screen-problem i Windows 10 - so what? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Kan uansett hende vedkommede ønsker Windows 10. Oppdateringen er gratis. nebrewfoz: Sikker på at Windows 10 har samme feil? Har du prøvd? Endret 29. september 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Jeg bruker kun windows 7 på min stasjonære PC og har ikke særlig kjennskap til windows 8.1. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Eneste jeg vil er å fjerne denne låseskjermen fra oppstarten av PCen. Så den går direkte til passord som i windows 7. Burde jo ikke være så vanskelig egentlig, om det går i det hele tatt da. En tekniker på Elkjøp visste ikke om det han heller. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 http://www.howtogeek.com/134620/how-to-disable-the-lock-screen-on-windows-8-without-using-group-policy/ Mulig dette er det du ser etter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg bruker kun windows 7 på min stasjonære PC og har ikke særlig kjennskap til windows 8.1. Da er det vel ikke utenkelig at du ville vært mer fornøyd med Windows 10 ... Windows 8.1 ligner ikke på noe annet som Microsoft har laget. Men jeg ville ha sjekket om MSI har full støtte for Windows 10 før jeg oppgraderte. Drivere og hardware-spesifikke programmer og sånt. Tilbudet om gratis oppgradering gjelder uansett fram til 29.juli 2016, så MSI rekker å gjøre mye fram til den tid. Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Ja men nå er det ikke snakk om å oppgradere. det må vedkommende som eier PCen nesten bestemme. Jeg vil fjerne låseskjermen bare.. så er alt i orden. da jeg startet opp maskinen istad så trodde jeg det var mer feil med PCen pga denne skjermen som dukka opp... skjønte ingenting. Låseskjermen er veldig irriterende.. Leser på Microsoft sine sider om låseskjermen men står ingenting om åssen man fjerner den! Endret 29. september 2015 av gta3-kongen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 jeg postet en link i et innlegg lengre oppe. Hjelper det? Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Joda men faan så innvikla bare for å fjerne denne skjermen. skulle vært en knapp i kontrolpanel mener jeg.. jeg så det etterpå Jeg vet ikke om vedkommende har hatt denne før jeg begynte å fikse pcen. det kan godt være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg visste ikke man kunne bruke tastaturet.. Bare trykka på musa.. og så skiftet den til passordet. Som sagt aldri hatt bærbar PC eller Windows 8.1.. Nei det er ikke min PC. Jeg kjøpte den til noen jeg kjenner. Jeg bare fikser den for vedkommende. Tror ikke du er rette personen for å drive support på noen andres sin pc... Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Og det begrunner du med? Du kjenner meg jo ikke og vet ikke hva jeg kan om PC. Noen kan litt men ikke alt. drive support? Jeg hjelper en venn som har problemer med PCen sin. Noe galt i det? Det du driver å siterer at jeg skrev, skrev jeg av den grunn fordi jeg aldri har vært borti windows 8,1. Jeg har uansett fiksa maskinen og den fungerer normalt igjen. så jeg er ferdig med denne tråden nå. Endret 29. september 2015 av gta3-kongen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Og det begrunner du med? Du kjenner meg jo ikke og vet ikke hva jeg kan om PC. Noen kan litt men ikke alt. drive support? Jeg hjelper en venn som har problemer med PCen sin. Noe galt i det? Det du driver å siterer at jeg skrev, skrev jeg av den grunn fordi jeg aldri har vært borti windows 8,1. Jeg har uansett fiksa maskinen og den fungerer normalt igjen. så jeg er ferdig med denne tråden nå. Begrunner det med at et så enkelt problem trenger man ikke å oppsøke hjelp til her inne.... Lenke til kommentar
gta3-kongen Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Å nei. beklager da. Så enkelt? Låseskjermen går jo ikke ann å fjerne. så er ikke enkelt akkurat. men jeg har ordna det. Nei jeg søkte jo på nettet før jeg spurte her da. Var en grunn til at jeg la det ut her. Jeg fant ingenting på Microsoft sine sider og da tenkte jeg å høre her om noen som faktisk bruker systemet hadde hatt erfaring med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå