Gå til innhold

Professor: – Apple er en kult


Anbefalte innlegg

Essensen i innlegget ditt virker til å være at noen lar seg påvirke mer av reklame, noen mindre. Det er riktig, men reklame virker, og det er fordi man for lengst har funnet ut at "folk kjøper produktet som oppfyller deres behov best" er en overforenkling som har vist seg å være gal gang på gang, selvfølgelig spiller folks behov inn, men du antar en generell rasjonalitet du ikke har noen dekning for.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Essensen i innlegget ditt virker til å være at noen lar seg påvirke mer av reklame, noen mindre. Det er riktig, men reklame virker, og det er fordi man for lengst har funnet ut at "folk kjøper produktet som oppfyller deres behov best" er en overforenkling som har vist seg å være gal gang på gang, selvfølgelig spiller folks behov inn, men du antar en generell rasjonalitet du ikke har noen dekning for.

 

AtW

Den er grei, tror ikke jeg går lenger med deg denne gangen...

Lenke til kommentar

Essensen i innlegget ditt virker til å være at noen lar seg påvirke mer av reklame, noen mindre. Det er riktig, men reklame virker, og det er fordi man for lengst har funnet ut at "folk kjøper produktet som oppfyller deres behov best" er en overforenkling som har vist seg å være gal gang på gang, selvfølgelig spiller folks behov inn, men du antar en generell rasjonalitet du ikke har noen dekning for.

 

AtW

Reklamen virker om folk bytter ut Mac/IPhone/iPad hele tiden til den nyeste , som for i og for seg er unødvendig om det man har innfrir.Enkelte trenger ikke reklame engang (bare må ha).

Jeg prøver å ikke la meg påvirke av reklame . Men det er naivt å tro at man underbevisst ikke lar seg påvirke overhodet av reklame som man bombarderes med for produkter i hverdagen. Dette er forsket på og bevist gang på gang.

Det kommer snikende den dagen man står i en butikk eller whatever å kikker på et produkt enten man vil eller ikke. Så da gjelder det å ha litt selvkontroll og egen innsikt til å ikke gi etter utenom de gangene man vil selv.

Apple er flinke , de har til og med et psykologi team i sin stab (psykologer).

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg spurte deg hva du mener med det. Nøyaktig på hvilken måte bærer det preg av å være religiøst?

 

På hvilken måte gjør Apple mer ut av showet enn andre? Og hva har det med religiøsitet å gjøre?

 

Er det alltid religiøst å legge mye tid og arbeid ned i noe, eller er det bare at Apple gjør det at det er galt?

 

De får jo religiøse tilhengere som nekter for alt annet uansett hva som måtte skje , og da må det være noe i det

 

 

Alle velger sin strategi for hvordan de ønsker å markedsføre seg. Noen lager store show, andre gjør ting mer i det stille. Apple er flinke i sin markedsstrategi og har bestemt seg for å lage mye show rundt sine lanseringer.

 

Noe kan tyde på at det er en viss suksess...

 

så det er altså bra å lure folk på følelsene sine ?

 

 

Så det er religiøst når folk står i kø for Apple, men ikke når de gjør det for andre ting?

ja, når de venter så lange som de gjør  så er det noe religiøst over det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så det er altså bra å lure folk på følelsene sine ?

 

Hvis du leser innleggene til AtW så forklarer han at det er sånn reklame fungerer, og jeg tror det er ganske naturlig å inkluderer lanseringsshow inn i begrepet reklame.

 

ALLE produsenter og leverandører bruker ulike metoder for å forsøke å påvirke folk til å bli deres kunde. Du må gjerne mene at dette er å lure folk på følelsene sine, men det er ikke noe spesielt for Apple, det er altså noe absolutt alle driver med. Det er nok heller ikke i IT-bransjen man finner de som bruker "lure"-metoder i størst omfang...

 

Til slutt, kan du være så snill å slutte med det våset om religiøse tilstander knyttet til en IT-produsent. Det blir bare tull.

Lenke til kommentar

 

så det er altså bra å lure folk på følelsene sine ?

Hvis du leser innleggene til AtW så forklarer han at det er sånn reklame fungerer, og jeg tror det er ganske naturlig å inkluderer lanseringsshow inn i begrepet reklame.

 

ALLE produsenter og leverandører bruker ulike metoder for å forsøke å påvirke folk til å bli deres kunde. Du må gjerne mene at dette er å lure folk på følelsene sine, men det er ikke noe spesielt for Apple, det er altså noe absolutt alle driver med. Det er nok heller ikke i IT-bransjen man finner de som bruker "lure"-metoder i størst omfang...

 

Til slutt, kan du være så snill å slutte med det våset om religiøse tilstander knyttet til en IT-produsent. Det blir bare tull.

 

jeg kan ikke la være  så lenge du er blotet for innsikt i religiøse tilstander

 

alle har sine metoder , men Apple går mye lengre på dette

og da nærmer det seg useriøse tilstander bare for markedsføre produktene

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

så det er altså bra å lure folk på følelsene sine ?

Hvis du leser innleggene til AtW så forklarer han at det er sånn reklame fungerer, og jeg tror det er ganske naturlig å inkluderer lanseringsshow inn i begrepet reklame.

 

ALLE produsenter og leverandører bruker ulike metoder for å forsøke å påvirke folk til å bli deres kunde. Du må gjerne mene at dette er å lure folk på følelsene sine, men det er ikke noe spesielt for Apple, det er altså noe absolutt alle driver med. Det er nok heller ikke i IT-bransjen man finner de som bruker "lure"-metoder i størst omfang...

 

Til slutt, kan du være så snill å slutte med det våset om religiøse tilstander knyttet til en IT-produsent. Det blir bare tull.

jeg kan ikke la være så lenge du er blotet for innsikt i religiøse tilstander

 

alle har sine metoder , men Apple går mye lengre på dette

og da nærmer det seg useriøse tilstander bare for markedsføre produktene

Ja, du mener han er blottet for innsikt, men du, du har innsikt tror du? Den eneste "religiøse" jeg ser her inne er du og to til. Du er av typen som kunne ledet en kult som har som formål å fordrive Apple fra denne jord.

Lenke til kommentar

Nei, da får du vel bare fortsette da, selv om jeg verken kjenner noen Apple-brukere, eller føler på meg selv, noe som helst religiøst over valget av Apple som leverandør...:-/

 

Men du vet vel bedre som aldri har eid et Apple-produkt.

har jeg påstått at du var en av de religiøse her ?

jeg snakker om de som går inn i et slags religiøst forhold til telefonen  sin .

dessverre så er det nertsen bare personer med Iphone som gjør det ( det kom også opp i det gamle programmet som gikk på tv for en del år siden )

jeg har sett det enten på NRK eller TV2 .

men ingen derfra var i stand til å finne tilbake til reportasjen

Lenke til kommentar

 

Nei, da får du vel bare fortsette da, selv om jeg verken kjenner noen Apple-brukere, eller føler på meg selv, noe som helst religiøst over valget av Apple som leverandør...:-/

Men du vet vel bedre som aldri har eid et Apple-produkt.

 

har jeg påstått at du var en av de religiøse her ?

jeg snakker om de som går inn i et slags religiøst forhold til telefonen  sin .

dessverre så er det nertsen bare personer med Iphone som gjør det ( det kom også opp i det gamle programmet som gikk på tv for en del år siden )

jeg har sett det enten på NRK eller TV2 .

men ingen derfra var i stand til å finne tilbake til reportasjen

Vel, jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som har et religiøst forhold til telefonen sin. Men du fremstår med et sterkt religiøst forhold til absolutt alt som har med Apple å gjøre, kanskje en slags anti-Apple-religion, hvis man skal fortsette å holde seg til din absolutte påstand om at man er religiøs i sin tilnærming til data/telefoner.

 

Jeg er hvert fall glad jeg ikke er med i din sekt...:-)

Lenke til kommentar

 

 

Nei, da får du vel bare fortsette da, selv om jeg verken kjenner noen Apple-brukere, eller føler på meg selv, noe som helst religiøst over valget av Apple som leverandør...:-/

Men du vet vel bedre som aldri har eid et Apple-produkt.

har jeg påstått at du var en av de religiøse her ?

jeg snakker om de som går inn i et slags religiøst forhold til telefonen  sin .

dessverre så er det nertsen bare personer med Iphone som gjør det ( det kom også opp i det gamle programmet som gikk på tv for en del år siden )

jeg har sett det enten på NRK eller TV2 .

men ingen derfra var i stand til å finne tilbake til reportasjen

Vel, jeg kjenner ingen, absolutt ingen, som har et religiøst forhold til telefonen sin. Men du fremstår med et sterkt religiøst forhold til absolutt alt som har med Apple å gjøre, kanskje en slags anti-Apple-religion, hvis man skal fortsette å holde seg til din absolutte påstand om at man er religiøs i sin tilnærming til data/telefoner.

 

Jeg er hvert fall glad jeg ikke er med i din sekt...:-)

 

Det er vel naturlig at du ikke kjenner religiøse Apple brukere.

jeg kan garantere deg at hadde du møt en så hadde oppdaget det

 

hvis du da ikke kun  av prinsipp fornekter at det finnes personer som inntar rare forhold til ting og tang 

Apple er den enste mobil produsenten som blir utsatt for slike personer

Lenke til kommentar

 

hvis du da ikke kun  av prinsipp fornekter at det finnes personer som inntar rare forhold til ting og tang 

Det finnes sånne personer, elgen. Jeg skal ikke navngi noen jeg...

 

nå trenger du ikke å drive met hets heller , for da fornekter du alt 

tror du  virkelig at denne religions beskyldningen har kommet helt av seg selv ?

 

slik ting har rot fra virkeligheten

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare de at de har plukket ut noen få av mange de har snakket med, men det handler også generelt om psykologi. "Nytt er bedre"-fenomenet gjelder alt, ikke bare Apple. Forteller du en person at noe er nyere og bedre så tror han på det, og opplever det også slik selv. Selv om det kanskje ikke stemmer.

Dette har altså ikke noe med kulter å gjøre, eller Apple. Det har med mennesket generelt å gjøre.

 

Og kulter har ikke det med mennesker å gjøre og i hvilken grad de lar seg påvirke eller ikke ?

Forklar isteden artikkelen og professorens konklusjoner ... Ikke heng deg så mye opp i hva andre personer i tråden skriver.

"Jeg vet at Timmy Kimle intervju videoen ikke har med kulter å gjøre". Det viser bare hvor lett mennesker lar seg påvirke.

 

Poenget er at videoen ikke viser noe som er spesielt for Apple, og videoen utgjør dessuten ikke et representativt utvalg. Det er ment som underholdning.

 

Du prøver å "bekrefte" at Apple er en kult ved å vise til denne videoen, når saken altså er at videoen ikke viser noe slikt i det hele tatt. Men så lenge det kan vinkles mot Apple er det visst gangbart i din verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg spurte deg hva du mener med det. Nøyaktig på hvilken måte bærer det preg av å være religiøst?

På hvilken måte gjør Apple mer ut av showet enn andre? Og hva har det med religiøsitet å gjøre?

 

Er det alltid religiøst å legge mye tid og arbeid ned i noe, eller er det bare at Apple gjør det at det er galt?

 

De får jo religiøse tilhengere som nekter for alt annet uansett hva som måtte skje , og da må det være noe i det

 

Du svarer ikke på spørsmålet. Du må beskrive hvordan selvet showet bærer preg av å være religiøst. Hva er det med innholdet i showet som gjør dette?

 

 

 

ja, når de venter så lange som de gjør  så er det noe religiøst over det

 

1. Vennligst bevis at ingen andre har hatt like lange køer.

 

2. Hva er grensen for hvor lang en kø kan være før det blir religiøst, helt konkret?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke bare de at de har plukket ut noen få av mange de har snakket med, men det handler også generelt om psykologi. "Nytt er bedre"-fenomenet gjelder alt, ikke bare Apple. Forteller du en person at noe er nyere og bedre så tror han på det, og opplever det også slik selv. Selv om det kanskje ikke stemmer.

Dette har altså ikke noe med kulter å gjøre, eller Apple. Det har med mennesket generelt å gjøre.

Og kulter har ikke det med mennesker å gjøre og i hvilken grad de lar seg påvirke eller ikke ?

Forklar isteden artikkelen og professorens konklusjoner ... Ikke heng deg så mye opp i hva andre personer i tråden skriver.

"Jeg vet at Timmy Kimle intervju videoen ikke har med kulter å gjøre". Det viser bare hvor lett mennesker lar seg påvirke.

Poenget er at videoen ikke viser noe som er spesielt for Apple, og videoen utgjør dessuten ikke et representativt utvalg. Det er ment som underholdning.

 

Du prøver å "bekrefte" at Apple er en kult ved å vise til denne videoen, når saken altså er at videoen ikke viser noe slikt i det hele tatt. Men så lenge det kan vinkles mot Apple er det visst gangbart i din verden.

Du tar feil igjen om grunnen til at jeg postet den.

Kan du ikke heller komme med noe on-topic i steden for å henge deg opp i dette.

"Din verden..." hva skal man si i tilsvar. Velger å holde meg for god til denslags.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du svarer ikke på spørsmålet. Du må beskrive hvordan selvet showet bærer preg av å være religiøst. Hva er det med innholdet i showet som gjør dette?

hvis du vil vite hvorfor  så vet jeg ikke hvorfor enkelte for religiøse tilnærmelser av slike show

 

1: det er bare Apple som har lang kø hver eneste gang de lanserer noe nytt

at xbox elle PS2 i  enkelt tilfeller har hatt ventekø blir ingenting å regne i forhold til når Apple har det

 

2:jeg setter grensen der man venter utenfor butikken noen timer (  noe jeg unngår selv med å finne andre tidspunkter  )  og det å vente i flere dager. alt over noen times venting blir mere og mer religiøst jo lenger man venter 

Lenke til kommentar

Jeg får vel nesten si at hvis det er sånn at man ikke engang merker at man er med i sekt og dermed altså skal være religiøs, ja da er det egentlig ganske fint å være med i en sekt. Jeg trodde kanskje man var klar over sånt hvis man ser dokumentarer om hvordan det er å være på innsiden av en sekt.

 

Jeg kan derfor ønske alle hjertelig velkommen til Apple-sekten, en sekt du ikke engang vet at du er med i før noen fra "den andre siden" forteller deg det...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...