Khaffner Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg har et dusjkabinett med store mengder glass, hvite flater og krom, og ønsker tips til det beste rimelige rengjøringsmiddelet. Cillit Bang har gitt meg best resultater, men jeg misliker prisen og at det kommer ut som skum. Jeg har prøvd diverse billigmidler fra sverige, Jif og eddik. Uten å bli særlig tilfredstilt. Ønsket er å kunne spraye på noe middel, la det stå noen minutter, og skylle av med vann. Cillit Bang kan dette, men treffer som sagt ikke helt blink. Tips? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tvilar på at det finst eit slikt vidundermiddel. Når eg tok ein grundig vask av dusjkabinettet mitt for nokre veker sidan blanda eg Zalo og eddik, og skrubba til den store gullmedalje med grovsida av ein eingongssvamp. Etter dette såg dusjkabinettet mitt heilt nytt ut. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 Har brukt Jif baderom og andre ferdig produkter som liksom skal være optimalisert for fjerning av kalk og annet. Men bra er de ikke. Om det i hele tatt finnes et vidunder middel du bare kan spraye på, skylle av etter stund og det er skinnende rent er jeg usikker på om det finnes. Eddik er jeg blitt anbefalt, men har ikke testa det. Og rengjøre et dusj kabinett blir jo heller ikke noe bedre av designet på dem. Det er trangt, mange fiffige kroker der skit og avleiringer samler seg. Skulle tro at de som designet det dusjkabinettene jeg har vært borti igjennom årene ikke tenker på at dem må rengjøres en gang iblant. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2015 Som sagt, Cillit bang gjør jobben. Men med dårlig spredning pga skummingen. Kan jo prøve å fylle innholdet over til en annen type sprayflaske... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Cillit Bang skal smøres ut med våt svamp eller klut. Det beste er å vaske i to omganger. En gang som du gjør nå (med svamp/klut), hvor du spyler av vaskemiddelet. Deretter en gang til, men du bruker nal istedenfor dusjhodet. Endret 1. oktober 2015 av Dragen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. oktober 2015 Del Skrevet 1. oktober 2015 1. Kvalitet koster. 2. Kalk må vaskes av ofte hvis det ikke skal bli en stor jobb. 3. Litt lett skrubbing er nødvendig (spesielt hvis du ikke vasker ofte). 4. Det skal ikke komme ut som spraytåke fordi det er så giftig å puste inn. Alternative produkter er jif bad og wc-duck. Det siste skal virke en time, men det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå