flageborg Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Månen - en utfordring Sakset fra Aftenposten på nett - fakta om Månen "Gjør deg klar for nattevåk. Natt til mandag 28. september kan du oppleve en sjelden astronomisk begivenhet. I mellomtiden gir vi deg tips til hvordan du best kan ta bilde av den." I går var mange vitne til en måne som man ikke har sett den siden 1964 og ikke får anledning til å se igjen før 2033. Tanken med denne tråden er å samle minner fra nattens(2015) opplevelse, men som kontrast også bilder av månen i tiden fra 1964 og fram til 2033. Forhåpentligvis kan denne tråden holdes liv i fram til neste "happening"... Endret 28. september 2015 av flageborg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Så den, men forsov meg så jeg var ikke ute før 05:10 så den var på vei til å bli "belyst" igjen, men det var et fantastisk syn uansett! Tok ikke bilde da slike minner er best å bare ha i hukommelsen Lenke til kommentar
tow Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Ble vekket av fergen, og løp ut i Adams drakt. Noe må man ofre for et godt motiv Endret 29. september 2015 av tow 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Det var egentlig ikke plan om å enten legge seg veldig sent....eller stå opp veldig tidlig, men et avtrede på naturens vegne sammenfalt bitte litt forsinket i forhold til den annonserte "blodmånen" kl. 04:11. En gløtt ut av vinduet vekket virkelig nysgjerrigheten.... En ekstra kikk ute på verandaen viser at det er bare å få slengt på seg sko og jakke fortest mulig. Det var ikke så mye lys igjen å sikte etter.....så fram med tripod og skru fast kamerahus i halvmørket......fomle litt med innstillingene....ta et par testskudd.....justere litt mer. Utrolig hvor fort den "kula"(månen) beveger seg når et kamera skal stilles inn... Månen kl. 04:26 @ 500mm Endret 29. september 2015 av flageborg 1 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg kom meg opp jeg også. Tatt med 55-250 mm. Stilte meg opp på takterrassen her hjemme. Verdt å dra seg opp kl 04:00 Lunar Eclipse by Liv Annette, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå