Gå til innhold

Uoriginalt større batteri i smarttelefon

buestad

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å bytte batteri på min Nexus 5. (Jeg har knust skjermen og må da åpne opp telefonen for å bytte denne, så tenkte at det var like greit å bytte batteriet også.)

Jeg ser at noen selger batterier som har høyere mAh tall enn de originale, men i samme størrelse.

Det originale batteriet er på 2300mAh mens dette er på 2600mAh altså 13% større.

Kan dette stemme eller er det bare ljug? Jeg kjøpte noen GoPro batterier en gang som hadde høyere mAh tall enn det originale, og jeg synes ikke disse varer lenger, snarere tvert imot

Link til 2600mAh batteri: http://www.ebay.com/itm/2600mAh-Replacement-Spare-Battery-For-Google-Nexus-5-LG-D820-D821-BL-T9-BLT9-/351423478916

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som snakker om kina-amper når ein snakker om uorginale batterier. At det står trykt eit høgt mAh-tall på batteriet treng ikkje nødvendigvis bety at det er den reelle kapasiteten til batteriet.

Men det er sjølvsagt ikkje alle uorginale batteria som er dårligare enn det som er oppgitt, så det er godt mulig å få tak i batteri som faktisk er både større og billegare enn orginalbatteriet.

Det du fyrst og fremst må være obs på er at batteria ofte er billegare av ein grunn. Dei fleste brannar og kortsluttningar av mobiltelefonar skyldes dårlige uorginale batterier. Så om du bytter til uorginalt så må du være litt ekstra oppmerksom.

Eit stort problem med ein del slike kina-produkt er at kvaliteten kan variere mykje frå vareparti til vareparti. Det er derfor ofte vanskelig å vite kva du får før du faktisk har det i hendene og sjølv kan sjekke kvaliteten. Av og til er batteriet 100% identisk med orginalbatteriet sidan det er produsert på same fabrikk av dei same arbeidarane med dei same råvarene berre at batteriet er produsert på det såkalte gråmarkedet der fabrikken produserer fleire batteri enn dei oppgir for å kunne selge batteria direkte som kopiar og ta heile fortjenesten sjølv. Andre gongar kan batteriet være produsert ein heilt anna plass på billegaste måte kun med tanke for vidaresalg til utleningar som ikkje kjem til å kunne klage på kvaliteten uansett.

Så det kan være litt lotto å kjøpe uorginale batterier sidan det er vanskelig å vite nøyaktig kva du får. Batterier er også vanskelig å kontrollere kvaliteten på anna enn å måle spenninga på dei.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 'originalt' batteri til iPhone 5 på nordicimport: Det feilet etter noen uker.

Så kjøpte jeg 'uoriginalt' samme sted til en femtilapp mindre; Det har enorm kapasitet, og ingen feil!

Så det er litt bingo, men de koster jo nesten ingenting så det kan være greit å kjøpe en del eksemplar forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Kina er kjent for å blåse opp tallene og fjerne viktige sikkerhetsmekanismer og bruke skitne materialer til batterier for å få dealen til å virke bra,  så du burde tenke deg om to ganger og heller bruke noen kroner ekstra på kvalitet som varer. Det er billigst i lengden.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte ett 2600mAh batteri for et par år siden til en annen telefon.

Når jeg fikk batteriet merket jeg at merkelappen rundt batteriet var litt løs, så jeg tok den av. Der var det en annen merkelapp som sa at batteriet var 1800mAh - som nok var korrekt ut fra brukstidene jeg fikk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...