Gå til innhold

Professor: – Apple er en kult


Anbefalte innlegg

hvis dere som liker Apple så godt mener at vi dere definer som hatere tar feil på flere punkter så vill det være på sin plass å fortelle på hvilken måte vi tar feil , og ikke bare drive med en form for fornektelse

 

jeg har den siste tiden tatt opp spørsmålet hvorfor Iphone som må regnes som en premium telefon til tross for påstått bruk av billigere deler en konkurrenten har like mange feil

jeg har også spurt hvordan man kan godta det

I tillegg har jeg spurt hvorfor Apple feil er så til de gradere mere interessant for media en andre sine telfoner

 

Men slike ting er tydeligvis ikke i vinden og da skal de som er interessert i det heller ikke få lov til å diskutere det

for Apple samme med fansen  ( ikke alle som av en aller annen grunn bruker en Iphone ) har bestemt at Apple er en god telefon

Hvis du får problem så er det utelukkende dine egn feil

 

Fra hvilket annet status merke har man  sett den samme steile holdningen ?

jeg har ikke sett det noe andre steder uansett produkt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her er jo ett eksempel på hvorfor Apple sine produkter vinner frem på flere og flere områder...:

 

http://www.macrumors.com/2015/10/15/macs-saving-ibm-money/

Ja men det er jo fordi ibm ansatte er litt treige. Jeg klarer meg fint med windows pc. ;)

 

 

Hehe...jeg tror ikke det er riktig å kalle noen hundre tusen IBM-ansatt for treige...:-)

 

At du klarer deg fint med Windows PC er fint. Men det er nok lurt for en bedrift å se mer på sine driftskostnader enn sine innkjøpskostnader. Når jeg jobbet med salg av PC på 90-tallet mener jeg å huske at innkjøpsprisen på en datamaskin ble omtrentlig beregnet til å utgjøre rundt 10-15% av TCO. Den gangen var også en PC betydelig dyrere enn de er i dag, så kanskje innkjøpsprisen nå er et sted mellom 5-10% av TCO.

 

For privatperson kan man ikke regne driftskostnader på samme måte, men det er jo smart å se på flere elementer enn tallet på prislappen uansett...:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Du svarer ikke på spørsmålet. Du må beskrive hvordan selvet showet bærer preg av å være religiøst. Hva er det med innholdet i showet som gjør dette?

hvis du vil vite hvorfor  så vet jeg ikke hvorfor enkelte for religiøse tilnærmelser av slike show

 

1: det er bare Apple som har lang kø hver eneste gang de lanserer noe nytt

at xbox elle PS2 i  enkelt tilfeller har hatt ventekø blir ingenting å regne i forhold til når Apple har det

 

2:jeg setter grensen der man venter utenfor butikken noen timer (  noe jeg unngår selv med å finne andre tidspunkter  )  og det å vente i flere dager. alt over noen times venting blir mere og mer religiøst jo lenger man venter 

Din påstand var at showene bærer et religiøst preg. Det var det jeg spurte om. Du prøver bare å lure deg unna igjen ved å omformulere spørsmålet.

 

Du påstår igjen at bare Apple har lang kø. Dokumenter påstanden din.

 

Hvor mange timer og dager må man vente før det blir religiøst?

ja, noe må det være når Apple er det selskapet som har de mest religiøse tilhengerne av alle.

du og rogkas skal tydeligvis ha det til at dette gjelder alle som eier en eller fler dingser med Apple logoen på

men da tar dere grundig feil.

verden  er ikke så svar og hvit

 

og du trenger ikke ignorer det foregi innlegge mit for der står det faktisk hva du spør om angående kø

en slik ignorant trenger du ikke å være

 

Hold deg til saken nå.

 

Vennligst svar på hva det er med innholdet i showet som gjør det religiøst.

 

Vennligst dokumenter at bare Apple har lang kø.

 

"Noe må det være" er bare ren synsing, noe som ser ut til å være det eneste du har å komme med.

Lenke til kommentar

Det var det jeg sa , du forstod ikke kriteriene.

 

Nå dreier det seg jo bare om holdninger og oppførsel i forhold til produktet som er alt annet en normalt

jeg har sagt før at det er neppe så mange her på forumet som er kvalifisert , for de vil nok holde seg på et eget Apple forum

 

et av "symtonene" går på at en får psykotisk tilstand hvis man må bruk noe annet en Apple sin mobil , og ikke bare at man synes at konkurrenten er vanskelig å bruke

 

så. nei rogkas du er ikke i nærheten av det , ihvertfall ikke enda

da kan du ta livet med ro og ellers være deg sjøl

 

Hva legger du i "psykotisk tilstand"? Hvordan ser en slik tilstand ut?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er nok en god tanke å tilpasse deg markedet og ikke forsøke å tilpasse markedet deg, elgen...:-)

spørsmålene er:

hva vil markedet ?

hva vill brukerne ?

hva vill bedriftene  ?

hva vill produsentene ?

 

jeg syns det er en del uoverensstemmelser der

Hehe...det har du nok rett i. Det har det alltid vært og det vil det alltid være. Det kalles vel egentlig konkurranse...

 

da skjønner du vel også hvorfor windows og Microsoft  , ikke Osx og lappe blir foretrukket av de fleste 

 

De ter litt for lite fleksibilitet hvis man på et generelt grunnlag skal blande Apple samme med andre.

 

Hva slags fleksibilitet er det Mac OS X mangler i en bedriftssetting?

Lenke til kommentar

 

Noen som har sett den nye(ste) Steve Jobs-filmen?

Er det noe i den som styrker/svekker 'hypotesen' om at Apple er en kult?

(I så fall, hva?)

 

Eh, det er en film. Du kan ikke bedømme virkeligheten basert på den.

 

 

Eh, det har jeg aldri påstått.

Men hovedpersonen i filmen, Steve Jobs, har faktisk eksistert, og jeg regner med - uten å ha sett filmen selv - at enkelte episoder i Steve Jobs' og Apple's virkelige liv er korrekt fremstilt i filmen.

 

Har DU sett filmen?

 

Basert på disse korrekt fremstilte episodene - eller på de korrekt fremstilte delene av enkelte episoder som er med i filmen -, er det noe i filmen som styrker/svekker 'hypotesen' om at Apple er en kult?

 

(Jeg trodde denne tråden endelig hadde ebbet ut for 12 dager siden, men neeeeiiii da ....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...