Gå til innhold

Professor: – Apple er en kult


Anbefalte innlegg

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

 

AtW

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

 

AtW

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

 

 

For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

 

AtW

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

 

AtW

Jeg spør ikke om meg, jeg spør hvordan det påvirker DEG.

Lenke til kommentar

 

 

Og hvordan er apple et high end brand?

 

 

Virkelig? Må jeg fram med teskjeen?

 

De er ganske høyt priset, de vektlegger form og presentasjon over teknologi og funksjonalitet, og markedsføringen deres fokuserer langt mer på følelser og opplevelsen av å eie produktet enn hva konkurrentene gjør i sin markedsføring.

 

Høres ut som Coca-Cola?

jeg har tenkt på det samme. Det kunne like gjerne være reklame for en shampoo, en billig Peugeot, eller nettopp Coca Cola som er beskrevet. High end handler om distanse, eksklusivitet osv. Det handler om å appellere til individets ønske om å være unik. Apple appellerer til en slags folkelighet. De har verdier som er myntet på massene. Apple er ikke et high end brand.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Dette er altså det som teller for de som kjøper elektronikk fra denne produsenten.

 

 

Ikke bare, selvsagt, men det er en del av det. På samme måte som at det Breitling-kjøpere ikke bare kjøper en klokke, men opplevelsen av det å eie en Breitling (med historisk sus og dus, etc.) så kjøper mange Apple-kunder ikke bare duppedingser, men opplevelsen av å eie Apple-produkter - og det inkluderer ting som butikken man handler dem i, emballasjen de kommer i osv.

Å sammenlikne Breitling med Apple er som å sammenlikne Cire Perdue med Fun-light.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det var da veldig så opptatt du har blitt av dette sekt-begrepet da, newbrewfoz. Antagelig mye mer enn de av oss som har dingser fra Apple. De jeg kjenner er stort sett opptatt av det samme som kunder andre steder, dingsene skal fungere tilfredsstillende.

Hvis du opplever at du er med i en sekt fordi du har kjøpt en datadings...vel, da skal det neimen ikke mye til.

Man blir ikke sett på som sektmedlem av å eie et appleprodukt. Man blir sett på som sektmedlem av å forsvare alt på et nivå som klart faller innenfor Karl Jaspers' definisjon. Siden man senere fikk en tilføyelse om at dette ikke skulle inkludere religion er det fritt frem om man hører hjemme på galehus, eller om det bare er snakk om en uskyldig sekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det var da veldig så opptatt du har blitt av dette sekt-begrepet da, newbrewfoz. Antagelig mye mer enn de av oss som har dingser fra Apple. De jeg kjenner er stort sett opptatt av det samme som kunder andre steder, dingsene skal fungere tilfredsstillende.

Hvis du opplever at du er med i en sekt fordi du har kjøpt en datadings...vel, da skal det neimen ikke mye til.

Man blir ikke sett på som sektmedlem av å eie et appleprodukt. Man blir sett på som sektmedlem av å forsvare alt på et nivå som klart faller innenfor Karl Jaspers' definisjon. Siden man senere fikk en tilføyelse om at dette ikke skulle inkludere religion er det fritt frem om man hører hjemme på galehus, eller om det bare er snakk om en uskyldig sekt.

En uskyldig sekt. Ja, det høres kanskje litt bedre ut enn den negative stigmatiseringen som ligger i selve sekt-begrepet. Da tror jeg vi er enige om å si at kunder innen data havner i en eller annen uskyldig sekt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

 

AtW

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

 

AtW

Jeg spør ikke om meg, jeg spør hvordan det påvirker DEG.

 

 

Ok,  For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for en person? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

AtW

 

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.AtW

Jeg spør ikke om meg, jeg spør hvordan det påvirker DEG.

 

Ok,  For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for en person? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

AtW

Ja, jeg forstår hvordan det påvirker meg.

 

Nå, hvordan påvirker det deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Er dette et spørsmål du seriøst lurer på? Årsaksammenhengen bør være ganske klar, og åpenbart den samme som i negative påvirkninger.

AtW

Ja, jeg lurer på hva du mener om dette siden du skrev at det er noe du ville svart på hvis jeg hadde spurt om det. Derfor spør jeg om på hvilken måte Apple påvirker deg positivt?

For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.AtW

Jeg spør ikke om meg, jeg spør hvordan det påvirker DEG.

 

Ok,  For å få det klinkende klart, du skjønner ikke hvordan påvirkning dine omgivelser være positivt for en person? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger? Jeg skal svare deg om du svarer ja på det spørsmålet.

AtW

Ja, jeg forstår hvordan det påvirker meg.

 

Nå, hvordan påvirker det deg?

 

 

Du svarte ikke på spørsmålet. Du skjønner at du kan påvirkes positivt av omgivelsene, forstår du at en annen person kan påvirkes positivt av sine omgivelser, ja eller nei? Jeg har ikke til hensikt å svare på banaliteter som dette om folk bare stiller spørsmålet for å tåkelegge hvordan ens egne klager over at andre er "negative" er total skivebom. Om du har så liten innsikt i menneskers sinn at du faktisk ikke skjønner det, så kan jeg forsøke å forklare det for deg, så ja eller nei?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da tror jeg vi er enige om å si at kunder innen data havner i en eller annen uskyldig sekt.

 

 

På ingen som helst måte. Dette gjelder kun en håndfull totalt fanatiske personer som ikke selv forstår at de utgjør hele markedsføringsapparatet til en av verdens største pengemaskiner, og atpåtil får de ikke 5 øre av det enorme overskuddet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg har forstått at du i typisk AtW-stil vrir deg unna spørsmålet. Antagelig er det fordi du stort sett ikke har noen meningsfulle svar. Men det er greit, jeg takker igjen for "praten", vi kommer sikkert til å møtes igjen i en annen Apple-tråd...

 

 

Og i typisk rogkas-stil vrir du deg unna spørsmålet...

Vel, det var vel jeg som spurte han først, etter det har han ikke svart på noensinne helst annet enn å forsøke å vri det tilbake på meg. Men det er jo en typisk hersketeknikk som AtW er ganske kjent for.

Lenke til kommentar

 

Det var da veldig så opptatt du har blitt av dette sekt-begrepet da, newbrewfoz.

 

Jeg synes bare det er interessant å diskutere det i en tråd som nettopp handler om slikt.

 

Og så er jo du her, evig beredt til å "kjempe det godes sak" ...

Jeg vet ikke helt om jeg kjemper noen sak egentlig. Men det er jo ingen tvil om at du kjemper for dette sekt-begrepet av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

 

Da tror jeg vi er enige om å si at kunder innen data havner i en eller annen uskyldig sekt.

 

 

På ingen som helst måte. Dette gjelder kun en håndfull totalt fanatiske personer som ikke selv forstår at de utgjør hele markedsføringsapparatet til en av verdens største pengemaskiner, og atpåtil får de ikke 5 øre av det enorme overskuddet.

De mest fanatiske personene er nok de som henger rundt i tråder som handler om ting de overhode ikke interesser seg for. Det er veldig merkelig.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har forstått at du i typisk AtW-stil vrir deg unna spørsmålet. Antagelig er det fordi du stort sett ikke har noen meningsfulle svar. Men det er greit, jeg takker igjen for "praten", vi kommer sikkert til å møtes igjen i en annen Apple-tråd...

 

Og i typisk rogkas-stil vrir du deg unna spørsmålet...

Vel, det var vel jeg som spurte han først, etter det har han ikke svart på noensinne helst annet enn å forsøke å vri det tilbake på meg. Men det er jo en typisk hersketeknikk som AtW er ganske kjent for.

 

 

Jeg svarte på ditt opprinnelige spørsmål, så prøvde du deg på en kritikk av at jeg var negativ, jeg poengterte hvor malplassert den kritikken var, og så kom du med et spørsmål så banalt at det er på barnehage-nivå, som du med all tydelighet ikke egentlig lurer på. Jeg tror faktisk bedre om deg enn å innbille meg at du ikke forstår at mennesker kan påvirkes positivt av omgivelsene. Om du har et poeng foreslår jeg at du kommer til saken, istedet for å drive med tøve-spørsmål du ikke lurer på.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har forstått at du i typisk AtW-stil vrir deg unna spørsmålet. Antagelig er det fordi du stort sett ikke har noen meningsfulle svar. Men det er greit, jeg takker igjen for "praten", vi kommer sikkert til å møtes igjen i en annen Apple-tråd...

 

 

Og i typisk rogkas-stil vrir du deg unna spørsmålet...

Vel, det var vel jeg som spurte han først, etter det har han ikke svart på noensinne helst annet enn å forsøke å vri det tilbake på meg. Men det er jo en typisk hersketeknikk som AtW er ganske kjent for.

 

Jeg svarte på ditt opprinnelige spørsmål, så prøvde du deg på en kritikk av at jeg var negativ, jeg poengterte hvor malplassert den kritikken var, og så kom du med et spørsmål så banalt at det er på barnehage-nivå, som du med all tydelighet ikke egentlig lurer på. Jeg tror faktisk bedre om deg enn å innbille meg at du ikke forstår at mennesker kan påvirkes positivt av omgivelsene. Om du har et poeng foreslår jeg at du kommer til saken, istedet for å drive med tøve-spørsmål du ikke lurer på.

 

AtW

Den er grei, AtW. Jeg hadde ikke noen forventing om at du ville svare egentlig. Du pleier ikke det...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...