Thomazen Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2015 jeg ser for meg at du lett kan få gjort grov byggingen i feks polen , og så skippet det hit og motert av samme firma i Norge , jeg vet selskaper som Odin Group driver med bygging mot båt industrien der nede sikkert kunne bygget dette og siden de har personell her hjemme montert det for deg i samme slengen , om du ender med og spare på dette er usikkert for meg . http://www.odingroup.no/ Du mener altså at et firma i Polen får tak i container, bygger den opp med alt fra isolering, elektrisk og innvendig, så sender den her og monterer den på plass? Det er det om det blir noe å spare på/fortjeneste. En sier jo at alt er billigest å gjøre selv sålenge en har tid. Nå blir det jo litt OT, men vet de ca hvor mye arbeid det er å legge ytre isolering, vegg/gulv/tak på innsiden og evt. det elektriske? Vurderer å kjøpe en container i god stand, bygge den opp iht kravene som er satt, å så utføre en spørreundersøkelse om hva som ønskes fra studenter/oljearbeidere/pendlere med en slik leilighet. Grunnen til at jeg spurte det første spørsmålet var jo at jeg vil lage noe slikt. Om jeg må gjøre det selv eller få hjelp, så vil jeg i det minste prøve. Men planlegging kommer jo først, så jeg trenger litt mer info angåendene dette. En ting jeg tror mange undervurderer nå til dags, er solkraft og vindkraft. Med de nye batteriene Tesla har lansert, så tror jeg det vil være en god ide å begynne med fokus mot dette. Det å spare en 500-1000kr i strøm må jo være en bra salgspitch når en skal selge en leilighet på så liten størrelse. Men for at det skal gi fortjeneste, må en jo få en god pris på alt annet. Å igjen, når en ikke bestiller noe i "bulk", for en skal først prøve med et stk container/leilighet, så blir det jo dyrere. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 ja tengte du fikk gjort alt i polen og så fikk det montert av samme firma , arbeidskraft der nede er betraktlig billigere en her hjemme . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå