corsa91 Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hei Jeg har en Windows 10 på en maskin og ønsker å legge inn Windows 7 pga software som ikke fungerer på kompatibilitetsmodus. Jeg har lisensnøkkel så det skal ikke være noe problem. Noen som har vært borti det? Jeg har partisjonert men skal jeg tildele den? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Det er vel ikke noe vanskelig, det finnes 3 måter, installere disse på hver sin SSD disk og bruke bios\UEFI å velge hvem som skal starte. Eller bruke linux oppstartlaster, som gjør at du kan velge alle 3 i bootloader. Som regel er det mulig å installere windows 7 først, så windows 10, så hvis bootloader er på samme SSD burde den oppdateres slik at begge starter opp og du får valg men ofte må du endre navn, selv har jeg fått det å fungere i vista\windows 8.1 så det burde fungere på windows 10. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Jeg har partisjonert men skal jeg tildele den? Hæ? Kan du forklare hva det er du skal tildele - og til hva eller hvem? Hvis det ikke er et altfor ressurskrevende program du ønsker å kjøre, så ville jeg vurdert å kjøre Win7 i en virtuell maskin, f.eks. VirtualBox (gratis). Ellers har jeg med fordel brukt EasyBCD for å håndtere dual-boot av WinXP og Win7. Vet ikke om det er oppdatert for å takle Win10. edit: Jo, det støtter Win10 nå: http://neosmart.net/EasyBCD/ Det finnes fortsatt en gratisversjon selv om de helst vil selge den til deg. Dokumentasjon finnes her: http://neosmart.net/EasyBCD/ (Kort fortalt: Du installerer EasyBCD i Win10, deretter installerer du Win7 på den nye partisjonen. Win7 kjenner ikke til Win10, så når du starter PC'en igjen, så er det Win7 som kommer opp. Deretter installerer du EasyBCD i Win7, og så gjør du noen greier der slik at du får en boot-meny der du kan velge Win7 eller Win10 når du starter PC'en.) Endret 29. september 2015 av nebrewfoz Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Skal bruke den mot Vagcom. Har testet med Virtualbox og der så blir ikke Comporter sendt inn Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Bare husk på en ting.Om du har oppgradert til Windows 10 fra den 7 lisensen, så skal den ikke være gyldig lengre, bare så det er nevnt Ikke testet selv.. så jeg kan ikke si det med sikkerhet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Vent, litt. Er ikke Hyper-V en del av Windows 10 nå? Eller gjelder det bare Pro-versjonen? Der skal man kunne bruke COM-porter, mener jeg. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Har pro versjonen av Win 10 Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Bare husk på en ting. Om du har oppgradert til Windows 10 fra den 7 lisensen, så skal den ikke være gyldig lengre, bare så det er nevnt Ikke testet selv.. så jeg kan ikke si det med sikkerhet. Har en lisens til Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Har prøvd å lete etter funksjonen som gjør at man kan velge å starte opp fra cd eller usb men finner ikke alternativene. Pcen er forøvring Lenovo Y510P Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Lenovo: F12 for boot meny. https://support.lenovo.com/us/en/documents/sf13-t0025 Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 30. september 2015 Forfatter Del Skrevet 30. september 2015 Skal restore tilbake til Windows 8.1 Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Da er det gjort men når jeg legger inn 32 bits win 7 så får jeg beskjed om at jeg ikke får lagt inn. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 GPT fungereer ikke på Win 7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå