Capitalist/Minimalist Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 http://www.kjendis.no/2015/09/29/kjendis/carola/kos/flyktning/syria/41282455/?_ga=1.191308140.772079799.1415890931 Fantastisk! Herlige Corolla! Flere (av dere som er innvandringspositive) burde gjøre som henne. Tenk å faktisk gjøre og stå for det man sier, og ikke kreve og forvente at "noen andre" skal årne opp. Stusset bare på en ting, og det er at hun omtalte disse menneskene som fantastiske før hun hadde blitt kjent med dem. Så dra undrer jeg - er de fantastiske i kraft av å være flyktninger? Hmm..jaja, bare rasisten i meg som undrer antar jeg Thihi.. Noen som ble oppmuntret til å ta i et ekstra tak? Håper det! 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Ser hvor fantastiske hun syntes de er etter de har gjort sitt ^^ 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Ja, burde være en selvfølge at det er de som vil ha innvandrere som får ta ansvaret selv. Ganske umoralsk å påtvinge "alle andre" for sine egne interesser. 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Et vel i ett gjestehus eller tilsvarende tenker jeg det er snakk om, tror ikke de kommer til å dele kjøkken og stue og slikt med Carola... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Ja, burde være en selvfølge at det er de som vil ha innvandrere som får ta ansvaret selv. Ganske umoralsk å påtvinge "alle andre" for sine egne interesser. Synes du staten burde finansiere helse- og utdanningstilbud? Hvis ja, hvor mange benbrudd har du behandlet, og hvor mange barn underviser du daglig? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Så bra at kjendisene har tatt tak i det å være forkjempere for å fylle landet til randen med folk som ikke hører hjemme her, det gir insentiv til å ta imot mange titusener til Det er jo tydelig ingen vits i å hjelpe folk der de hører hjemme... Militærmakt blir brukt i mange land uten gode grunner, men disse stakkarne kan vi ikke gå inn og hjelpe. Tragisk hele greia. Det er ikke bra at vi ikke hjelper, det er ikke bra at vi tar imot med åpne armer og får en sjokkregning uten like som hele befolkningen må betale. Jeg er ikke prinsipiellt imot flyktninger, bare måten vi hjelper på. Bjørnetjenester er jeg absolutt ikke noen fan av. 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hun får da gjøre som hun vil, men hva er greia med det abnorme oppmerksomhetsbehovet? Personlig har jeg intet behov for å løpe til avisene og fortelle at jeg ikke ønsker å stille huset mitt til disposisjon for flyktninger. Hvorfor har enkelte da så sterkt behov for å fortelle omverdenen at hun ønsker å stille sitt hjem til disposisjon for flyktninger? Noen psykologer her som kan svare? 4 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Det er klart at siden Carola har fått seg en ikke-kristen kjæreste, er det en utfordring for dem å ikke ha sex hele kveldene. Det vil derfor bedre boligens miljø når de får fem flyktninger mellom seg i TV-sofaen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Det er klart at siden Carola har fått seg en ikke-kristen kjæreste, er det en utfordring for dem å ikke ha sex hele kveldene. Det vil derfor bedre boligens miljø når de får fem flyktninger mellom seg i TV-sofaen.Ehm, what? 2 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Ja, burde være en selvfølge at det er de som vil ha innvandrere som får ta ansvaret selv. Ganske umoralsk å påtvinge "alle andre" for sine egne interesser. Synes du staten burde finansiere helse- og utdanningstilbud? Hvis ja, hvor mange benbrudd har du behandlet, og hvor mange barn underviser du daglig? Du bommer på ballen. Dette er ikke en "profesjons" debatt. Men hvis du lurer synes jeg ikke staten skal finansiere helse 18år+. Utdanning bør staten dekke utgifter for elever tom vgs, men staten bør ikke drive skolene. At det er fagfolk ved forskjellige faginstanser er vel ganske naturlig?! BTW, det irrasjonelt å ta inn disse muslimske flyktningene, men for mange naive idioter i dette landet: Allaah has forbidden the believers to take the kaafireen (disbelievers) as friends, and He has issued a stern warning against doing that. “O you who believe! Take not the Jews and the Christians as Awliyaa’ (friends, protectors, helpers), they are but Awliyaa’ of each other. And if any amongst you takes them (as Awliyaa’), then surely, he is one of them. Verily, Allaah guides not those people who are the Zaalimoon (polytheists and wrongdoers and unjust)” Mocked- 83:34 On that day the faithful will mock the kafirs, while they sit on bridal couches and watch them. Should not the kafirs be paid back for what they did? Punished- 25:77 Say to the kafirs: My Lord does not care for you or your prayers. You have rejected the truth, so sooner or later, a punishment will come. Beheaded- 47:4 When you encounter the kafirs on the battlefield, cut off their heads until you have thor-oughly defeated them and then take the prisoners and tie them up firmly. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 *klipp* Noen som ble oppmuntret til å ta i et ekstra tak? Håper det! *klipp* Næææ, jeg har god samvittighet fra før. Trenger ikke å kjøpe meg god samvittighet billig... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Du bommer på ballen. Dette er ikke en "profesjons" debatt. Men hvis du lurer synes jeg ikke staten skal finansiere helse 18år+. Utdanning bør staten dekke utgifter for elever tom vgs, men staten bør ikke drive skolene. At det er fagfolk ved forskjellige faginstanser er vel ganske naturlig?! Hvordan bommer jeg på ballen? Du sier at det bare skulle mangle at de som vil ha innvandrere tar ansvaret selv, og at det er umoralsk å påtvinge alle andre sine interesser. Du vil ha statlig finansierte skoler. Det skulle bare mangle at du tar ansvar selv, og det vil være umoralsk om du påtvinger alle andre dine interesser. Så, hva gjør du for å ta ansvar selv? Endret 29. september 2015 av Sheasy Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Skjønner fortsatt ikke sammenligningen din. Den er dårlig. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Stusset bare på en ting, og det er at hun omtalte disse menneskene som fantastiske før hun hadde blitt kjent med dem. Nei, hun skrev at de var det etter at hun hadde vært og møtt dem. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Skjønner fortsatt ikke sammenligningen din. Den er dårlig. Det er ingen sammenligning, det er ditt argument. Det skulle bare mangle at de som vil ha X tar ansvaret selv, og det er umoralsk å påtvinge andre sine interesser. Din X er innvandring, jeg brukte det samme argumentet for helse- otdanningstilbud. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Jamen hallo, man tar da ansvar ved at man betaler for tjenesten? Eller er du en sosialist som ikke skjønner at staten må ha penger for å drive skole og helse? Og hvor tar de de pengene fra? I forhold til helsefinansiering er staten egentlig bare et tungrodd forsikringselskap. Om man betaler direkte til et forsikringselskap eller gjennom skatt til staten er egentlig et fett, bortsett fra at det første kan man velge selv(og muligens rimeligere). Endret 29. september 2015 av blinc Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jo, jeg vil si at man tar ansvar ved å betale for tjenesten. Kostnader relatert til asylsøkere dekkes over skatteseddelen. Det samme gjør kostnader relatert til skole og helse. Hvis du tar ansvar selv ved å betale skatt, da gjør jeg det også. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Skole er obligatorisk og ingen i Norge er direkte rasende over å betale skatt til det formålet. Din interesse er flyktninger. Jeg vil ikke betale for din interesse. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Slottet i Sverige gjorde noe tilsvarende. Det endte med at kronjulene ble stjålet.Får håpe på at hun har pratet med disse, å slippe inn fremmede i huset sitt er lite lurt og enda verre er det å la de flytte inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå