sinnaelgen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Ja, det er mange som mener at Apple er for dyrt, merkelig nok er det flest av de som IKKE kjøper Apple som syns det. fordi de finner noe som både er billigere og fungerer minst like bra ( om ikke bedre ) . og da kan man stille seg spørmålet om hvorfor Apple må ta høyere pris ? ( argumentet om at de ikke gjør det brukes på en måte der man ikke tar hensyn at man må kjøpe ting i tillegg ) 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Ja, det er mange som mener at Apple er for dyrt, merkelig nok er det flest av de som IKKE kjøper Apple som syns det. fordi de finner noe som både er billigere og fungerer minst like bra ( om ikke bedre ) . og da kan man stille seg spørmålet om hvorfor Apple må ta høyere pris ? ( argumentet om at de ikke gjør det brukes på en måte der man ikke tar hensyn at man må kjøpe ting i tillegg ) Så kjøp det andre da, men slutt å kritiser oss som velger å handle Apple. Det er da et fritt valg hva man foretrekker. Kutt det ut!!! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Og religion generelt, fordi det er så tydelig argumentfiltrering, og det kan være spesielt interessant å se hvordan de som har mest tatt side velger å [ikke] møte mange av de mest interessante argumentene. Hvilke argumenter der det man velger å [ikke] møte da? Det er jo forskjellig fra kult/religion og person. Tar gjerne eksempler fra kristendom. Et eksempel er dersom hvis noen starter med "Hva er det som gjør at dere ikke tror på..." og man stiller spørsmål angående fri vilje i kombinasjon med allvitenhet og allmektighet. Bibelen motsier allvitenheten og/eller allmektigheten litt her og der, og i stedet for å si det man sa i gamle dager, "Guds veier er uransaklige" så opplever jeg at forkynnende debattanter bare overser spørsmålet, og heller angriper en annen person der de ser en åpning på et svakt argument. Akkurat nå ble jeg litt lei over i en Tesla-tråd og tok nok en gang og fillerista argumentet om at elbiler går på kullkraft, men der bruker jeg så mange ord at jeg ikke forventer elbilhatere faktisk leser det gjennom. Uansett hvor langt eller kort jeg har argumentert for at kullproduksjonen ikke påvirkes av elbilers forbruk, så får jeg kun svar fra folk som er mer eller mindre enige, mens de som jeg helst ville ha sett svar fra bare fortsetter å gjenta at elbiler går på kullkraft. Jeg skulle gjerne kommet med et eksempel fra denne tråden, som ville vært mer relevant til topic, men jeg husker ikke i farta om jeg har sett noen like tydelige tilfeller her. Tek-kulter pleier å raskere gå over i mer opphetede debatter der det er vanskelig å se fornuftige argumenter på begge sider. Da er det jo ikke lengre like lærerikt. Endret 1. oktober 2015 av tommyb 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Ja, det er mange som mener at Apple er for dyrt, merkelig nok er det flest av de som IKKE kjøper Apple som syns det. fordi de finner noe som både er billigere og fungerer minst like bra ( om ikke bedre ) . og da kan man stille seg spørmålet om hvorfor Apple må ta høyere pris ? ( argumentet om at de ikke gjør det brukes på en måte der man ikke tar hensyn at man må kjøpe ting i tillegg ) Så kjøp det andre da, men slutt å kritiser oss som velger å handle Apple. Det er da et fritt valg hva man foretrekker. Kutt det ut!!! problemet er jo at flere kopier Apple , som apple skal bestemme hvordan det skal fungere et annet problem er dette med hvordan så mange operer som om de er medlem i en sekt som kun bryr seg om Apple hadde dette ikke påvirket andre så hadde det ikke vær så stor problem ,men det er det som er problemet. alle skal jo kopiere det Apple gjør enten det er positiv eller negativt og da vil man på sikt ende med noe alle må bruke , enten de liker det eller ikke Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Og religion generelt, fordi det er så tydelig argumentfiltrering, og det kan være spesielt interessant å se hvordan de som har mest tatt side velger å [ikke] møte mange av de mest interessante argumentene. Hvilke argumenter der det man velger å [ikke] møte da? Det er jo forskjellig fra kult/religion og person. Tar gjerne eksempler fra kristendom. Et eksempel er dersom hvis noen starter med "Hva er det som gjør at dere ikke tror på..." og man stiller spørsmål angående fri vilje i kombinasjon med allvitenhet og allmektighet. Bibelen motsier allvitenheten og/eller allmektigheten litt her og der, og i stedet for å si det man sa i gamle dager, "Guds veier er uransaklige" så opplever jeg at forkynnende debattanter bare overser spørsmålet, og heller angriper en annen person der de ser en åpning på et svakt argument. Jeg skulle gjerne kommet med et eksempel fra denne tråden, som ville vært mer relevant til topic, men jeg husker ikke i farta om jeg har sett noen like tydelige tilfeller her. Tek-kulter pleier å raskere gå over i mer opphetede debatter der det er vanskelig å se argumenter på begge sider. Da er det jo ikke lengre like lærerikt. Tenkte nok at du ikke finner relevante saker som peker på dine påstander. Det er ikke spesielt overraskende, men det kunne være ønskelig siden du slenger ut dine påstander slik du gjør. Men det er nettopp mangelen på relevante saker innen IT-diskusjoner som gjør det svært lite intelligent å lage en slags kobling til religioner som knyttes til troen på en Gud. Det finnes ingen relevante koblinger mellom dette. Det ER ganske så relevant at noen foretrekker noen datadingser foran andre datadingser, men det kan da umulig være problematisk for noen som helst...(?) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Tenkte nok at du ikke finner relevante saker som peker på dine påstander. Det er ikke spesielt overraskende, men det kunne være ønskelig siden du slenger ut dine påstander slik du gjør. Men det er nettopp mangelen på relevante saker innen IT-diskusjoner som gjør det svært lite intelligent å lage en slags kobling til religioner som knyttes til troen på en Gud. Det finnes ingen relevante koblinger mellom dette. Det ER ganske så relevant at noen foretrekker noen datadingser foran andre datadingser, men det kan da umulig være problematisk for noen som helst...(?) Nå hopper du i standard-teknikk, bruker min manglende tidsbruk som bevis for at jeg ikke kan svare, og ignorerer fullstendig at denne diskusjonen utspiller seg under den artikkelen det gjør. Koblingen mellom kulter og religion er vel åpenbar, koblingen mellom kulter og Apple er gjort i denne artikkelen, og artikkelen som den bygger på, og den koblingen er ikke min. Det var ikke jeg som først fant på konseptet. Jeg tror ikke engang jeg har gått til det skritt å bekrefte koblingen. De forskere som trekker sammenligningen med kult-metoder slår meg likevel som minst like intelligente som noen andre som er nevnt eller deltar i denne tråden. Det er ikke min argumentasjon eller manglende argumentasjon som bestemmer om det er noen relevante koblinger til religion. Ved å angripe meg klarer du å overse at det faktisk er artikkelen og ikke jeg som kommer med disse påstandene. Du antyder faktisk at jeg virker lite intelligent fordi artikkelen trekker sammenhenger med religion. Der må jeg si at logikken ikke helt henger på greip. Det er helt andre grunner til at jeg virker lite intelligent Jeg har nok av egne påstander, men såvidt jeg kan huske går de på helt andre ting enn koblingen til sekter. Jeg mener artikkelen rettferdiggjør sin egen eksistens, og har ikke tid til å blande meg inn i å forsvare påstandene i artikkelen. Artikkelens gyldighet kan derfor ikke avvises (eller bekreftes) gjennom det du og jeg har diskutert. Det eneste det er godt for er at du kan føle du vinner en debatt, og at jeg ikke har gyldige argumenter. Jeg har ikke forsøkt å ha gyldige argumenter om det du henger deg opp i, for det var ikke det som interesserte meg her. Jeg svarer gjerne mer utdypende ved anledning senere i kveld eller i morgen dersom du peker til en påstand du mener jeg har kommet med uten å utdype. Jeg er litt usikker på hvilken ikke-subjektiv påstand om Apple-kulten jeg har gjort som det er meningen jeg skal underbygge. Kan hende jeg brukte et begrep som f.eks. "religiøse" for løst for din preferanse? 6 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Det er da ikke snakk om å VINNE en debatt. Det er rett og slett ikke noe verre enn å respektere at andre tar andre valg enn [du] gjør. Ingen av oss har fasiten for hva som passer for andre enn oss selv. Å koble sektbegreper til sånt er tullete. Det er bare snakk om en foretrukket datadings. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror vi kan avslutte her. Det er stort sett bare sektmedlemmene selv om ikke har forstått omfanget av sekten nå, og det er jo det denne tråden handler om uansett. Noen som har noe å tilføye? 8 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror vi kan avslutte her. Det er stort sett bare sektmedlemmene selv om ikke har forstått omfanget av sekten nå, og det er jo det denne tråden handler om uansett. Noen som har noe å tilføye? Ikke så mye, annet enn at jeg vil si at hvis det er en sekt jeg er med i som løser min datahverdag på en så flott måte som Apple gjør så er det en flott sekt å være med i. Flere og flere blir visst med i denne sekten også... 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Det er da ikke snakk om å VINNE en debatt. Det er rett og slett ikke noe verre enn å respektere at andre tar andre valg enn [du] gjør. Ingen av oss har fasiten for hva som passer for andre enn oss selv. Å koble sektbegreper til sånt er tullete. Det er bare snakk om en foretrukket datadings. Hei, jeg er tilbake. Har litt bedre tid nå. Var det noen påstander du ønsket jeg skulle utdype? Jeg har full forståelse over at noen foretrekker en datadings over et annet, eller til og med et merke over alle andre. Og i økende grad tror jeg at andelen som velger Apple-produkter uten å være påvirket av eventuelle likheter med sektvirksomhet øker i takt med økningen i salgstallene. Jeg har den personlige oppfatningen at slike i mindre grad vil befinne seg i en diskusjon som dette, men det er bare en personlig oppfatning. Jeg synes ikke grunnlaget for artikkelen er tullete, og jeg finner undersøkelsen bedre begrunnet enn avfeiingen. Endret 1. oktober 2015 av tommyb 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Faktumet at denne tråden snart får over 10 sider bekrefter hvor mye folk brenner for Apple. Jeg kommer til å sitere dette innlegget når jeg har rett. Du kommer nok til å få rett. Legg til at minst halvparten av innleggene er fra de som overhode ikke har noen interesse av produkter og løsninger fra Apple, men likevel brenner for Apple, så får du litt mer å sitere når du etter hvert får rett...:-) Alltid underholdende å lese kommentarer fra fanatiske og butthurt forsvarere. Hvorfor gå så hardcore? De fleste som sier noe bryr seg egentlig ikke, det er bare så lett å fyre opp. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 helhetlig kundereise som starter i det kjøperen blir gjort kjent med produktet, følger ham helt til butikken hvor opplevelsen er nøysommelig konstruert ved hjelp av alt fra butikkens beliggenhet og omgivelser til innredning og personale, og ikke ender før kjøperen har fått produktet i hus, pakket det ut av en emballasje som er ment å videreføre opplevelsen som startet i butikken og har tatt produktet i bruk. Dette er altså det som teller for de som kjøper elektronikk fra denne produsenten. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Faktumet at denne tråden snart får over 10 sider bekrefter hvor mye folk brenner for Apple. Jeg kommer til å sitere dette innlegget når jeg har rett. Du kommer nok til å få rett. Legg til at minst halvparten av innleggene er fra de som overhode ikke har noen interesse av produkter og løsninger fra Apple, men likevel brenner for Apple, så får du litt mer å sitere når du etter hvert får rett...:-) Alltid underholdende å lese kommentarer fra fanatiske og butthurt forsvarere.Hvorfor gå så hardcore? De fleste som sier noe bryr seg egentlig ikke, det er bare så lett å fyre opp. Der var du også ja, en god