MrL Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Nye Chromecast henger ut av HDMI utgangen faktisk..typisk Google design Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) De glamoriserer ikke pressekonferansene sine like mye som Apple nei, tror de hovedsaklig ønsker presentere produkter, fremfor å vise seg frem og lage et stort show. Personlig syntes jeg trampeklapp på teknologi lanseringer blir litt mye. Skulle til å spørre om Tek ikke fulgte lanseringen, men der dukket det vist opp noe. Endret 29. september 2015 av esoteric 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 De glamoriserer ikke pressekonferansene sine like mye som Apple nei... Jaja...jeg prøvde hvert fall, men har skrudd den av nå. Det ble litt norsk fjernsynsteater over det hele...:-) Men det lille jeg fikk med meg bør være godt nytt for dere Android-folk. Det kommer jo produkter med masse flotte, tekniske spesifikasjoner og nye funksjoner, så da har dere litt av hvert og glede dere til i ukene og månedene som kommer. Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Først så sier han at gamere er opptatt av å ha kraftigst mulig hardware, så følger han opp med å si at telefonen er den kraftigste maskinvaren de har? Og fortsetter med at telefonen er den beste kontrolleren, og at den bare blir bedre og bedre bare. Alt du trenger å gjøre er å kjøpe ny telefon? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 De glamoriserer ikke pressekonferansene sine like mye som Apple nei... Jaja...jeg prøvde hvert fall, men har skrudd den av nå. Det ble litt norsk fjernsynsteater over det hele...:-) Men det lille jeg fikk med meg bør være godt nytt for dere Android-folk. Det kommer jo produkter med masse flotte, tekniske spesifikasjoner og nye funksjoner, så da har dere litt av hvert og glede dere til i ukene og månedene som kommer. Android-folk? Jeg tror kanskje det er færre enn du tror som er "ett gitt produkt"-folk. AtW 3 Lenke til kommentar
genser Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Google har mistet for mye makt i forhold til mobilprodusentene. Android på Samsung er noe helt annet enn Android på LG. Hvorfor betyr det at de har mistet makt? Google får like mye informasjon om brukeren, altså det de lever av, uansett om Samsung eller LG har gjort sine endringer og tillegg til Android. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 De glamoriserer ikke pressekonferansene sine like mye som Apple nei... Jaja...jeg prøvde hvert fall, men har skrudd den av nå. Det ble litt norsk fjernsynsteater over det hele...:-) Men det lille jeg fikk med meg bør være godt nytt for dere Android-folk. Det kommer jo produkter med masse flotte, tekniske spesifikasjoner og nye funksjoner, så da har dere litt av hvert og glede dere til i ukene og månedene som kommer. Android-folk? Jeg tror kanskje det er færre enn du tror som er "ett gitt produkt"-folk. AtW Det kan godt hende, likevel tror jeg det er flere enn du tror som forstår hva jeg mener...:-))) Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg tror de aller fleste ikke er opphengt i å ha absolutt en produsent. De fleste vil nok gå etter produktene og ikke produsentene. Da er det lite relevant om det er Android, eller noe annet, så lenge det gjør det det skal og du er fornøyd med det. Likevel finnes det jo selvfølgelig enkelte som bare går etter produsent og vil ha alt i et merke uansett av ulike årsaker. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg tror de aller fleste ikke er opphengt i å ha absolutt en produsent. De fleste vil nok gå etter produktene og ikke produsentene. Da er det lite relevant om det er Android, eller noe annet, så lenge det gjør det det skal og du er fornøyd med det. Likevel finnes det jo selvfølgelig enkelte som bare går etter produsent og vil ha alt i et merke uansett av ulike årsaker. Noen er nok mest opptatt av produsenten, jeg kjenner folk som bare MÅ ha Sony for eksempel. Men når du skriver: "så lenge det gjør det det skal og du er fornøyd med det", så er det helt i tråd med det samme som jeg alltid har sagt. Velg de produktene som dekker det behovet du har på best mulig måte. Da blir man stort sett fornøyd...:-) Lenke til kommentar
stue Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 chromecast audio så spennende ut. Lenke til kommentar
stue Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Legg merke til at de tidvis bruker iphones under presentasjonen. Det er tegn på en ganske selvsikker holdning hos google. I motsetning til apple som er så lukket at det er flaut. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Kveldens Google-lansering kan by på noe for alle. To nye Nexuser, splitter ny Android og en ny strømmepinne Sånn FYI, det skrives "Nexus-ene", ikke "Nexusene". Siden "Nexus" går i egennavnkategorien. Det er på ingen måte en begrensning. Det burde være mulig å la Android være moduler. Vanilla Android må man starte med. Skal du ha penn til Note? Ny modul. Android har alt for mange begrensninger i dag hvis du ikke går for en root. Jo, det er det. Å tvinge produsentene til AOSP-ROM er tvang, begrensing. Modulene du snakker om er egentlig for det meste hva Samsung gjør. De endrer GUI-moduler og legger over sine egne, samt programmer til f.eks. stylus. Samsung har faktisk gjort mye smart med TouchWiz, så det kommer gode ting ut av at produsentene har spillerom. Google har ikke kapasitet til å lage AOPS-ROM til alle produsentene heller. Jeg tror ikke det er gjennomtenkt det du sier her. Først sier du at det er synd Google har mistet kontrollen og at alle telefoner burde være låst til standard Android. Deretter snakker du om at de heller burde basere programutvidelsene sine på moduler. Og det er jo akkurat det de gjør. De tar et open source-ROM og tweaker det til sitt produkt. Andre produsenter gjør også mye spennende her. Man kan si mye dritt om programvareutviklingen til Oppo, men ser vi bort ifra dette så har de faktisk mange smarte GUI-funksjonalitet og mange interessante programmer som er veldig bra laget. Og så har man de telefoner med Cyanogenmod. For ikke å snakke om alle ROM-ene du kan installere selv. Android er allerede semi-open, man trenger ikke å gjøre det enda mer lukket. Det ødelegger hele poenget med open-source. Har du tenkt på det? Da skjønner jeg hva du mener. Var sånn selv en gang for noen tiår siden, så jeg kan kjenne meg igjen i det. Heldigvis for min del har det gått over, og nå er jeg mest opptatt av at dingsene bare virker...:-)Antder du at det er en dårlig ting? "Heldigvis for min del har det gått over" Hvilke store ulemper brakte tukling med ting for gøy deg i livet? Alle mennesker trenger litt mening i livet, ting de bryr seg om som holder dem opptatt og distrahert. Spør du meg er ikke dette verre enn mye annet. For meg er det noe jeg trives med, noe jeg kan, hvorfor må jeg finne meg en ny hobby eller skrote denne? Det er omtrent like meningsløst hva alle gjør alikevel. Litt vanskelig å si dette til noen som har det for seg at du er en rar nerd, eller ikke har oppnådd noe i livet hvis du interesserer deg i spill eller teknologi. Når jeg ser foreldre som spiller sammen med ungene og de ser ut som de lykkeligeste i verden, så er jeg ikke sikker på om det er et mål å dø fra interessene sine. Endret 29. september 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Legg merke til at de tidvis bruker iphones under presentasjonen. Det er tegn på en ganske selvsikker holdning hos google. I motsetning til apple som er så lukket at det er flaut. Her tror jeg du misforstår noe, i motsetning til Google så tjener ikke Apple en krone på at noen bruker en mobiltelefon med Android, mens en veldig stor inntektskilde fra Google generes jo via iOS. Det er jo fryktelig mange iOS-brukere som er integrert i Google sitt økosystem av tjenester. Du er passe naiv om du tror det du selv skriver her, og det er jo litt synd at folk klarer å sitte med såpass virkelighetsfjerne oppfatninger om hvordan forretningsmodellen til Google faktisk fungerer og faktisk applauderer de for det på denne måten. 1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Legg merke til at de tidvis bruker iphones under presentasjonen. Det er tegn på en ganske selvsikker holdning hos google. I motsetning til apple som er så lukket at det er flaut. Her tror jeg du misforstår noe, i motsetning til Google så tjener ikke Apple en krone på at noen bruker en mobiltelefon med Android, mens en veldig stor inntektskilde fra Google generes jo via iOS. Det er jo fryktelig mange iOS-brukere som er integrert i Google sitt økosystem av tjenester. Du er passe naiv om du tror det du selv skriver her, og det er jo litt synd at folk klarer å sitte med såpass virkelighetsfjerne oppfatninger om hvordan forretningsmodellen til Google faktisk fungerer og faktisk applauderer de for det på denne måten. Hvorfor kan han ikke applaudere modellen til google? Google tjener penger på å sanke inn så mye data de kan og finne måter de kan dele,selge, utvikle og lære av disse, mens apple tjener penger på å selge dyr og pen maskinvare samt å låse brukerne til å kun bruke disse. Det er to helt forskjellige måter å tjene penger på og det må da være lov å like den ene framfor den andre vel? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hvorfor kan han ikke applaudere modellen til google? Google tjener penger på å sanke inn så mye data de kan og finne måter de kan dele,selge, utvikle og lære av disse, mens apple tjener penger på å selge dyr og pen maskinvare samt å låse brukerne til å kun bruke disse. Det er to helt forskjellige måter å tjene penger på og det må da være lov å like den ene framfor den andre vel? Du misforstår her. RamGuy sier at det er ingen grunn til å applaudere google for å bruke Apple produkter under fremvisningen sin, i motsetning til Apple som bare bruker sine egne. Google tjener massevis på iOS, Apple tjener ikke en krone på nexus telefoner. Ellers hadde Apple MS med på scenen for iPad Pro. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Er reise og oppholdt betalt av Tek.no selv, eller flyr Google dere inn? Hei, reise og opphold er betalt av Tek.no. I de tilfellene hvor leverandørene dekker reise og opphold, oppgir vi alltid dette i artikkelen. Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Legg merke til at de tidvis bruker iphones under presentasjonen. Det er tegn på en ganske selvsikker holdning hos google. I motsetning til apple som er så lukket at det er flaut. Grunnen til dette er da rimelig åpenbar er den ikke det da? Google presenterer funksjoner som er tilgjengelig på IOS, mens Apple bare lager software for egen hardware og derfor ikke har noen grunn til å dra frem en telefon med IOS eller WP. MS drar jo frem både Android og IOS under sine presentasjoner, og kjører live droptest på scena. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg