Gå til innhold

Professor: – Apple er en kult


Anbefalte innlegg

 

 

Du svarer ikke på spørsmålet. Du må beskrive hvordan selvet showet bærer preg av å være religiøst. Hva er det med innholdet i showet som gjør dette?

hvis du vil vite hvorfor  så vet jeg ikke hvorfor enkelte for religiøse tilnærmelser av slike show

 

1: det er bare Apple som har lang kø hver eneste gang de lanserer noe nytt

at xbox elle PS2 i  enkelt tilfeller har hatt ventekø blir ingenting å regne i forhold til når Apple har det

 

2:jeg setter grensen der man venter utenfor butikken noen timer (  noe jeg unngår selv med å finne andre tidspunkter  )  og det å vente i flere dager. alt over noen times venting blir mere og mer religiøst jo lenger man venter 

Din påstand var at showene bærer et religiøst preg. Det var det jeg spurte om. Du prøver bare å lure deg unna igjen ved å omformulere spørsmålet.

 

Du påstår igjen at bare Apple har lang kø. Dokumenter påstanden din.

 

Hvor mange timer og dager må man vente før det blir religiøst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn forresten...med noen hundre millioner kunder, som tydeligvis alle sammen er definert til å tilhøre en religion, så må jo Apple-kunder være en av verdens store religioner. Det tror jeg neppe det er mange av oss Apple-kunder som er klar over, men dæven, det kunne jo vært artig å bruke til noe.

 

Jeg visste ikke at jeg var med i en religion før noen fortalte meg det i denne tråden, så jeg må nok tenke en stund hva dette kan brukes til. Men noe må det da være...

 

 

For øvrig er jeg litt spent på hva spørsmålene til hekomo kan besvares med av Elgen. Tenk om jeg faktisk ikke er i en religion, det blir nesten litt skummelt det nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du svarer ikke på spørsmålet. Du må beskrive hvordan selvet showet bærer preg av å være religiøst. Hva er det med innholdet i showet som gjør dette?

hvis du vil vite hvorfor  så vet jeg ikke hvorfor enkelte for religiøse tilnærmelser av slike show

 

1: det er bare Apple som har lang kø hver eneste gang de lanserer noe nytt

at xbox elle PS2 i  enkelt tilfeller har hatt ventekø blir ingenting å regne i forhold til når Apple har det

 

2:jeg setter grensen der man venter utenfor butikken noen timer (  noe jeg unngår selv med å finne andre tidspunkter  )  og det å vente i flere dager. alt over noen times venting blir mere og mer religiøst jo lenger man venter 

Din påstand var at showene bærer et religiøst preg. Det var det jeg spurte om. Du prøver bare å lure deg unna igjen ved å omformulere spørsmålet.

 

Du påstår igjen at bare Apple har lang kø. Dokumenter påstanden din.

 

Hvor mange timer og dager må man vente før det blir religiøst?

 

ja, noe må det være når Apple er det selskapet som har de mest religiøse tilhengerne av alle.

du og rogkas skal tydeligvis ha det til at dette gjelder alle som eier en eller fler dingser med Apple logoen på

men da tar dere grundig feil.

verden  er ikke så svar og hvit

 

og du trenger ikke ignorer det foregi innlegge mit for der står det faktisk hva du spør om angående kø

en slik ignorant trenger du ikke å være

Lenke til kommentar

ja, noe må det være når Apple er det selskapet som har de mest religiøse tilhengerne av alle.

du og rogkas skal tydeligvis ha det til at dette gjelder alle som eier en eller fler dingser med Apple logoen på

men da tar dere grundig feil.

verden  er ikke så svar og hvit

 

 

Nå skjønner jeg ingenting her. Denne religionen gjelder altså ikke alle, men bare noen utvalgte. Da er det altså noen som ER religiøse, mens noen IKKE er det. Må nesten si at jeg er litt spent på hva som kvalifiserer til å få lov til være med i sekten hvis det nå plutselig ikke lenger er nok å ha produkter fra Apple. Kanskje det er hvor lenge man har stått i kø...? Jeg tror Elgen har nevnt at man bør stå i kø over en viss tid for å få være med i sekten. Tror han sa mer enn flere timer, kanskje noen dager. Håper ikke det er såååå lenge, for da er jeg ikke kvalifisert og da får jeg jo ikke være med.

 

Eller kanskje det er at man har prøvd ulike produkter fra mange ulike produsenter og til slutt har funnet ut at Apple fungere best for sine behov? Da er jeg kvalifisert og kan få være med i sekten. Håper det er det som er riktig utvelgelse.

 

Eller er det at man har respekt for andre sitt valg uansett hva det måtte være? Da er jeg i så fall også kvalifisert, men det er jo nesten så jeg håper ikke dette gjelder, for det er jo ikke særlig religiøst.

 

Kanskje det er at man eier mer enn 1 Apple-dings? Da er jeg i så fall inne i varmen igjen...

 

 

Vel, jeg aner ikke. Jeg visste jo ikke engang at jeg var med i en religion basert på datadingser. Men jeg håper Elgen, eller noen andre, kan komme opp med kriteriene. Hvis ikke blir det jo litt forvirrende om man er med eller ikke...:-)

Lenke til kommentar

Det var det jeg sa , du forstod ikke kriteriene.

 

Nå dreier det seg jo bare om holdninger og oppførsel i forhold til produktet som er alt annet en normalt

jeg har sagt før at det er neppe så mange her på forumet som er kvalifisert , for de vil nok holde seg på et eget Apple forum

 

et av "symtonene" går på at en får psykotisk tilstand hvis man må bruk noe annet en Apple sin mobil , og ikke bare at man synes at konkurrenten er vanskelig å bruke

 

så. nei rogkas du er ikke i nærheten av det , ihvertfall ikke enda

da kan du ta livet med ro og ellers være deg sjøl

Lenke til kommentar

Det var det jeg sa , du forstod ikke kriteriene.

 

Nå dreier det seg jo bare om holdninger og oppførsel i forhold til produktet som er alt annet en normalt

jeg har sagt før at det er neppe så mange her på forumet som er kvalifisert , for de vil nok holde seg på et eget Apple forum

 

et av "symtonene" går på at en får psykotisk tilstand hvis man må bruk noe annet en Apple sin mobil , og ikke bare at man synes at konkurrenten er vanskelig å bruke

 

så. nei rogkas du er ikke i nærheten av det , ihvertfall ikke enda

da kan du ta livet med ro og ellers være deg sjøl

Hmmm...tror ikke jeg godtar disse kriteriene, nå som jeg var så nær å få bli med i en religion/kult/sekt. Jeg har jo aldri vært med i en sånn før, og nå som jeg har fått så mange kommentarer om at Apple sine kunder er med i noe sånt, så kan jeg jo ikke bare finne meg i at jeg skal bli holdt utenfor.

 

Nei, er jeg religiøs så er jeg religiøs. Ikke prøv deg på å ekskludere meg fra det gode selskap...

Lenke til kommentar

 

Det var det jeg sa , du forstod ikke kriteriene.

 

Nå dreier det seg jo bare om holdninger og oppførsel i forhold til produktet som er alt annet en normalt

jeg har sagt før at det er neppe så mange her på forumet som er kvalifisert , for de vil nok holde seg på et eget Apple forum

 

et av "symtonene" går på at en får psykotisk tilstand hvis man må bruk noe annet en Apple sin mobil , og ikke bare at man synes at konkurrenten er vanskelig å bruke

 

så. nei rogkas du er ikke i nærheten av det , ihvertfall ikke enda

da kan du ta livet med ro og ellers være deg sjøl

Hmmm...tror ikke jeg godtar disse kriteriene, nå som jeg var så nær å få bli med i en religion/kult/sekt. Jeg har jo aldri vært med i en sånn før, og nå som jeg har fått så mange kommentarer om at Apple sine kunder er med i noe sånt, så kan jeg jo ikke bare finne meg i at jeg skal bli holdt utenfor.

 

Nei, er jeg religiøs så er jeg religiøs. Ikke prøv deg på å ekskludere meg fra det gode selskap...

 

nei, vel da får du velge hvor du vil være selv :confused:

Du har uansett fått en forklaring på hva jeg legger i kriteriene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Det var det jeg sa , du forstod ikke kriteriene.

 

Nå dreier det seg jo bare om holdninger og oppførsel i forhold til produktet som er alt annet en normalt

jeg har sagt før at det er neppe så mange her på forumet som er kvalifisert , for de vil nok holde seg på et eget Apple forum

 

et av "symtonene" går på at en får psykotisk tilstand hvis man må bruk noe annet en Apple sin mobil , og ikke bare at man synes at konkurrenten er vanskelig å bruke

 

så. nei rogkas du er ikke i nærheten av det , ihvertfall ikke enda

da kan du ta livet med ro og ellers være deg sjøl

Hmmm...tror ikke jeg godtar disse kriteriene, nå som jeg var så nær å få bli med i en religion/kult/sekt. Jeg har jo aldri vært med i en sånn før, og nå som jeg har fått så mange kommentarer om at Apple sine kunder er med i noe sånt, så kan jeg jo ikke bare finne meg i at jeg skal bli holdt utenfor.

 

Nei, er jeg religiøs så er jeg religiøs. Ikke prøv deg på å ekskludere meg fra det gode selskap...

 

nei, vel da får du velge hvor du vil være selv :confused:

Du har uansett fått en forklaring på hva jeg legger i kretsseriene

 

Har du eksempler på de som havner innenfor religionen? Hva er kriteriene? 

Har en kompis som er helt Samsung. Har samsung telefon og skal aldri ha noe annet. Så begynte han å snakke om tv kjøp, og det måtte være Samsung, uansett hva jeg foreslo eller viste til av andre tester. Er det en slik religiøs, bare en annen sekt?

 

F.eks. når jeg så artikler om at folk lå utenfor kinoer for å sikre seg billetter til Star Wars eller Ringenes Herre premierer, så tenkte jeg ikke automatisk, "sekt". Jeg tenkte heller blodfan. Og er det ikke sunt at verden består av så mange forskjellige mennesker, noen er blodfan til Star Wars, noen gifter seg på et ringenes herre sett, andre står i 2 døgn i kø for iPhone 6S etc etc etc. Eksemplene er utallige.

 

Er det noe med de som er blodfans til Apple som er spesielt? Og om det er det, hva er det som er så spesielt? Er det mange som er det i forhold til andre medier, merker, produkter. Er det flere som er blodfan av apple enn av samsung? Og da tenker jeg ikke på tall/synsing som du drar ut av rassen, men mer konkrete ting som statistikker, undersøkelser etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blodfans er generelt en uting. Som forbruker er det ganske dumt da du har låst deg selv til ett merke og ikke har anelse om hva de andre driver med eller leverer.

helt enig, men samtidig så tror jeg ikke denne gruppen er særlig stor. nokia og microsoft hadde nok deres blodfans de også for 10 år siden, se på de nå. Blackberry sine, de er redusert til ingenting de også. om apple hadde begynt å levere dårlige produkter så hadde det ikke gått alt for lenge før de hadde mistet markedsandelen sin. tviler på at det er spesielt flere blodfans/sektmedlemmer blant apples kunder enn andre, i allefall i prosent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kall det gjerne for blodfann .

Nå mener jeg at hvis man er blod-fann på høyeste nivå så er man i en religiøs tilstand

hvis men så er på hvem som har blodfans så er Apple i en særstilling

og hvor er fakta som backer deg opp på det?

 

en undersøkelse utført av NRK eller TV2 for en del år siden.

hverken NRK eller TV2 fant reportasjen , den en viste ikke hvilket program det var men den andre har ikke svar meg

 

nåer man i tillegg får opp mage linker på slit ved et google søk må det ligge noe bak

( nå har jeg ikke åpnet disse linkene )

 

om konkurrentene også har blodfans , kanskje men det var ikke like fremtredenene i den reportasjen.

 

for å si det på en annen måte  så virker det som en Apple blodfans blør mere når det er noe negativt på gang en for blodfans hos konkretene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

ikke at jeg har googlet det men jeg er sikker på at "alien fucked me" også får en del treff, så da ligger det noe i det også regner jeg med.

 

 

det er totalt umulig å diskutere noe med deg, kildene dine er upresise og virker å bare eksistere inne i hodet ditt, i allefall tolkningene dine.

Lenke til kommentar

ikke at jeg har googlet det men jeg er sikker på at "alien fucked me" også får en del treff, så da ligger det noe i det også regner jeg med.

 

 

det er totalt umulig å diskutere noe med deg, kildene dine er upresise og virker å bare eksistere inne i hodet ditt, i allefall tolkningene dine.

da har du ikke forstått sammenhenger

du får et hint

hvorfor oppstår alle disse påstandene ?

Lenke til kommentar

nei, det må vel være fordi noen virkelig har hatt sex med aliens?

det tror jeg ikke , de bare innbiller seg det

da går det på oppførsel

 

ser man så på de religiøse tilstandene enkelt blodfans utøver går det også på oppførsel

og da får man rykter

 

her er det ikke noen som bare setter ut et rykte uten grunn sik du prøver insinuere

Lenke til kommentar

 

Forklar isteden artikkelen og professorens konklusjoner ... Ikke heng deg så mye opp i hva andre personer i tråden skriver.

"Jeg vet at Timmy Kimle intervju videoen ikke har med kulter å gjøre". Det viser bare hvor lett mennesker lar seg påvirke.

 

 

For det første, bare for å få det på plass, "professoren" er en Assistant Professor, som på norsk tilsvarer en universitetslektor, høgskolelektor eller amanuensis. Altså mer eller mindre en akademisk "nobody", som fikk sine 15 minutters berømmelse der. ;)

 

Når man spør en dame som for tiden skriver en bok om  "the 20th century transformation of Protestant worship space into a highly mediated, spectacular "mega-church"" de "riktige" spørsmålene, så får man naturligvis de ønskede svarene, siden damen har hodet fullt av den typen sakrale, religiøst betonte uttrykk og beskrivelser som artikkelen flommer over av. Er ikke mer mystisk enn det.

 

Jimmy Kimmel-intervjuene er håndplukket, kryssklipt, og resultatet av at enkelte kan si de merkeligste, mest skrudde ting når de blir stilt ledende spørsmål og får et kamera/mikrofon stukket opp i ansiktet. Hvis Kimmel er riktig heldig er noen av ofrene dumme som brød i tillegg, og "alle" kan le på deres bekostning...det finnes som kjent knapt noe lavmål i amerikansk talkshowunderholdning.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...