Apple-kunde...:-) Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har full forståelse over at noen foretrekker en datadings over et annet, eller til og med et merke over alle andre... Så fint. Da er vi helt enig...:-) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Faktumet at denne tråden snart får over 10 sider bekrefter hvor mye folk brenner for Apple. Jeg kommer til å sitere dette innlegget når jeg har rett. Du kommer nok til å få rett. Legg til at minst halvparten av innleggene er fra de som overhode ikke har noen interesse av produkter og løsninger fra Apple, men likevel brenner for Apple, så får du litt mer å sitere når du etter hvert får rett...:-) Alltid underholdende å lese kommentarer fra fanatiske og butthurt forsvarere.Hvorfor gå så hardcore? De fleste som sier noe bryr seg egentlig ikke, det er bare så lett å fyre opp. Der var du også ja, en god Apple-kunde...:-) Jeg kunne godt vært en kunde faktisk, synd de lager alle telefoner så store nå. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Faktumet at denne tråden snart får over 10 sider bekrefter hvor mye folk brenner for Apple. Jeg kommer til å sitere dette innlegget når jeg har rett. Du kommer nok til å få rett. Legg til at minst halvparten av innleggene er fra de som overhode ikke har noen interesse av produkter og løsninger fra Apple, men likevel brenner for Apple, så får du litt mer å sitere når du etter hvert får rett...:-) Alltid underholdende å lese kommentarer fra fanatiske og butthurt forsvarere.Hvorfor gå så hardcore? De fleste som sier noe bryr seg egentlig ikke, det er bare så lett å fyre opp. Der var du også ja, en god Apple-kunde...:-) Jeg kunne godt vært en kunde faktisk, synd de lager alle telefoner så store nå. iPhone 5s er en fin størrelse, men nå er jo 6/6s og 6s+ fysisk større. Men da finner du vel noen som er fysisk mindre hos en av de andre. Jeg syns 6s er en kanskje enda bedre størrelse enn min nåværende 5s, og ser frem til den dukker opp. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har full forståelse over at noen foretrekker en datadings over et annet, eller til og med et merke over alle andre... Så fint. Da er vi helt enig...:-) Good good, og det er jo ikke første gangen vi er enige i denne tråden heller. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror vi kan avslutte her. Det er stort sett bare sektmedlemmene selv om ikke har forstått omfanget av sekten nå, og det er jo det denne tråden handler om uansett. Noen som har noe å tilføye? Ikke så mye, annet enn at jeg vil si at hvis det er en sekt jeg er med i som løser min datahverdag på en så flott måte som Apple gjør så er det en flott sekt å være med i. Flere og flere blir visst med i denne sekten også... Hvis det bare handlet om din datahverdag lurer jeg veldig på hvorfor du bruker så mye tid på å forsvare det på nett. 3 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tror vi kan avslutte her. Det er stort sett bare sektmedlemmene selv om ikke har forstått omfanget av sekten nå, og det er jo det denne tråden handler om uansett. Noen som har noe å tilføye? Ikke så mye, annet enn at jeg vil si at hvis det er en sekt jeg er med i som løser min datahverdag på en så flott måte som Apple gjør så er det en flott sekt å være med i. Flere og flere blir visst med i denne sekten også... Hvis det bare handlet om din datahverdag lurer jeg veldig på hvorfor du bruker så mye tid på å forsvare det på nett. Forsvare? Hva er det jeg forsvarer? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Da Iphone 1 kom ut var det bare en sløresle som gjaldt. Da alle kom med smarttelefoner fasthold Apple forsatt på en størrelses , til tros for at mang ønsket seg forskjellig strøelse. men plutselig mente Apple at det ville være fint med en litt større skjerm på telefonen. Da hadde konkurrentene allerede smarttelefoner som var større Det samme skjedde med nettbrettene Apple nektet å innrømme at folk ønsket seg fler strøelser i begynnelsen , selv om konkurrenten tilbød det men snudde plutselig hvorfor er det slik ? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg