dunbar Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Kjøpt en bil: i annonse, til en bilforhandler, står at bilen har kjørt 51000Km... da jeg hentet bilen står kilometerstand faktisk på 55000Km, altså 4000 km mer...No big deal eller hvor er grensen til å si noe om det- lite verditap, eller...? Funnet det ut da jeg kommet hjem... jeg så at det var 55000Km da jeg hentet bilen, men var ikke sikkert mer hva som var skrivet i annonsen... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Kjøpt en bil: i annonse, til en bilforhandler, står at bilen har kjørt 51000Km... da jeg hentet bilen står kilometerstand faktisk på 55000Km, altså 4000 km mer...No big deal eller hvor er grensen til å si noe om det- lite verditap, eller...? Funnet det ut da jeg kommet hjem... jeg så at det var 55000Km da jeg hentet bilen, men var ikke sikkert mer hva som var skrivet i annonsen... Her hadde jeg absolutt reagert! Ville prøvd meg for noe som er enkelt for forhandler, som gratis service ett par ganger eller noe slikt. Det er lettere for de å gi deg en service eller to gratis i fremtiden en tusenlapper Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Det er rimelig å si fra noe om det? Synes 4000 km egentlig mye, hvis det var 500- kanskje 1000 km er det kanskje greit....... Problemet er at jeg har kjøpt bilen ikke i nærheten, 2 timer kjøring...så en service der er ikke så lett. Kjøpt bilen ved merk forhandler, dvs: kjøpt en toyota ved en offisiell toyota bilforhandler Leser også i kjøpekontrakt fra i dag: KM 51300, men bilen hadde kjørt da jeg hentet det i dag: 55000 Km, altså 3700km forskjell. Endret 28. september 2015 av dunbar Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Det er nesten 8% ekstra kilometerstand. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 4000 er et urimelig avvik. Krev noen få prosent avslag på prisen og si at du vil heve kjøpet hvis du ikke får tilstrekkelig kompensasjon. Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Skal sende en epost til bilforhandler angående dette.....skal i første gang krever ingenting, bare avventer hva de synes selv om det....Eller? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Problemet er at jeg har kjøpt bilen ikke i nærheten, 2 timer kjøring...så en service der er ikke så lett. Kjøpt bilen ved merk forhandler, dvs: kjøpt en toyota ved en offisiell toyota bilforhandler Hadde service på min bil tidligere denne måneden, kostet 8000,- for kun service. Kjører lett ett par timer for å "slippe" det Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 28. september 2015 Forfatter Del Skrevet 28. september 2015 Problemet er at jeg har kjøpt bilen ikke i nærheten, 2 timer kjøring...så en service der er ikke så lett. Kjøpt bilen ved merk forhandler, dvs: kjøpt en toyota ved en offisiell toyota bilforhandler Hadde service på min bil tidligere denne måneden, kostet 8000,- for kun service. Kjører lett ett par timer for å "slippe" det Jo, det lønner seg men muligens en service kan gjøres her ved Toyota, og faktura sendes til bilforhandler, også Toyota...? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Problemet er at jeg har kjøpt bilen ikke i nærheten, 2 timer kjøring...så en service der er ikke så lett. Kjøpt bilen ved merk forhandler, dvs: kjøpt en toyota ved en offisiell toyota bilforhandler Hadde service på min bil tidligere denne måneden, kostet 8000,- for kun service. Kjører lett ett par timer for å "slippe" det Jo, det lønner seg men muligens en service kan gjøres her ved Toyota, og faktura sendes til bilforhandler, også Toyota...? Veldig tvilsomt da den andre toyota forhandleren vill fakturere den du har kjøpt hos, altså mye dyrere for de Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hvordan skal du nå kunne dokumentere at km-standen var for høy da du henta bilen? Altså bevise at det ikke er du selv som har kjørt disse kilometerne? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Vell, så lenge det ikke er mange dager siden dette skjedde, så skal det godt gjøres å kjøre 3700 km på den tiden. Det tilsvarer over 60 timer med 60 km/t.... Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Det skjedde i går... tok en bilde da jeg var hjem av kiiometerstand, og sendte det i går kveld til bilforhandler.. kjørte i går litt mindre enn 200km til å hente bilen, så det må trekkes... Melding tilbake fra bilforhandler at de beklager at det blir ikke rettes opp i kontrakten ( dvs: de sier med det at de har gjort et feil), og ville betale 1500,- i rabatt hvis vi tar en service der.... Tja, er det rimelig? Endret 29. september 2015 av dunbar Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Det er en lowballing. Foreslå gratis service du. Husk at dette er nok til å heve kjøpet, så de har ingen grunn til å være tøff i kjeften. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Det skjedde i går... tok en bilde da jeg var hjem av kiiometerstand, og sendte det i går kveld til bilforhandler.. kjørte i går litt mindre enn 200km til å hente bilen, så det må trekkes... Melding tilbake fra bilforhandler at de beklager at det blir ikke rettes opp i kontrakten ( dvs: de sier med det at de har gjort et feil), og ville betale 1500,- i rabatt hvis vi tar en service der.... Tja, er det rimelig? Hadde aldri akseptert 1500,- i rabatt på service. De går nok i pluss på servicen med den rabatten uansett så det er ganske frekt spør du meg! Som nevnt over, krev full service ellers vurderer du heving. Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Synes også 1500,- veldig lite, men jeg har ikke så mye lyst i alle tull, men å gjøre ingenting føles også ikke bra... Skal komme med et forslag: betalte pris for bilen, minus omreg = x beløp. Dette beløpet skal jeg deles gjennom Km stand som står i kontrakten, altså : 51000 Km. Da får vi et slags verdi av bilen for 1 km, dettes multiplisere jeg med 3700Km, og fra dette beløpet er jeg villig til å dele gjennom to ( fordi jeg har også ikke sett det da jeg hentet bilen), blir et beløp av 3300,- eller skal jeg krever rabatt i 6600,- ved neste service? Plagsomt saken, hadde håpet at de skulle komme med en bedre rabatt, da var saken løst .... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Synes også 1500,- veldig lite, men jeg har ikke så mye lyst i alle tull, men å gjøre ingenting føles også ikke bra... Skal komme med et forslag: betalte pris for bilen, minus omreg = x beløp. Dette beløpet skal jeg deles gjennom Km stand som står i kontrakten, altså : 51000 Km. Da får vi et slags verdi av bilen for 1 km, dettes multiplisere jeg med 3700Km, og fra dette beløpet er jeg villig til å dele gjennom to ( fordi jeg har også ikke sett det da jeg hentet bilen), blir et beløp av 3300,- eller skal jeg krever rabatt i 6600,- ved neste service? Plagsomt saken, hadde håpet at de skulle komme med en bedre rabatt, da var saken løst .... Krev neste service på deres regning, ikke snakk om tall. Det koster de så og si "ingenting" å utføre en normal service(litt kost for forbruksmateriell, men det er minimalt) slik at det er lett for de å gå med på. Det de taper på er timene de må bruke på din bil i stede for fakturer bart arbeid. Altså ikke snakk kroner, snakk avtale. Lenke til kommentar
dunbar Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Synes også 1500,- veldig lite, men jeg har ikke så mye lyst i alle tull, men å gjøre ingenting føles også ikke bra... Skal komme med et forslag: betalte pris for bilen, minus omreg = x beløp. Dette beløpet skal jeg deles gjennom Km stand som står i kontrakten, altså : 51000 Km. Da får vi et slags verdi av bilen for 1 km, dettes multiplisere jeg med 3700Km, og fra dette beløpet er jeg villig til å dele gjennom to ( fordi jeg har også ikke sett det da jeg hentet bilen), blir et beløp av 3300,- eller skal jeg krever rabatt i 6600,- ved neste service? Plagsomt saken, hadde håpet at de skulle komme med en bedre rabatt, da var saken løst .... Krev neste service på deres regning, ikke snakk om tall. Det koster de så og si "ingenting" å utføre en normal service(litt kost for forbruksmateriell, men det er minimalt) slik at det er lett for de å gå med på. Det de taper på er timene de må bruke på din bil i stede for fakturer bart arbeid. Altså ikke snakk kroner, snakk avtale. Kanskje det er en bedre forslag du har skrivet ! :I Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå