Gå til innhold

Lån uten rente

biker91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ta lån fra lånekassen uten rente? Jeg tenker sånn " flytte hjemme fra til annet by og studere der også vil jeg ta lån altså beløp som passer etter utdanningen skal jeg bare betale beløpet som lånet før"

Man betaler ikke renter på lånet før man er ferdige med studier, så om man er evig student så kanskje? Vet ikke om det liigger inne noen begrensning på akkurat det. 

Lenke til kommentar

Da må du betale tilbake før rentene begynner å løpe, altså så snart du har fått siste utbetaling fra Lånekassen.

Begrensningen er maksimalt 8 år med støtte fra Lånekassen.

Men begynner rentene aa løpe etter det 8ende aaret, eller er laanet fortsatt rentefritt hvis du studerer lenger?

Antakelig etter siste utbetaling fra Lånekassen, men at du fortsatt er student er kanskje grunnlag for å søke om renteutsettelse. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Da må du betale tilbake før rentene begynner å løpe, altså så snart du har fått siste utbetaling fra Lånekassen.

Begrensningen er maksimalt 8 år med støtte fra Lånekassen.

Men begynner rentene aa løpe etter det 8ende aaret, eller er laanet fortsatt rentefritt hvis du studerer lenger?

Antakelig etter siste utbetaling fra Lånekassen, men at du fortsatt er student er kanskje grunnlag for å søke om renteutsettelse. Jeg vet ikke.

Det er jo dette som erdet store spørsmålet, ikke hvor lenge en kan få støtte. 

Lenke til kommentar

Men om jeg ikke vil betale pengene uten rente altså jeg vil bare betale akkurat samme beløp som jeg lånet før.. Uansett om det blir 8 eller etter 30 år

LA oss si jeg har lånet 150 000kr også skal jeg bare bitale 150 000kr uten extra

Ja da må du betale siste skoledag(sånn ca, har nok noe tid på deg, usikker da jeg fortsatt er student).

Lenke til kommentar

Du får ikke rentefritt lån etter utdannelsen er ferdig. Og lånet du får under utdannelse er bare rentefritt så lenge du er under utdannelse. Du kan ikke låne 150 000 nå så betale 150 000 tilbake om 30 år om du ikke er under utdannelse i 30 år, noe jeg tviler på at er mulig.

Det et kun under utdannelse man ikke har renter på studielånet. Andre lån går du ikke rentefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...