toreae Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hei. Finnes det måte å søke etter ord (et eller flere) i flere dokument samtidig? Om jeg har f.eks. 10 dokument i en folder, kan jeg da søke etter ordet 'båt' og få til svar at ordet 'båt. finnes i dok 1,3 og 7. Og hva med spesialtegn om ordet 'bil/båt' finnes, kan det søkes etter? Eller 'båt-henger'? Mener det var/er en søke-funksjon i windows, men kan ikke finne at jeg kan søke i dokument. Om dette har vært svart på før, link gjerne til tråden. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Du har muligheten til å bruke jokertegn, men jeg tror ikke du får søkt etter "bil eller båt". Word kan ikke søke nedi en mappestruktur på noe vis. Kanskje du kan klare det med å lage en makro dog. Et annet alternativ for deg kan kanskje være å bruke freemium-programmet agent ransack. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Windows har den funksjonen. Går du i den mappen som filene ligger i, så kan du søke etter ett eller flere ord - Windows vil da vise hvilke dokumenter som har et av ordene. edit: Søkeboksen oppe til høyre. Endret 29. september 2015 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
toreae Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Har i og for seg løst dette selv. Filene må ligge lokalt på pc, ikke på nettverk. Googlet: search in multiple word documents Googel er fint det, når man bare vet hva man skal søke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå