Jon3000 Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hei Har vært hos tannlege i dag. Konklusjonen var at jeg trenger en rotfylling og de startet med å ta bort død pulp og sjekte røtter. Så sa de at det kommer til å koste ca 16 000 Kr for 4 kanaler + en kron (og noe andre ting). Også sa legen at jeg må komme tilbake ca. 4 ganger. Jeg synes at prisen er høyt og å komme tilbake 4 ganger virker som litt mye..?! Er dette vanlig? Hva slags erfaringer har dere? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg vil anbefale deg å gå til en annen tannlege og få en sjekk av han og! Se denne undersøkelsen fra 2011. http://www.nrk.no/livsstil/sjekk-om-din-tannlege-er-testet_-1.7541285 Endret 28. september 2015 av Zash Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Hørtes ikke ut som noen unormal pris. Tannlege er svinedyrt i Norge. Rotfyllinger tar tid da tannlegen må være 100% sikker på at det ikke er eller blir infeksjon eller andre problemer med rotfyllinga før krone eller permanent fylling settes på. Endret 28. september 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) .. Endret 15. oktober 2015 av Dufen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Jeg leste 4 rotfyllinger. For én rotfylling m/krone var det ganske drøyt ja. Tror jeg gav omtrent halvparten. Og det var også med litt andre ting. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 4 ganger er ikke mye, det er minimum - hvis alt går etter planen. Prisen er derimot drøy, du vil kunne få det rimeligere hos andre. Spør også den nye tannlegen om tanna er så skadd at du ikke kan klare deg med fylling, men er nødt til å ha krone. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tannleger har veldig forskjellige priser. Sjekk hos flere. Du kan se på prislister hos de fleste. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Hei Har vært hos tannlege i dag. Konklusjonen var at jeg trenger en rotfylling og de startet med å ta bort død pulp og sjekte røtter. Så sa de at det kommer til å koste ca 16 000 Kr for 4 kanaler + en kron (og noe andre ting). Også sa legen at jeg må komme tilbake ca. 4 ganger. Jeg synes at prisen er høyt og å komme tilbake 4 ganger virker som litt mye..?! Er dette vanlig? Hva slags erfaringer har dere? Jeg hadde rotfylling av 3 kanaler i fjor, og det kom på to besøk. Å legge krone krever sikkert egne besøk. Det er billigere å få tannlegen til å legge en stor fylling, men ofte lar det seg ikke gjøre. De fleste tannleger operere med faste priser på på legging av krone og rotfylling, så du ikke skal bekymre deg om hvor lang tid de bruker. Personlig mener jeg at prisen du fikk var noe stiv. Sjekk: www.hvakostertannlegen.no Endret 29. september 2015 av Windoge Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tannbehandling er noe som er forbeholdt finanseliten i norge, de andre må passe på å pusse tenna og bruke tanntråd til tenna råtner likevel. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Vel, puss tenna og ha generelt god munnhygiene og gå ofte (som i 1-2 ganger i året) til tannlegen så slipper du utlegg på 10K+ når du endelig etter x antall år går til tannlegen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tenna råtner ikke om du har normal tannhygiene eller ingen munnsykdommer. Da slipper du med 1500 på en konsultasjon og en liten boring i året. Eller enda mindre. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Tenna råtner ikke om du har normal tannhygiene eller ingen munnsykdommer. Da slipper du med 1500 på en konsultasjon og en liten boring i året. Eller enda mindre. Alt med måte. Min samboer lider av kronisk tannsykdom, og staten dekker bare små deler av dette. Det er helt latterlig. Mitt forrige tannlegebesøk havner på 21000 kr. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hvorfor havnet DITT tannlegebesøk på 21K? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Hvorfor havnet DITT tannlegebesøk på 21K? En rotfylling av 3 kanaler, pluss noe småtteri på diverse tenner. Tannlegen mente at omfanget av besøket mitt ikke var spesielt uvanlig. Har generelt god tannhygiene, men er glad i godis. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Krone er rundt 5k rotfylling mellom 2-3k, så da er vi på 11 til 15k så kommer dine + noe annet i tillegg Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Rotfylling er uansett en forferdelig prosedyre. http://educate-yourself.org/cn/rootcanalcoverup02apr04.shtml http://dr-lobisco.com/what-your-dentist-wont-tell-you-about-root-canals/ Endret 4. oktober 2015 av Kjetil_4455 Lenke til kommentar
Jon3000 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Gikk til en annen tannlege for rotfyllingen. Han var spesielt og så at jeg hadde 6 kanaler. Helt uvanlig. Men han klarte det innen i en time uansett og prisen blir det samme 6000 NOK. Jeg tror han var veldig erfaren der stikket av fordøyelse var helt smertefri. Mye bedre en tannlegen fra Topic starten: hun anbefalte 5 avtaler og hadde ikke sett at jeg har 6 kanaler (hun tro jeg hadde 4.....). Endret 15. november 2015 av Jon3000 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 I utlandet en plass da? Høres shabby ut i Norge ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå